اسم رمز عملیات جدید سرکوب: نفوذ

نویسنده
نازنین کامدار

» پروژه ای که بعد از سخنان خامنه ای کلید خورد

پس از توافق اتمی جمهوری اسلامی و گروه پنج به اضافه یک، کلمه “نفوذ” هم به فهرست مفاهیم مورد استفاده سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، اضافه و به رمز عملیات سرکوب مخالفان تبدیل شده است؛کلمه ای که به روال معمول به طور مرتب و هماهنگ توسط نزدیکان و منصوبان او هم تکرار می شود.در همین راستا، بیش از ۲۰ نفر، که اسامی بسیاری از آنان اعلام نشده، دستگیر شده و سایت های مختلف وابسته به نهادهای امنیتی نیزبه تفصیل در مورد آن خبر رسانی کرده اند. حتی همایشی با عنوان “نفوذ ممنوع” هم در دانشگاه امیر کبیر برگزار شده که سخنران اصلی آن حسین شریعتمداری ویکی از پلاکاردهای آن هم “نتیجه نفوذ= ذلت” بوده است.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز بلافاصله به این پروژه پیوسته و برنامه ای با عنوان ”ارباب رخنه‌ها” و “مزه مذاکره” روی آنتن برده است.

فارس درباره این برنامه تلویزیونی نوشته: “هنوز چند ماهی از توافق هسته‌ای ایران و آمریکا نگذشته است که تلاش‌های دولت ایالات متحده برای نفوذ همه‌جانبه به ایران حجم بیش‌تر و ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده‌است. مجموعه مستند ارباب رخنه‌ها با همین موضوع از سه شنبه شب روی آنتن شبکه یک می‌رود. برنامه ثریا با توجه به شرایط و مراحل حساس به وجود آمده بعد از برجام مجموعه مستندی را با نام ارباب‌رخنه‌ها برای پخش از شبکه اول سیما تولید کرده است. اولین قسمت از این مجموعه با نام «مزه مذاکره»، در دو اپیزود متفاوت به موضوع نقشه‌های رخنه آمریکا در ایران می‌پردازد. در پرده اول این مستند با عنوان ارتش سری، مدل آمریکا برای فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و پیاده‌کردن دقیق این مدل برای ایران و غفلت برخی نهادها در ایران با محوریت هجوم کالاهای مصرفی غربی و ترویج سبک زندگی آمریکایی به بازار داخل بررسی شده است. پرده دوم با عنوان سودای بازگشت نیز با مروری بر اسناد آشکار مراکز تصمیم‌ساز در غرب به تلاش‌های دولت آمریکا برای اثر‌گذاری روی شخصیت‌های سیاسی ایران و تمایل برخی از این اشخاص به شکستن تابوی مذاکره با آمریکا و تداوم مدل مذاکرات هسته‌ای به سایر موضوعات می پردازد”.

حسین شریعتمداری هم در همایش “نفوذ ممنوع” گفته است: “اصلی ترین نوع نفوذ در کانون‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است و یکی از را‌ه‌های نفوذ حریف؛ شکار میانجی است، یعنی آدمی که از اصول و خط انقلاب فاصله بگیرد برای اینکه شکارش کنند اماده شده است. برخی‌ها با تابلوهایی مانند نخست وزیر امام به میدان می‌آیند. تابلو خودی دارند ولی خودی نیستند و دشمن این‌ها را هدف می‌گیرد. القای ناامیدی یکی از شگردهای دشمن برای ضربه زدن است. چون کسی که ناامید می شود می‌ایستد؛ چرا می گویند توان ما در حد درست کردن ابگوشت بزباش و قورمه سبزی است. یکی دیگر از راه های نفوذ بیرون راندن نیروهای انقلابی از صحنه است و ما بشدت در مقابل کسانی که بخواهند با الفاظی مانند تندرو و افراطی نیروهای انقلابی را از صحنه به در کنند، می‌ایستیم”.

سردار سید مسعود جزایری معاون بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح هم از “نفوذ” حرف زده و گفته است: “برغم آمال و آرزوهای دشمن برای بازگشت و نفوذ مجدد به ایران، راه ورود به مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور برای آنها مسدود است”.

اجرای عملیات با رمز “نفوذ” پس از آن در دستور کار قرار گرفته که دو روز قبل فرمانده سپاه در دانشگاه تهران از “فتنه نفوذ” خبر داده بود.

پیش از این نیز ۱۲ نماینده عضو پایداری مجلس در تذکری به وزرای ارشاد و اطلاعات از “نفوذ یک جریان چند صد نفره در رسانه ها مطبوعات” خبر داده بودند که به نظر می رسد بازداشت ها و تکرار کلمه “نفوذ” بی ارتباط با آن تذکر نباشد.