بی خردی امنیتی و احیای یک سازمان مرده

علی اکرمی
علی اکرمی

یکی از تاسف آور ترین اخباری که در ایام اخیر منتشر شد خبر محکومیت یک خانواده به اعدام بود.

محسن دانشپور مقدم هفتاد ساله و مطهره بهرامی همسر ۶۵ ساله ش که از فراموشی [آلزایمر] نیز رنج می برد به همراه پسر جوانشان احمد دانشپور مقدم و ریحانه حاج ابراهیم نامزد پسرش همگی در حکم اولیه اعدام گرفتند که در مرحله تجدید نظر این حکم برای خانم های این گروه شکسته شد اما دانشپور و پسرش همچنان با خطر اعدام رو برو هستند.

یکی از دوستانی که چندین روز با این پیرمرد در زندان همبند بود تعریف می کرد که وی حتی برای تحرک معمولی نیز با مشکل روبرو بود و از وضعیت ناگوار روحی وی می گفت که همچنان در زندان نگران همسر سالخورده اش بود که در سلولی دیگر در بازداشت به سر می برد.

نوشتن این مطلب به قصد دفاع و یا توجیه فعالیتهای این زوج سالخورده و دیگر اعضای خانواده شان نیست بلکه دلیل اصلی آن دیدن مصاحبه ای از یکی از فرزندان آنها بود که در پادگان اشرف از اعضای گروه رجوی است.

کاملاً آشکار بود که آن مصاحبه به قصد تحریک جمهوری اسلامی برای اعدام هرچه سریعتر این افراد انجام شده است و عملاً تائید کننده اتهامات دستگاه قضایی ایران به این متهمان و حتی فراتر از آن، بر شمردن موارد جدیدی بود که در نظام قضایی ایران اتهاماتی سنگین و تازه محسوب می شود.

نظیر همین وضعیت در مرد جعفر کاظمی، یکی دیگر از متهمین به اعدام نیز رخ داده و فرزند جوان وی که دربند گروه رجوی است با بیانیه ای که توسط دستگاه تبلیغاتی این گروه در سطح وسیعی توزیع شد عملاً پدرش را پیشاپیش اعدام کرد و در سوگ وی پیام صادر نمود.

در واقع گروهک رجوی که اکنون مدتهاست در وضعیت خلع سلاح شده و بلاتکلیف در عراق به سر می برند و تمام تلاشهایشان برای پناهندگی به دیگر کشورها با شکست روبرو شده امید دارند با بهره برداری از فضای روانی علیه اعدامها ، اقدام به پیشبرد اهداف خویش نمایند.

فرزند این زوج سالخورده یکی از صدها جوان ایرانی است که آنچنان تحت شستشوی مغزی یک سیستم توتالیتر قرار گرفته است که حتی حاضر می شود پدر و مادر خود را قربانی اهداف آن نماید.

دانشپورهای سالخورده که تنها به امید دیدن تصویر فرزند خود کانال تلویزیونی مجاهدین را تماشا می کردند امروز جدیدترین قربانیان چرخه خشونت هستند.

چرخه ای که نه تنها عرف انسانی و شرایط یک پدر و مادر پیر را برای دیدار فرزندشان درک نمی کند بلکه هیچ توجهی نیز ندارد که عملاً اعدام این افراد می تواند بهترین کمک برای احیای مرده ای مانند سازمان منافقین باشد.

آیا یک نفر پیدا نمی شود که همین تحلیل ساده و بدیهی سیاسی ـ امنیتی را برای مسئولینی که حکم اعدام دانشپور را امضا می کنند شرح دهد؟

 

منبع: کلمه