شیر تو خر عظمی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

عجب شیر تو خری است، کار از شیرتوشیر و خرتوخر گذشته، سایت دولت یار، مربوط به احمدی نژاد نوشت که مصلحی دیگر وزیر اطلاعات نیست. و توضیح داد که احمدی نژاد دو دقیقه قبل از انتشار این خبر رفته پیش آقای خامنه ای و رهبر استعفای وزیر اطلاعات را قبول کرده و جلسه به خیر و خوشی تمام شده. فارغ از اینکه احمدی نژاد کار خوبی کرده یا کار بدی کرده و این موضوع نشان می دهد که او قدرت دارد یا خامنه ای ضعیف است، یا هر چیز دیگر، اصولا مساله این است که عجب شیر تو خری است! فکر کنید، مثلا مصر، 27 سال همه جا سکوت بود، نه خانی می آمد، نه خانی می رفت، یک دفعه 19 روز همه ملت آمدند خیابان، همه چیز متوقف شد، حسنی مبارک رفت که رفت. حالا در این مملکت امام زمان، کیهان که بیست دقیقه قبل منتشر شده نوشته که اصلا مصلحی وزیر اطلاعات استعفا نداده بود که پذیرفته بشود یا نشود. احمد توکلی هم که سایه احمدی نژاد را چنان با تیر می زد که تیرش می خورد به مشائی، همین امروز صبح از رئیس جمهور بخاطر اطاعتش از فرمایش رهبر مبنی بر اینکه وزیر اطلاعات استعفا داده، قدردانی کرد. وزیر اطلاعات هم امروز به عنوان وزیر در مراسم تودیع همان معاونی که عامل اختلاف بود، حاضر شد. بعضی رسانه ها از جوانفکر بخاطر اینکه از استعفای وزیر اطلاعات دفاع کرده بود، شکایت کردند. البته دولت هم که با حمایت حاج منصور ارضی که امام زمان را نایب برحق احمدی نژاد می خواند، و حالا فحش خواهر و مادر به طرف می دهد، سرکار آمد، از حاج منصور شکایت کرده. موتلفه هم که احمدی نژاد را گذاشته بود روی سر نبی حبیبی، انتظار هم داشت لیز نخورد و پائین نیافتد و او را حلوا حلوا می کرد، بشدت از دولت بصورت دوستانه انتقاد کرد. باهنر هم سر ماجرای وزارت ورزش شوخی شوخی الفنون را تهدید کرد که مجلس دولت را استیضاح می کند، و  طرح عدم کفایت سیاسی را می آورند و دولت را زرتی حذف می کنند. به نظرم پیش بینی خودم دارد درست درمی آید که دولت احمدی نژاد چهارسال اش را تمام نخواهد کرد. این را خیلی وقت است گفته ام، حالا هم تکرارش می کنم، این خط این هم نشان. البته یادتان نرود که انتخابات مجلس برای 12 اسفند نهایی شد. معنی این حرف این است که از این به بعد مجلسی ها برای اینکه رای بیاورند می افتند به جان دولتی ها، این وسط معلوم نیست کدام یکی از طرفین دعوا بازی را ببرد. یک طرف “ مشائیون” هستند که به  نظرم شبیه ماه آخر دولت بنی صدر دارند رفتار می کنند و البته به نظرم تا امروز احمدی نژاد توانسته بود آن پنج میلیون حامی حکومت را برای خودش نگه دارد. نکته بامزه این که رئیس قوه قضائیه یعنی علی لاریجانی، از رئیس قوه مجریه یعنی محمود احمدی نژاد به رئیس قوه قضائیه، یعنی داداش لاریجانی شکایت کرد. البته فکر کنم اگر اصولگرایان بدون بدنه اجتماعی بازی کنند، اصولا احمدی نژاد مجلس را هم خواهد گرفت. اما اگر کل نیروی بسیج و ارتش و بقیه جماعت بروند در بیت رهبری و آنجا دعوا را علیه دولت پیش ببرند، آن وقت ممکن است، احمدی نژاد سه سوت پرت شود جایی که عرب نی انداخت. نکته این که در سایت رسمی دولت حامی ولایت فقیه کامنت “ مرگ بر ضد ولایت فقیه” تا این لحظه که ساعت 1 و 51 دقیقه نیمه شب است، 88 مخالف و فقط 16 موافق داشته است. کامنت اگر تو دنیا یه مرد باشه اون دکتره، 127 مخالف و 26 موافق داشت. ….. آقا، شوخی شوخی همین الآن رفتم بقیه نظرات را ببینم، دیدم سایت رئیس جمهور هک شده. چه خبره؟ کیه؟ کیییییه؟

 

سبزها لطفا سبزه گره بزنید

لطفا هیجان زده نشوید، دستپاچه نشوید، بیخودی ایرانیت ورتان ندارد، نه بازی انتخابات، نه درگیری میان خامنه ای، اصولگرایان و مشائیون دعوای سبزها نیست. دو سال است داریم می دویم، فعلا دراز بکشید روی چمن ها، دست تان را بگذارید زیر چانه تان و فقط نگاه کنید که برادران چطوری همدیگر را جر می دهند. بعدا ما بازی خودمان را می کنیم. برای کسانی که نمی توانند بیکار بنشینند، از فردا تعدادی کتاب معرفی می کنم، که حوصله شان سرنرود.

