صندوق لعنت

نویسنده
نسرین تبریزی

» پشت ویترین

تازه‌های نشر

 

کوپه‌ی اختصاصی

[چهار مکالمه]

نویسنده: یوریک کریم‌مسیحی

ناشر: مروارید

تعداد صفحات: ۷۷ صفحه

قیمت: ۶۰۰۰ تومان

متن پشت جلد:
«مکالمه» اصطلاحی‌ست ـ حالا برای من خاص ـ که برای فُرمی از نوشتن به‌کار می‌برم؛ و آن متنی‌ست نوشته شده فقط با گفت‌وگو؛ گفت‌وگویی دونفره که پایی در نمایشنامه دارد و پای دیگر در داستان. نمایشنامه است چون استوار است بر گفت‌وگو و گفت‌وگو قصه‌ی نمایشنامه را پیش می‌بَرَد، هرچند خودخواسته از دیگر امکانات نمایشنامه‌نویسی چشم پوشیده است؛ و داستان است چون با گفت‌وگو داستانی ساخته می‌شود، هرچند خودخواسته از دیگر امکانات داستان‌نویسی چشم پوشیده است.

 

صندوق لعنت

نویسنده: ایرج پزشکزاد

ناشر: خاوران

قیمت: ۸ یورو

این نمایش‌نامه که برگرفته از حکایت مولانا است به تازه‌گی در آمریکا و به کارگردانی پرویز صیاد روی صحنه رفت. از این راه می‌توانید نمایش‌نامه را به صورت آنلاین خریداری بکنید.

 

نام من ریچل کوری است

نویسنده: الن ریکمن، کترین واینر
مترجم: حسین درخشان
ناشر: نشر نی
تعداد صفحات: ۹۲ صفحه
قیمت: ۷۲۰۰ تومان

از متن کتاب:

دارم وراجی می‌کنم. فقط می‌خواهم به مادرم بگویم که واقعاً می‌ترسم، و باور بنیادی‌ام را به نیک‌ذاتی بشر از دست می‌دهم. این باید متوقف شود. گمان می‌کنم باید همه‌چیز را کنار بگذاریم و زندگی‌مان را صرف متوقف‌کردن این وضعیت کنیم. دیگر فکر نمی‌کنم که این یک کار افراطی باشد. من هنوز هم واقعاً دوست دارم با آهنگ‌های پت بناتار برقصم و دوست‌پسر داشته باشم و درباره‌ی همکارهایم کمیک استریپ درست کنم. ولی این وضعیت را هم می‌خواهم متوقف کنم. بی‌اعتقادی و وحشت چیزی است که الان حس می‌کنم. سرخوردگی. از این که این وضعیت واقعیت محوری دنیای ماست، و ما هم در واقع در آن مشارکت داریم، سرخورده می‌شوم.

 

نگاهی به زنده‌گی و آثار داستایوفسکی

نویسنده: رابرت برد
مترجم: مهران صفوی- میلاد میناکار
ناشر: ققنوس
تعداد صفحات: ۳۱۲ صفحه
قیمت: ۱۹۰۰۰ تومان

از متن کتاب:

همچنین این «یادداشت ها» بازتابی بودند از شکستی که داستایفسکی در نظام رسانه‌ای آن دوران متحمل شده بود؛ شکستی که راه حلی موثر و راستابخش برای جبران در بر نداشت. از این قرار، با نظر به تاوانی که داستایفسکی پیش تر برای مشارکتش در فعالیت‌های گروه‌های ضد حکومتی در زمینه نشر و ترویج عقاید رادیکال پرداخته بود، غوطه دیرتر او در جریان سرآمد رسانه‌های روزگار خود تا حدودی طعنه آمیز می نماید. وی در داستان‌هایی که پس از بازگشتش به پتزربورگ نوشت، پیوسته بر سازوکارهای نشر و پخش رسانه های نوشتاری تاکید کرد. راسکولینوف پیش از ارتکاب قتل با چاپ مقاله ای (با عنوان «درباره جنایت») در روزنامه جلب توجه می کند. دنیای داستانی شیاطین غرق در نوشته های ممنوع و فتنه انگیزی است که هم به صورت قاچاقی از خارج کشور وارد می شود و هم نسخه های چاپی داخلی آن همانند اعترافات ننگین استاوروگین به واسطه ماشین های چاپ دستی تهیه و پخش می شود. نیز ایوان کارامازوف نویسنده ای است که برخی از نوشته هایش در زمینه الهیات منتشر شده است و برخی نه…

 

عکاسی از محصول برای تبلیغات با تاکید بر تجارت الکترونیک

نویسنده: فرشید خیرآبادی
ناشر: نشر فرشید پرس

درباره‌ی کتاب:

شادی زهره‌وندی درباره‌ی این کتاب نوشته: “کتاب «عکاسی از محصول برای تبلیغات» با تاکید بر تجارت الکترونیک و کاربرد عکس در سایت‌های اینترنتی، کلکسیونی از عکس‌ها را گرد آوری کرده است که روی سایت‌ها به دلایل گوناگون قرار می‌گیرند.

عکس‌ها به جز نمایش دادن وظیفه انگیختن هیجان و افزایش تمایل به بازدید و خرید و یا ماندن در سایت را بر دوش می‌کشند.

گفتنی‌ست، در عکاسی تجاری انتقال پیام تولید کننده و یا ارائه کننده بسیار مهم است و برانگیختن شوق خریدار و نیز کشش به سمت «برند» یا مارک تجاری که آهنگ مطرح کردن آن را داریم، مهم و از وظایف عکس و عکاس است.”

این کتاب را از طریق سایت آمازون می‌توانید بخرید.

 

پیغام

[مجموعه شعر]

نویسنده: فرناندو پسوآ
مترجم: ابوذر کردی
ناشر: بوتیمار
تعداد صفحات: ۱۲۰ صفحه
قیمت: ۹۵۰۰

مجموعه «پیغام» ۴۴ شعر کوتاه را در بر می‌گیرد. این کتاب در پرتقال به «کتاب کوچک شعر» معروف است و در آن شعرهای کوتاهی درج شده که در آن‌ها شاعر با استفاده از رویکردهای پدیدارشناسی به موضوع پرتقال و گذشته مشعشع آن در برابر روزهای پر از انحطاط که مصادف با زمان سرودن شعرها بوده، پرداخته است. این کتاب ۳ بخش اصلی دارد که عبارت‌اند از: افتخار، دریای پرتقال و مستور.