شجاعی به تیم ملی پیوست

نویسنده
لامارکا

» نگاه لامارکا به خروج نابهنگام بازیکن ایرانی از لاس پالماس

بالاخره زمانش رسید. باشگاه فوتبال لاس پالماس این موضوع را از هفته ها قبل می دانست و چهارشنبه گذشته مسعود شجاعی همبازیان خود را در رختکن رها کرد تا به تیم ملی کشورش بپیوندد.

تیم ملی ایران برای تمرین به نزدیکی شهر گراتس در اتریش رفته و قرار است قبل از آنکه کی روش لیست نهایی ۲۳ بازیکن را بدهد، دو بازی تدارکاتی انجام دهد. مسعود شجاعی نیز در میان ۲۳ بازیکنی خواهد بود که در جام جهانی برزیل ۲۰۱۴ از نام ایران دفاع خواهند کرد.

مسعود در زمان خداحافظی گفت که امیدوار است در بازگشت از جام جهانی، تیم لاس پالماس را در لا لیگا ببیند. او گفت: “امیدوارم زمانی که بازگشتم، در لیگ برتر باشیم.”

به علاوه، پیراهن زرد رنگ شماره ۱۲ کلمات محبت آمیزی درخصوص “گران کاناریا” ابراز کرد [گران کاناریا به معنی جزیره قناری بزرگ: یکی از هفت جزیره از مجمع الجزایر قناری است که مرکز قناری، لاس پالماس، نیز در آن واقع است]. او قبل از عزیمت گفت: “از طرفداران تیم لاس پالماس که همواره در مدت اقامتم در گران کاناریا مرا مورد محبت قرار داده اند سپاسگزارم. محبت بسیاری با خود همراه خواهم برد و فقط باید بگویم که بخاطر همه چیز متشکرم.”

سرخیو لوبرا، سرمربی تیم لاس پالماس، حمایت خود را از مسعود برای موفقیت در جام جهانی به امید آنکه ایران بتواند از گروه خود صعود کند ابراز کرد. او در یک شبکه اجتماعی نوشت: “یک حرفه ای بزرگ. یک شخصیت و بازیکن عالی. برایش بهترین آرزوها را در جام جهانی دارم.”

این بازیکن ایرانی تابستان گذشته از اوساسونا به لاس پالماس رفت تا کیفیت بازی این تیم را در پست هافبک بهتر کند و این درحالی است که او نمی تواند در سه روز آخر لیگ و همچنین در بازی های حذفی برای این تیم توپ بزند.

او تنها در یک فصل مهارت و تجربه بسیاری از خود نشان داد و به همین دلیل تیم زردپوش لاس پالماس تصمیم گرفت قرارداد خود با این بازیکن را که در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۴ به پایان می رسد تمدید کند. مسعود در ۳۱ بازی انجام شده شش گل به ثمر رسانده و سه پاس گل داده است [پنج گل در لیگ آدلانته و یک گل در کوپا].

عزیمت مسعود باعث شده تا خلایی در میان بازیکنان ثابت سرخیو لوبرا ایجاد شود. بسیاری از بازیکنان زردپوش لاس پالماس مخالف رفتن وی بودند.

منبع: لا مارکا، ۲۳ مه