بی خبری از فاطمه حاجیلو

نویسنده

hajiloo.jpg

 

 


فاطمه حاجیلو، فعال نهادهای مدنی، دوازده روز پیش (هجدهم مردادماه) روز همبستگی جهانی کارگران با منصور اسانلو، به‌دنبال دستگیری شش نفر از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد توسط مأموران پلیس امنیت دستگیر شد. او که برای ابراز همدردی به این جمع پیوسته بود، پس از دستگیری به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. خانواده او هیچ خبری از او ندارند و این بی خبری بر نگرانی های آنها اضافه می کند.

آرش شهسواری، پسر فاطمه(پروانه) حاجیلو دربارة دستگیری مادرش می‌گوید: “ساعت 12 روز پنج شنبه مادرم منزل را ترک کرد و ما گمان می‌کردیم که به منزل یکی از اقوام رفته است. اما وقتی تا ساعت 10 شب خبری از او نشد، با پلیس 110 تماس گرفته و به کلانتریها و بیمارستانها مراجعه کردیم”.

او می‌گوید: “تقریباً دو روز هیچ خبری از مادرمان نداشتیم تا به این فکر افتادیم که به زندان اوین سر بزنیم و وقتی نام مادرمان را در لیستی که به دست سرباز جلوی درب ورودی بود دیدیم، تعجب کردیم. به‌ویژه اینکه جرم او اقدام علیه امنیت ملی اعلام شده بود و به ما گفته شد که تا 10 روز بعد یعنی 28 مرداد ماه حق ملاقات نخواهیم داشت.”

او با ناراحتی می‌گوید: “هنوز هیچ تماسی با ما گرفته نشده و از وضعیت مادرمان که در بند عمومی زندان اوین به‌سر می‌برد بی‌خبر و جداً نگران او هستیم چرا که او مبتلا به بیماری گوارشی است”.

درحالی‌که فریده غیرت، حقوق‌دان، قرار است وکالت این پرونده را به‌عهده بگیرد، آرش شهسواری می‌گوید: “از آنجا که هنوز اجازة ملاقات با مادرمان به ما داده نشده و مادرمان وکالت‌نامه را امضا نکرده، نتوانستیم برای او وکیل بگیریم”.

در حالی‌که پروندة شش نفر دیگر در دادگاه انقلاب در حال رسیدگی است، پروندة حاجیلو هنوز در دادگاه مورد بررسی قرار نگرفته و گفته می‌شود که روز دوشنبه پروندة او نیز در دادگاه بررسی می‌شود.

آرش که از برخوردها ناراضی است می‌گوید: “برای ملاقات مادرمان گفتند باید از دادگاه انقلاب نامه بگیریم اما در آنجا با برادرم برخورد نامناسبی شد. آنها در دادگاه انقلاب به برادرم گفتند اگر تا سه شماره اتاق را ترک نکنی خودت را هم می‌فرستیم پیش مادرت”.

خانوادة حاجیلو اکنون نامه‌ای برای شاهرودی، رئیس قوة قضاییه، نوشته‌اند که از این قرار است:

به نام خدا

ریاست محترم قوه قضائیه آیت الله شاهرودی با عرض سلام

چنانچه مستحضرید در تاریخ 18/5/86 حوالی منزل آقای اسانلو عده‌ای را دستگیر کردند؛ ما پس از چند روز بی خبری و نگرانی از به خانه نیامدن مادرمان و پس از مراجعه به بیمارستانها و کلانتریها و… با مراجعه به بازداشتگاه اوین با کمال تعجب مطلع شدیم مادرمان خانم فاطمه حاجیلو نیز جزو دستگیر شدگان است.

ما فرزندان خانم حاجیلو مدت 10 روز است که از سرنوشت مادر بی‌اطلاع هستیم و مراجعات مکرر ما به دادگاه انقلاب و بازداشتگاه اوین برای اطلاع از وضعیت مادر که حدود 50 سال سن و دچار بیماری وناراحتیهای شدید گوارشی است بی فایده بوده و قابل ذکر است که ایشان هیچ گونه تماسی با ما نداشته است.

جناب آقای شاهرودی مادر ما که زنی خیّر و همواره در خدمت جانبازان و معلولین بوده در حال حاضر کسی جز خدا و ما دو پسر جوان را ندارد؛ و از آنجا که تنها نان آور خانواده و علاوه بر آن مسئول مراقبت از یکی از ما دو برادر که دچار بیماری است منجر به وخامت حال وی که باید از نظر روحی نیز در سلامت کامل باشد شده است.

از جنابعالی درخواست رسیدگی به پرونده مادر و آزادی هر چه سریعتر ایشان را داریم.

منبع: کانون زنان ایرانی