معلم اخلاق، دستمال کاغذی و اون جای بچه

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

برای هزارمین بار در طول چند سال گذشته مطبوعات که عامل دشمن، عامل گرانی، عامل خارجی، عامل سیاه نمایی و عامل چیزهای دیگر قلمداد شده بود، توسط صفارهرندی وزیر ارشاد، که قرار است مدافع مطبوعات باشد مورد حمله قرار گرفت. صفار هرندی گفت: « نشانه های موجود بیانگر کودتای خزنده در مطبوعات است.» آگاهان اول نفهمیدند که ایشان منظورش چیست، آیا منظور این است که در مطبوعات کودتای خزنده شده است؟ به عبارت دیگر آیا منظور وزیر ارشاد از کودتای خزنده، اقدام ارشاد در مورد تغییر روزنامه ایران از یک روزنامه اجتماعی خوب به یک روزنامه آشغال راستگرا بوده است؟ نه، این نیست، چون کودتای خزنده توسط دشمن انجام می شود. بنا براین احتمالا توقیف روزنامه « هم میهن» به عنوان کودتای خزنده قلمداد شده است، در حالی که این هم نمی تواند منظور باشد. به هر حال آگاهان پس از ساعتها فشردن انگشت بر پیشانی تلاش کردند که شباهت هایی را بین نشانه های موجود و کودتای خزنده در مطبوعات پیدا کنند. این نشانه ها بشرح زیر است:

اول: معمولا در کودتای خزنده هیچ نشانه مشخصی از فعالیت کودتاچیان وجود ندارد، در مطبوعات کنونی نیز نمی گذارند نشانه ای از فعالیت مطبوعاتی وجود داشته باشد .

دوم: معمولا کودتای خزنده به آرامی اتفاق می افتد، چون خزنده است و درنده نیست، مطبوعات هم کارشان را به آرامی انجام می دهند.

سوم: معمولا در کودتای خزنده گروهی از نظامیان بتدریج قدرت را در دست می گیرند و بعد از مطبوعات را توقیف می کنند، الآن هم گروهی از نظامیان دارند همین کار را می کنند، منتهی ربطی به مطبوعات ندارد.

چهارم: معمولا در کودتای خزنده مطبوعات و رادیو و تلویزیون دائم علیه دولت حرف می زنند، در حال حاضر دولت و رادیو تلویزیون علیه مطبوعات حرف می زنند.

نتیجه گیری اخلاقی: مطبوعات برای اینکه کودتای خزنده بکنند، باید وجود داشته باشند.

معلم اخلاق و اون جای بچه

حالا این طرف معلم اخلاق هست و این جوری حرف می زند، ببین اگر معلم ورزش بود چکار می کرد؟ حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، استاد اخلاق هیات وزیران در یک اظهارنظر کاملا اخلاقی اظهار داشت: « اصلاح طلبان، این نکبت ها مثل دستمال کاغذی هستند که باهاش پشت بچه ها را تمیز می کنند و می اندازند اون ور، بیاندازید اون ور، خودتان هم اون ور نروید.» وی برای اینکه اصلاح طلبان را از نظر اخلاقی آموزش دهد گفت: « برین گم شین مادر فلان های […]عوضی». در پی این واقعه اخلاقی مهم، آگاهان موارد زیر را توضیح دادند:

اول: اخلاق موضوع مهمی است که باید مورد توجه خاصی قرار بگیرد.

دوم: برای پیشبرد اخلاقی معلم اخلاق خیلی مهم است.

سوم: طبیعی است که وقتی معلم اخلاق رئیس جمهور فحش می دهد، خود رئیس جمهور هم دروغ می گوید.

سگ ها و گرگ ها

هاشم آقاجری بخاطر اینکه گفته بود که “تقلید کار میمون است” و میمون هم نوعی جاندارست و تقلید را از مراجع می کنند بنابراین از نظر قاضی عادل مرجعیت را به حیوان تشبیه کرده بود، اما معلوم نشد که چرا سب نبی، چون او که سخنی درباره پیامبر اسلام نگفته بود. اما نزدیک بود شوخی شوخی اعدام شود. دیروز آقای صفار هرندی وزیر ارشاد گفت: « ائمه مانند گوسفندان هستند و بنی امیه همانند سگ می باشند… گوسفند برای مردم سودهای فراوانی دارد و تمام قسمت های آن مورد استفاده است، ائمه نیز این چنین هستند.» وی گفت: « نسل سگ در حال منقرض شدن است و آمریکا و اسرائیل دارند نابود می شوند.» احتمالا اگر هر کسی در هر جای دنیا این جمله را گفته بود، تا همین ساعت حداقل ده هزارتا پرچم آتش گرفته بود و کلی عملیات انتحاری انجام شده بود و دو هزارمتر کفن دور امت شهید پرور پیچیده شده بود و صدها نفر در تظاهرات در سراسر جهان زخمی و احتمالا چند نفری هم کشته شده بودند. ولی فعلا هنوز اتفاقی نیفتاده است. در همین راستا، یعنی اهانت به ائمه اطهار، تفاوت های زیر بین رفتار با هاشم آقاجری و صفار هرندی اعلام می شود.

