دادگاه پنجم صحنه آرایی پلید بود

نویسنده

» بیانیه سازمان ادوار در دفاع از عبدالله مومنی

ادوارتحکیم وحدت دیروز با انتشار بیانیه ای به اتهامات مطرح شده علیه این سازمان  در متن کیفرخواست پنجمین دادگاه متهمان سیاسی اصلاح طلب و همچنین «اعترافات» عبدالله مومنی در این دادگاه واکنش نشان داد.

سازمان دانش آموختگان ایران، در مقدمه بیانیه ای که دیروز در سایت ادوارنیوز منتشر شد، متن کیفر خواست جعفری دادستان جدید تهران در دادگاه پنجم متهمان سیاسی را فاقد “ وجاهت و عقلانیت” و قابل “رقابت” با بیانیه های سیاسی خواند که در چهار دادگاه اخیر توسط سعید مرتضوی دادستان سابق تهران نگاشته شده بود.

سازمان ادوار با توصیف دادگاه روز سه شنبه  به عنوان یک “صحنه آرایی پلید”، کیفرخواست صادر شده علیه عبدالله مومنی را “بی اساس” خوانده و مواردی را در بی اعتباری آن مطرح کرده است.

 

اعترافات مومنی سند افتخار است

این بیانیه با تاکید بر اینکه “اعترافات آقای مومنی سند افتخار سال ها مبارزه جنبش دانشجویی، که  عبدالله مومنی از چهره های برجسته آن است، می باشد” در خصوص زیر فشار قرار دادن چهره های دانشجویی از سوی حاکمیت می افزاید: “این اولین بار نیست که مستبدان و کودتاگران علیه مبارزات حق طلبانه برآمده از این نهاد صف‌آرایی می‌کنند و البته آخرین آن نیز هم نخواهد بود”.

این حزب سیاسی - دانشجویی که عمده اعضای آن دانشجویان و یا فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند، آنچه تحت عنوان “جرم های” آقای مومنی ذکر شده را  در چارچوب سیاست های تدوین شده این سازمان ارزیابی و خاطر نشان می کند: بار مسئولیت این سیاست ها متوجه سازمان دانش آموختگان ایران است و نه فقط یکی از اعضای آن.

 

جرم بی اعتنایی به مفاسد اقتصادی

ادوار  در واکنش به آن بخش از اعترافات عبدالله مومنی مبنی بر بی اعتنایی وی به “مفسدان اقتصادی”، از بی عملی مسئولان رده بالای نظام در مبارزه با فساد اقتصادی در سالیان اخیر سخن می گوید و  تصریح می کند کیفر خواستی علیه آن ها نیز تنظیم شود، اشاره ای که به نظر می رسد مستقیما متوجه محمود احمدی نژاد است.

 

سفر به آلمان بدون پاسپورت
این بیانیه همچنین در ادامه مستندات خود برای نشان دادن بی اعتبار بودن چنین کیفرخواستی ، اظهارات مومنی در خصوص سفر وی به آلمان برای فراگیری “براندازی نرم” با  هزینه ایالات متحده آمریکا را پر رنگ می کند، و با اشاره به “دروغ گویی” تهیه کنندگان سناریو، سفر آقای مومنی به آلمان را کاملا واهی و از اساس کذب می خواند: “چگونه ممکن است فردی که گذرنامه او توسط ماموران امنیتی به شکل غیرقانونی و در فرودگاه ضبط شده، به کشور آلمان سفر کند و مجددا به کشور بازگردد و مقامات قضایی با او برخورد نکنند؟”

 لازم به یادآوری است عبدالله مومنی نخستین فردی نیست که بدون داشتن گذرنامه متهم به سفر به خارج از کشور می شود.پیشتر  محمد قوچانی سردبیر روزنامه اعتماد ملی نیز که هرگز پاسپورت نداشته است متهم به حضور در کلاس های براندازانه در شهر دوبی شده بود.

