جهرمی از دروغ های احمدی نژاد خبر می دهد

نویسنده
فیروزه متین

» هر شنبه یک وزیر افشاگری می کند

اعلام برائت وزرای کابینه های دولت نهم ودهم از محمود احمدی نژاد ظاهرا به یک سنت در روزهای شنبه تبدیل شده است  به طوری در سه هفته متوالی در روزهای شنبه، ابتدا پرویز کاظمی وزیر رفاه دولت نهم، سپس مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت دولت های نهم و دهم و اینبار محمد جهرمی وزیر کار و مدیرعامل منصوب احمدی نژاد در بانک صادرات از همکاری با او ابراز ندامت کرده اند.

بر اساس این گزارش، تمامی این وزرا، محمود احمدی نژاد را به عدم توانایی در اداره کشور، دروغگویی و پرخاشگری متهم کرده اند و از اینکه با وی همکاری کرده اند، پشیمان اند .

در سومین هفته از سنت اعلام برائت از احمدی نژاد، آنطور که سایت  نامه نیوز نوشته، محمد جهرمی، به انتقاد شدید از او پرداخته و همچون دو همکار قبلی خود در هفته های گذشته ماجرای کنارگذاشته شدن اش از کابینه را تشریح کرده است.

به نوشته این سایت جهرمی در این گفت و گو احمدی نژاد را بارها به بی عقلی و دروغگویی متهم کرده و رسما از همکاری با او ابراز ندامت کرده است.

او گفته است:« آقای احمدی‌نژاد بعضی حرف‌هایی را که ۱۰۰ درصد هم با عقل جور نمی‌آمد، می‌گفت».

جهرمی، در حالی که در سال ۸۴ معاون اجرایی شورای نگهبان بود، اعتراف کرده است که « احمدی‌نژاد در دور اول انتخابات با فحاشی به هاشمی و در دور دوم هم با فحاشی به دیگران رای گرفت». او اما توضیح نداده که چرا در آن مقطع نسبت به این اقدام احمدی نژاد از موضع شورای نگهبان واکنش نشان نداده و حتی پس از آن به کابینه پیوسته است.

او ماجرای استعفایش را چنین تشریح کرده است:« نوع عملکرد را می‌دیدم و معتقد بودم مسیر دولت درست ریل گذاری نشده است. البته نظر ما این بود که در دولت هستیم و می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم. به همین خاطر احساس کردم که باید از دولت خارج شد اما ضربه زدن به دولت مورد پسند نظام و مردم نبود و بر همین اساس بعد از گذشت زمانی استعفای کتبی دادم. زمانی که دیدم واردات بی‌وریه رشد یافته است و به طور مثال تولید شکر ما از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید و واردات شکر از ۸۰۰ هزار تن به ۳ میلیون تن رسید، استعفا دادم. منافعی در پشت صحنه وجود دارد که نمی‌خواهند تولید داخلی رشد پیدا کند و به تولید داخل ضربه وارد شد. بنده دو بار شفاهی و دو بار هم کتبی استعفا دادم. آقای احمدی‌نژاد موافقت نمی‌کرد اما احساس می‌کرد من موافق بسیاری از کارهای دولت نیستم».

او افزوده است:« از این جهت که با آقای احمدی‌نژاد کار کردم پشیمانم اما از این جهت که توانستم گامی در خصوص توسعه اشتغال بردارم، پشیمان نیستم».

به گفته او، « آقای احمدی‌نژاد رفته رفته تغییر کرد. به نظر من بخشی از این تغییر به دلیل افزایش توهمی بود که خود و اطرافیانش داشتند».

بر اساس این گزارش، جهرمی معتقد است که احمدی نژاد باید به خاطر خانه نشینی یازده روزه اش، استیضاح می شد:« به نظر بنده همان موقع باید آقای احمدی‌نژاد استیضاح می‌شد. متاسفانه هر دوره‌ای مجلس ما ضعیف‌تر شد».

وزیران دیگر

نخستین وزیری که در گفت و گویی تند و بی سابقه به احمدی نژاد حمله کرد، پرویز کاظمی، وزیر برکنار شده رفاه در دولت نهم بود که به سایت  نامه نیوز  گفت “احمدی نژاد دروغ می‌گفت. مثلاً بامن ظهر جلسه داشت و صحبت می‌کرد و شب در جای دیگری می‌گفت از صبح در اصفهان بودم. بعد طوری حرف می‌زد و توضیح می‌داد که حتی من هم قانع می‌شدم و با خود می‌گفتم که نکند حتماً روز گذشته پیش ایشان بودم. من قبل از مناظره معروف مهندس موسوی و احمدی نژاد برای دوستان نوشتم که دو موضوع را در مناظره‌ها توجه داشته باشید. یک آقای احمدی نژاد دروغ می‌گوید و دو اینکه حریم نگه نمی‌دارد».

یک هفته پس از حمله تند کاظمی، نوبت به مرضیه وحید دستجردی رسید که برنامه زنده تلویزیونی به نام  «شناسنامه» بگوید:«او پرخاشگر بود. به خاطر دارم که رئیس جمهور با من تماس گرفتند و با صدای بلند پرخاش کردند که معاونان شما در مجلس چه می‌کنند و فلانی و فلانی که هستند و چرا آن‌جا هستند و بنده نیز آنقدر عصبانی شدم و پرخاشگرایانه گفتم که چطور افراد فلان وزارتخانه که فلانی وزیرش است می‌توانند بروند لابی کنند اما وزارت بهداشت که وظیفه‌اش تامین سلامت مردم است نمی‌تواند؟».

گفتنیست، تا کنون این حجم از انتقاد از درون کابینه روسای دولت بر علیه آنها در هیچ دوره ای سابقه نداشته است و به اعتقاد بسیاری، این اقدامات با برنامه ریزی مشخص و با هدف جدا کردن صف اصولگرایان از احمدی نژاد در انتخابات پیش روی مجلس صورت می گیرد.

لازم به ذکر است که احمدی نژاد و حامیانش تا کنون در برابر این سخنان هیچ واکنشی از خود نشان نداده است.