زندان ها را خالی کردند

نویسنده

» قبل از بازدید نمایندگان مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز در حالی از زندان اوین بازدید کردند که چند ساعت قبل از آن، فعالان سیاسی و مطبوعاتی زندانی در اوین به زندان دیگری منتقل شده بودند. این کار پیش از این نیز سابقه داشته و گردانندگان مجموعه امنیتی ـ قضایی جمهوری اسلامی بارها برای مخفی نگهداشتن وضعیت زندانیان از دید بازرسان  داخلی و خارجی،آنان را به نقاط نامعلومی منتقل کرده اند.

پیش از این انتظار می رفت نمایندگان مجلس با چهره های سرشناس زندانی دیدار و گزارشی از وضعیت آنان در زندان ارائه دهند، اما نمایندگان نتوانستند با هیچ یک از فعالان سیاسی و مطبوعاتی که پس از کودتای 22 خرداد بازداشت شده اند دیدار کنند. در بازدید روز دوشنبه نمایندگان مجلس از زندان رجایی شهر نیز، آنها نتوانستند با هیچ زندانی سیاسی دیدار کنند. کریم عابدی، نماینده طبس گفته است که اصولا در زندان رجایی شهر، بندی  به نام زندانی سیاسی وجود نداشته است.

داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون خط امام مجلس هم خبر از انتقال بازداشت شدگان کهریزک و اوین به زندان اصفهان داده است. گفته می شود برای اینکه بازداشت شدگان سیاسی و مطبوعاتی با نمایندگان مجلس ملاقاتی نداشته باشند به زندان اصفهان منتقل شده اند.

روزنامه اعتماد در مورد حضور هیات هفت نفره مجلس در اوین نوشته است: گفتنی است در پی بازدید روز گذشته هیات 7 نفره نمایندگان از مجلس، 140 تن از بازداشت شدگان پس از انتخابات آزاد شده  و نمایندگان اعلام کرده اند که 150 بازداشتی بعد از انتخابات در زندان اوین باقی مانده اند. محمد توسلی،از رهبران نهضت آزادی از جمله کسانی بود که دیروز آزاد شد.