 

مشارکت در انتخابات پیگیری بر اندازی است

بیانیه دانش آوختگان ایران سپس به بخشی از ادعای دادستان تهران در کیفرخواست مطرح شده اشاره می کند که در آن موضع سازمان ادوارتحکیم وحدت در جریان دو انتخابات اخیر ریاست جمهوری ـ عدم مشارکت در دوره پیش و مشارکت در این دوره- را پیگیری برای “براندازی” نظام عنوان کرده است. ادوار چنین ادعایی را  به معنای دخالت “عوامل کودتا” در  دستگاه قضایی توصیف می کند، چرا که “اقدامات قانونی” رقبای سیاسی دولت در دوره تبلیغات انتخابات اکنون به عنوان “سند جرم” در دادگاه مطرح شده است. گفتنی است طبق قانون انتخابات  فعالیت های انتخاباتی افراد برای کاندیداهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان کاملا قانونی است و تاکنون سابقه نداشته شخصی به دلیل فعالیت برای یک کاندیدای مخالف دولت پس از اعلام نتایج به دادگاه کشیده و محاکمه شود. در دادگاه اخیر به غیر از عبدالله مومنی بسیاری از افراد جرم اصلی شان طراحی سایت و یا همکاری با پایگاه های اینترنتی حامی میرحسین موسوی و مهدی کروبی به منظور تبلیغات برای آنان بوده است.

 

هراس کودتاچیان از کروبی

دانش آموختگان ایران همچنین به تلاش دادگاه پنجم برای حمله به مهدی کروبی اشاره می کند و با تاکید بر “هراس کودتاچیان” از افشاگری‌های “تاریخی” مهدی کروبی به تلاش آن ها برای فشار بر مهدی کروبی با طرح مطالب تفرقه انگیز می پردازد. در دادگاه روز سه شنبه عبدالله مومنی زیر فشار مقامات امنیتی و قضائی مجبور شده بود گزاره هایی علیه مهدی کروبی کاندیدای مورد حمایت سازمان ادوار بگوید. با این حال ادوار تحکیم در تاکید بر ادامه حمایت این سازمان از مهدی کروبی می نویسد: “ حمایت این سازمان از ایشان نه تنها پابرجاست بلکه امروز و با توجه به ایستادگی کروبی در برابر متجاوزین به جان و ناموس ایران و ایرانی همراهی و همسنگری با این قهرمان ملی موجب مباهات هر آزادی‌خواه ایرانی ست.”

 

لاریجانی از بند 2 الف تحقیق کند

این بیانیه با اشاره به ادامه سناریو اعترافات اجباری از سوی مسئولان جدید دستگاه قضائی ، چنین رویه ای را  یا به معنای موافقت مقامات جدید قضائی برای بر باد دادن “آبروی” قضای اسلامی و “نهاد قضاوت” در ایران و یا عدم “توان اعمال قدرت” در مجموعه تحت مدیریت خویش می داند. سازمان ادوار به صادق لاریجانی یادآور می شود  که در بند 2 الف اوین بازجویان کارگاه های تواب سازی شکنجه های بی حد و مرزی بر بازداشت شدگان اعمال می کنند و از او می خواهد اگر خواهان تسلط بر وقایعی است که به نام او درحال ثبت در تاریخ است به تحقیق در مورد بازجویانی بپردازد که خود را خدایان حاکم بر سرنوشت زندانیان می‌دانند. فعالین حقوق بشر بند 2 الف را زیر نظر مستقیم  سپاه می دانند و تاکید دارند در این بند از نوین ترین و شدید ترین شیوه های شکنجه سفید برای شکستن فعالین سیاسی استفاده می شود.

در حالی که احمدی زید آبادی دبیر کل این سازمان نیز تحت فشار  برای اقرار در دادگاه است سازمان دانش آموختگان ایران (ادوارتحکیم وحدت) حق خود را برای شکایت از دست‌اندرکاران این نمایش که می کوشند  پاک ترین فرزندان ایران را تحت شکنجه‌‌های قرون وسطایی به اعتراف مجبور کند محفوظ می داند و در توصیف “دست اندرکاران این نمایش” می نویسد: “ تشت رسوایی ‌شان مدتی است به زمین افتاده و مهر بی آبرویی به دست مردم بر پیشانی آنها نقش بسته است و بدانند که گرچه به سان دیکتاتوری نورسیده در ابتدای بیراهه برقراری حکومت سرنیزه در این کشور قرار دارند،‌ اما فرزندان دلیر ایران زمین آرزوی پیمودن این راه تا سرانجام را بر دل آنان خواهند گذارد.”