حلقه محاصره موسوی و کروبی تنگ تر شد

نویسنده

» پلمپ دفاتر، بازداشت مشاوران ارشد

کودتای انتخاباتی 22 خرداد با پلمپ دفتر مهدی کروبی و دفتر حزب اعتماد ملی و بازداشت مرتضی الویری، مشاور مهدی کروبی و دکتر علیرضا بهشتی، مشاور ارشد موسوی وارد فاز جدیدی شد.

ماموران دادستانی دیروز با حضور در دفتر مهدی کروبی و دفتر حزب اعتماد ملی تمامی اسناد و مدارک را با خود بردند و این دو دفتر را پلمپ کردند.به گفته سخنگوی حزب اعتماد ملی، “حدود ساعت ۳ و نیم بعد از ظهر دیروز، مأموران دادستانی تهران به دفتر آقای کروبی در جنب کاخ سعدآباد تهران رفته و آقای کروبی را به همراه کسانی که قصد ملاقات با وی داشتند، از دفتر بیرون کرده و پس از بازجویی از کارمندان و توقیف اسناد، مدارک و لوازم دفتر، آنجا را پلمب کرده اند.”

اسماعیل گرامی مقدم گفته است: “مأموران نام اعضای دفتر آقای کروبی را ثبت کرده اند و تمام اسناد و مدارک، اعم از سی دی، فیلم، کامپیوتر و نوشته ها را با خود برده اند.”

او همچنین خبر از بازداشت محمد داوری، سردبیر سایت سحام نیوز که ارگان رسمی حزب اعتماد ملی است داده و گفته: “گروه دیگری از مأموران دادستانی همزمان به دفتر حزب اعتماد ملی در شهرک غرب تهران رفته و پس از بازجویی از اعضای حاضر حزب و کارمندان و توقیف اسناد و مدارک، آنجا را هم مهر و موم کرده اند.”

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی نیز با اشاره به اینکه اسناد و مدارک مربوط به آزار جنسی و شکنجه بازداشت شدگان در دفتر وجود داشته، خبر داده است که “اسناد در جاهای دیگری نیز نگهداری می شد و این طور نیست که با ضبط اسناد در دفتر بگویم همه اسناد را برده اند.”

مهدی کروبی که مستندات خود در مورد آزار جنسی بازداشت شدگان وقایع اخیر را به کمیته پیگیری قوه قضائیه ارائه داد هفته گذشته برخی از این اسناد را منتشر کرد.

حسین کروبی درباره اهداف مهر وموم و ضبط اسناد دفتر مهدی کروبی  به خبرگزاری ایلنا گفته است: “می خواهند مهدی کروبی را مرعوب کنند تا این مسایل را پیگیری نکند و بداند که برخوردهایی نیز با ایشان خواهد شد و ایشان را بترسانند و از طرف دیگر شکنجه شدگان نیز جرات نکنند به مهدی کروبی مراجعه کنند.”

بازداشت مرتضی الویری و علیرضا بهشتی

به دنبال پلمپ دفتر مهدی کروبی، ماموران دادستانی به منزل مرتضی الویری رفتند و پس از تفتیش منزل، وی را بازداشت کردند. مرتضی الویری، مشاور مهدی کروبی و رئیس کمیته صیانت آرای ستاد کروبی و عضو کمیته پی گیری زندانیان و آسیب دیدگان وقایع بعد از انتخابات است.

بر اساس گزارش ها آقای الویری در حالی که با خبرنگار وب سایت سلام نیوز صحبت میکرد از بازداشت خود خبر داد و دیگر سخنی نگفت و سریع خداحافظی کرد.

چند ساعت پس از پلمب دفتر مهدی کروبی، حزب اعتماد ملی و بازداشت مرتضی الویری، دکترعلیرضا حسینی بهشتی، فرزند آیت‌الله محمد حسینی بهشتی نیز دستگیر شد. دکتر بهشتی، مشاور ارشد میرحسین موسوی و سخنگوی کمیته پی گیری زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر است.

پلمپ دفتر مهدی کروبی و دفتر حزب اعتماد ملی  و بازداشت الویری و بهشتی در حالی صورت گرفت که یک روز قبل، ماموران امنیتی با حضور در دفتر کمیته پیگیری زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر که از سوی کروبی و موسوی تشکیل شده بود اسناد و مدارک این کمیته را با خود برده بودند.

دکتر علیرضا بهشتی، سخنگوی کمیته پیگیری زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر روز گذشته در این باره به سایت سحام نیوز گفته بود: “عصر روز دوشنبه ماموران امنیتی بنابر اطلاع قبلی به دفتر کمیته آمدند و بنابر انچه که گفته شده بود قرار بود تا سوالاتی را درباره برخی از مسایل از مسول دفتر این کمیته بپرسند ولی با ارایه حکمی که از دادستانی تهران داشتند وسایل و اسناد و مدارک و یک لپ تاپ را با خود بردند.”

مشاور ارشد میرحسین موسوی همچنین خبر داده بود که قرار است کمیته طی جلسه ای فوق العاده درباره ادامه فعالیت ها و پیگیری این اتفاقی که روی داده است تصمیم گیری کند.

دفتر کمیته پیگیری زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر در جریان حوادث بعد از انتخابات به ابتکار میرحسین موسوی و مهدی کروبی تشکیل شده است.

هشدار

به دنبال این اتفاقات، نیمه شب سه شنبه علیرضا نوریزاده،محسن سازگاراو محسن مخملباف با انتشار هشدارنامه ای خبر از احتمال دستگیری موسوی و کروبی دادند.در نامه این سه نفر آمده است: “حکومت کودتا به زودی قصد دستگیری آقایان مهندس موسوی و کروبی را دارد تا به خیال خود کودتا را کامل کند و به رهبری جنبش سبز ضربه بزند. در این صورت مردم ایران تا آزادی همه زندانیان سیاسی به خیابان ها خواهند ریخت و رهبری جنبش سبز در غیاب آقایان موسوی و کروبی و خاتمی به خارج از کشور منتقل خواهد شد، تا خواب راحت را از استبداد بگیرد”.