 

حکومت نظامی 50 ساله لغو شد

بخدا عقل چیز خوبی است. لجبازی هم اصلا چیز خوبی نیست. آدمی که ده تا کاخ دارد، اگر مردم جمع شدند و گفتند باید هشت تا از کاخ هایت را بدهی به ما، مثل بچه آدم هشت تا کاخ را می دهد به ملت، به همان دو تا کاخ قناعت می کند. تازه یک خانه هم برایش کافی است. بشار اسد، بعد از 48 سال، حالت فوق العاده، اسم کلانتری همان حکومت نظامی است، را در سوریه لغو کرد و در مقابل معترضان عقب نشینی کرد. یاد بگیر آقای خامنه ای! ببین! نصف تو هم سنش نیست، چه خوب است چکار کند. آدم عاقل وقتی مردم آمدند توی خیابان و گفتند “ مجتبی بمیری رهبری رو نبینی” مثل بچه آدم دست بچه اش را می گیرد و می رود خانه یکی می نشیند و حالا حالاها جلوی چشم مردم نمی آید، حالا سرت را اینقدر بزن به دیوار تا هفت تا غده بالایش سبز شود. حالا این یکی که جوان است، فیدل کاسترو هم که نصف خدا عمر و پارکینسون دارد، از رهبری حزب کمونیست کوبا کناره گیری کرد. توی این هیری ویری کدام دیوانه ای عضو این حزب کمونیست است، خدا می داند. خدا می داند؟ فکر نمی کنم خدا هم بداند.

 

ما از جمهوری اسلامی ترسیم

بیچاره ها به چه وضعی افتادند. حق هم دارند، ما که خودمان ایرانی هستیم، می ترسیم به ایران برویم یا حتی از اطراف سفارت ایران در یک کشور دیگر رد بشویم، بحرینی ها که جای خود دارند. وزیر امور خارجه بحرین، یک آقای کپلی سبیلوی پهناور که اگر با سردار فیروزآبادی در یک آسانسور هشت نفره باشند، حتما آسانسور مذکور دچار سقوط خواهند شد، اعلام کرد که “ ما از ایران می ترسیم، پس نیروهای عربستانی تا رفع خطر می مانند.” البته ما که با دخالت یک کشور در یک کشور دیگر مخالفیم، ولی بحرینی ها که دم پر جمهوری اسلامی هستند حق دارند. تعداد سرداران سپاه پاسداران از کل جمعیت بحرین بیشتر است. خوب ترس هم دارد. فرض کنید مثلا ما با چین بخواهیم بجنگیم و چینی ها یک ارتش با صد میلیون نظامی داشته باشند، خوب معلوم است که باید برویم روسها را بیاوریم ازما دفاع کنند.

 

انقلاب ربایی بدون اسلحه

بامزه است! مردم تونس انقلاب می کنند، آمریکایی ها از آن دفاع می کنند، ایرانی ها هم از آن دفاع می کنند. مردم مصر انقلاب می کنند، آمریکایی ها علیه مبارک حرف می زنند، ایرانی ها هم علیه مبارک حرف می زنند. رهبر ایران می گوید انقلاب مصر اسلامی است، خود اخوان المسلمین که صاحب عزاست می گوید انقلاب مصر اسلامی نیست، باز هم تکرار می کنند. اصولا من نمی دانم این خامنه ای چه علاقه ای به تکرار کردن دارد. البته فعلا که سر لیبی و سوریه حکومت ایران گیر کرده، یک مدتی ونزوئلا حیاط خلوت ایران بود، محمود هر وقت می خواست جفتک چارکش با هوگو بازی کند، می رفت کاراکاس، می گفت اینجا حیاط خلوت ماست، سوریه هم که شده بود توالت ایران، هر چی کثافتکاری می خواستند در لبنان و فلسطین بکنند، می رفتند سوریه. دیروز خانم کلینتون وزیر خارجه آمریکا گفته “ ایران انقلاب ربایی می کند.” اصطلاح ربودن را برای انقلاب انتخاب کرده، حبیبی دبیر کل موتلفه هم اعلام کرده که “ آمریکا می خواهد انقلابهای جدید را به نفع منافع غرب مصادره کند.” جدی چرا از رو نمی روند؟ بامزه است که معلوم نیست این حرف را سعید جلیلی به کی دارد می زند. به خامنه ای؟ به قذافی؟ به بشار اسد؟ گفته است: “ برخی هشیار باشند به سرنوشت مبارک و بن علی دچار نشوند.”