تفاوت اول: صفار هرندی به ائمه اهانت کرده، به روحانیون که چیزی نگفته است، در حالی که هاشم آقاجری به روحانیت اهانت کرده بود، بنا براین به ائمه اهانت کرده بود، پس معلوم شد منظورش پیامبر است.

تفاوت دوم: هاشم آقاجری در هر حال باید زندان را می رفت، در حالی که صفار هرندی در هر حال نباید زندان برود.

تفاوت سوم: هاشم آقاجری تحصیل کرده بود و شعورش می رسید چه می گوید، بنا براین باید مجازات می شد، اما کسی از صفارهرندی انتظار ندارد که حرف دهانش را بفهمد.

تفاوت چهارم: هاشم آقاجری به ائمه توهین نکرده بود، ولی قصدش این بود که به ائمه اهانت کند، اما صفار هرندی به ائمه اهانت کرده بود، در حالی که لابد قصدش این نبود که اهانت کند.

تفاوت پنجم: چاقو که دسته خودش را نمی برد، دسته دیگران را می برد.

و چند توضیح درباره سگ ها و گرگ ها:

توضیح اول: اگر قرار است ائمه نعوذبالله به گوسفندان تشبیه شوند، حتما باید بنی امیه را به گرگ تشبیه کرد، نه به سگ، چون سگ نه تنها دشمن گوسفند نیست، بلکه سگ ها از گوسفندان مراقبت می کنند.

توضیح دوم: اینکه نسل سگ در حال انقراض است، چون آمریکا و اسرائیل در حال نابودی است، یکی از شاهکارهای جانورشناسی سیاسی است، نسل سگ در حال انقراض نیست. می توان حدس زد که احتمالا منظور وزیر ارشاد موهن از سگ، همان دایناسور است.

مرد 120 میلیارد دلاری

این روزها یکی از سووالات مهمی که در مورد وضع کشور مطرح است این است که این احمدی نژاد با فسقلی قد، 120 میلیارد دلار ارز خارجی را در کجا مصرف کرده است؟ در همین راستا به برخی منابع مهم و اقداماتی که با این 120 میلیارد دلار در این دو سال صورت گرفته است، اشاره می کنیم.

10 میلیارد دلار هزینه شده تا مردم جهان که تا دو سال مثلا قبل 30 درصد از ایرانی ها متنفر بودند، با تبلیغات دولت احمدی نژاد مثلا 45 درصد متنفر شوند. اصولا دولت برای این کار انصافا هم خرج زیادی نکرده، چون اگر آمریکا می خواست همین میزان تنفر را ایجاد کند، حتما 300 میلیارد دلار هزینه باید می کرد.

10 میلیارد دلار هزینه شده تا اشتغال ایجاد شود، و همین کار باعث شده مثلا سالی پانصد هزار نفر بیکار تولید شود، و اصولا دولت زحمت زیادی کشیده، چون تولید سالی پانصد هزار بیکار هزینه اش از ده میلیارد تومان بیشتر است.

10 میلیارد دلار هزینه شده تا از میزان تورم کاسته شود، در نتیجه میزان تورم افزایش یافته است. دولت کار خودش را کرده، فقط به نتیجه نرسیده است.

10 میلیارد دلار هزینه شده تا مردم آمریکای لاتین و آفریقا و لبنان که از ایران دور هستند، به ایران نزدیک شده و به احمدی نژاد علاقمند شوند، در نتیجه مردم بقیه کشورها که به ایران نزدیک هستند، از ایران دور شده و از کشور ما و رئیس جمهورش متنفر شده اند.

10 میلیارد دلار صرف شده تا از انکار هولوکاست دفاع کنیم، بعد 10 میلیارد دیگر صرف شده که اعلام کنیم که منظورمان این نبود که هولوکاست را انکار کنیم.

10 میلیارد دلار مصرف شده تا جلوی غارت 1 میلیارد دلار توسط مفسدین بیت المال گرفته شود.

10 میلیارد دلار مصرف شده تا جلوی اینترنت و رادیوها و تلویزیونها و ماهواره ها گرفته شود تا مردم مجبور شوند تلویزیون جمهوری اسلامی را هر روز ببینند و تازه متوجه بشوند که در چه وضعیتی به سر می برند.

8 میلیارد دلار هزینه شده تا برای دو میلیارد دلاری که دولت به بهانه عملیات عمرانی به سپاه داده، فعالیت تبلیغاتی شود.

30 میلیارد دلار هم مصرف شده تا موجودی به نام احمدی نژاد را به عنوان رئیس جمهور به مردم خودمان و دیگران بقبولانیم، واقعیت این است که اگر قرار بود احمدی نژاد حتی به عنوان رئیس جمهور بورکینافاسو یا گامبیا هم نصب شود و برای حفظ او هزینه شود، حداقل سالی صد میلیارد دلار خرجش می شد، طبیعی است که دولت واقعا هزینه ها را کنترل کرده است.