نیم نگاه

نویسنده

با انتخاب سایت سینمایی تک ویو

 لیلا حاتمی یکی از پنج تای سال…

 

اشاره:

یکی از نویسندگان سینمایی سایت پر مخاطب تک ویو، در انتخابی جالب توجه، پنج هنر پیشه ی برتر زن سال را برگزیده است. حضور لیلا حاتمی به عنوان یکی از برگزیدگان این سایت و همراه شدن تصویرش با ستارگان سینمای دنیا هم آن موضوعی ست که ما را بر آن داشت تا ترجمه ای از صفحه ی سایت تک ویو را برای انتشار در هنر روز برگزینیم. در ادامه ی مطلب، پیش از همه به عکس های انتخابی نگاهی بیاندازید، تصاویر به اندزه ی کافی گویا هستند…

کِلِیر داینز

 

 

کلیر کاترین داینز متولد ۱۲ آوریل ۱۹۷۹ یکی از هنرپیشگان آمریکایی تلویزیون، تئاتر و سینماست. او در نقش های بسیاری ازجمله نقش آنجلا چِیس در فیلم “آنچه من زندگی می نامم”، نقش ژولیت در فیلم “رومئو و ژولیت”، نقش کیت بروستر در فیلم “ترمیناتور ۳”، نقش ایوین در “گرد ستاره” و نقش تمپل گراندین در مجموعه “تمپل گراندین” از شبکه HBO ظاهر شده است. او درحال حاضر برای شبکه Showtime نقش کاری ماتیسون در مجموعه تلویزیونی “میهن” را ایفا می کند.

 

کریستینا رن هندریکس

 

 

کریستینا رن هندریکس متولد ۳ می ۱۹۷۵ یکی از هنرپیشگان انگلیسی-آمریکایی است که بخاطر نقش جوان هالووی در مجموعه تلویزیونی “مردان دیوانه” در شبکه AMC و نقش سفران در مجموعه کوتاه “پرواز آتشین” برای شبکه فاکس شناخته شده است. هندریکس در یک نظرسنجی ازسوی خوانندگان زن مجله “اسکوایر” به عنوان “ششمین زن جهان” در سال ۲۰۱۰ معرفی شد.

 

لیو راندگرن تایلر

لیو راندگرن تایلر متولد اول ژوئیه ۱۹۷۷ یکی از هنرپیشگان و مدل های آمریکایی است. او دختر استیون تایلر، خواننده اصلی گروه اروسمیث، و بب بوئل، خواننده و مدل، است. تایلر در ۱۴ سالگی به عنوان مدل آغاز به کار کرد، ولی در کمتر از یک سال تصمیم گرفت به بازیگری روی آورد. او در اوایل سال ۱۹۹۴ در فیلم “سقوط خاموش” ایفای نقش کرد. او سپس در نقش های مکمل فیلم های “آثار امپراطوری” [سال ۱۹۹۵]، “سنگین” و “آنچه که تو انجام دادی” [سال ۱۹۹۶] ظاهر شد. بعدها بازی تایلر در نقش اول فیلم “سرقت زیبایی” نظر منتقدان را جلب کرد. او سپس در نقش های بسیاری، ازجمله در فیلم های “ابداع کردن خواهران ابوت” [۱۹۹۷] و “Cookie’s Fortune” [۱۹۹۹] ظاهر شد.

 

ریچل آن مک آدامز

 

 

ریچل آن مک آدامز متولد ۱۷ نوامبر ۱۹۷۸ یک هنرپیشه کانادایی است. او در سال ۲۰۰۱ پس از فارغ التحصیل شدن از یک دوره تئاتر در دانشگاه یورک تورنتو، به طور ثابت به عنوان بازیگر مشغول به کار شد تا اینکه در سال ۲۰۰۴ با ایفای نقش در کمدی “دختران بدجنس” و درام رمانتیک “دفترچه” به شهرت رسید. در سال ۲۰۰۵ در فیلم کمدی رمانتیک “مهمانان ناخوانده عروسی ها” و فیلم جنایی “چشم سرخ” و درام خانوادگی “خانواده استون” بازی کرد و از سوی رسانه ها به عنوان “جولیا رابرتز آینده” معرفی شد. هرچند که او در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ از بازی در چندین فیلم، ازجمله “کازینو رویال” و “شیطان پرادا می پوشد” امتناع کرد.

 

لیلا حاتمی

 

لیلا حاتمی متولد ۱ اکتبر ۱۹۷۲ یکی از بازیگران مطرح ایرانی است که جوایز بسیاری دریافت کرده. او دختر کارگردان مرحوم علی حاتمی و زری خوشکام، بازیگر، است. او با علی مصفا، بازیگر، ازدواج کرده است.

 

منبع: تک ویو