سران سیما عادل اند، مجری مجرم!

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» اتهام زنی رویانیان به عادل فردوسی پور

در برنامه اخیر و زنده ورزشی ۹۰ عادل فردوسی پور در بخش مربوط به ریخت و پاش و بدهکاری در تیم های پرسپولیس و استقلال با امیررضا خادم، قهرمان پیشین کشتی جهان و معاون کنونی وزارت ورزش به گفت و گو پرداخت. خادم از سوی محمود گودرزی (وزیر ورزش) مسوول رسیدگی به وضعیت این دو تیم است. او با اسنادی که به همراه داشت، مدیریت دو باشگاه را عامل اصلی ببار آمدن بدهی ها خواند. طبق روال این برنامه مدیران مورد بحث حق ورود تلفنی به این بحث را داشتند. علی فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل استقلال روی خط آمد ولی ادعاهایش با سندهای موجود رد شد. اما سردار محمد رویانیان به عنوان مدیرعامل دوران بدهی های پرسپولیس از قبول این دعوت خودداری کرد.

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران در این مورد گفت و گوی مفصلی با مدیرعامل برکنارشده ترتیب داد که در آن رویانیان ادعاهای بدهی بین ۴۰ تا ۷۰ میلیاردی را رد و آن را تنها محدود به پنج میلیارد در دوران خودش یاد کرد.

افزون بر این او علت خودداری از ورود تلفنی به این برنامه را داشتن مریض یاد کرد و مدعی شد که عادل فردوسی پور او را تهدید به شرکت در این برنامه کرده وسران سیما هم از این موضوع اطلاع داشته و به فردوسی پور دستور داده بودند که راجع به او حرفی نزند؛ اما مجری سرپیچی کرد و او را کوبید. وی همچنین ادعا کرد که فایل صوتی تهدید های فردوسی پور را دارد.

رویانیان همچنین به فارس گفت: “من تمام مدارک حرف‌هایم را دارم. به مسئولان صدا و سیما زنگ زدم و آنها که بسیار حرفه‌ای و مسلمان هستند به فردوسی‌پور اعلام کردند که این بنده خدا به دلیل مشکلاتی نمی‌ تواند به برنامه بیاید، فردوسی‌ پور هم موافقت کرده بود ولی کار خودش را کرد که واقعا نمی‌دانم چه حرفی باید بزنم. حتی این موضوع باعث شد پشت خط این برنامه نروم این را فقط می‌گویم تا هواداران و آنهایی که فوتبال را دنبال می‌کنند و در کوچه و خیابان از من سؤال می‌کنند بدانند که چرا من به ۹۰ نرفتم. ولی آقای فردوسی‌پور و معاون وزیر (امیررضا خادم) یک طرفه من را زدند.”

فارس از سوی سردار برکنار شده از مدیرعاملی پرسپولیس عنوان کرد: “فایل صوتی تهدید فردوسی‌پور برای رفتن به ۹۰ را دارم/ گفتند آنقدر می زنیمت تا روی خط بیایی!”

بدهی پنج میلیاردی و شرافت ضرغامی

به نوشته فارس رویانیان تاکید کرد: “بدهی من به پرسپولیس ۵ میلیارد تومان است و من روی حرفم هستم. من درباره برنامه ۹۰ هم هر طوری شده اطلاعات را به رئیس رسانه ملی دادم، ایشان هم که مرد بسیار با شرافت و پهلوانی است، به من پیغام داد که نگران نباشم. من حتی با رئیس دفتر ضرغامی هم حرف زدم و به من گفتند خیالت راحت، همه چیز حل می ‌شود و اسم من را در برنامه نمی ‌آورند، اما ایشان ابلاغی هم که از دفتر رسانه ملی به او شد را نادیده گرفت.”

 

عادل فردوسی پور: فایل را پخش کنید

خبرگزاری فارس پس از ادعای سردار رویانیان مبنی بر داشتن فایل صوتی تهدید عادل فردوسی پور به سراغ مجری برنامه پربیننده ۹۰ رفت.فردوسی پور هم در گفت و گویی کوتاه اظهارکرد: “از ادعای دور از واقعیت آقای رویانیان مبنی بر تهدید ایشان برای حضور در برنامه ۹۰ متعجب شدم. من هرگز در تماس‌هایی که خودجوش ضبط شده ‌اند ایشان را برای حضور در برنامه ۹۰ تهدید نکردم و در مکالماتم ادبیات تهدید‌آمیز نداشتم. ممنون می‌شوم فایل صوتی مبنی بر تهدید بنده را پخش کنند.”