راه سپاه قدس از تگزاس می گذرد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

به نظر شما اظهار نظر زیر از طرف چه کسی، در مورد کدام فرد زندانی و در ارتباط با زندان های کدام کشور است؟

وی گفت: “طرح ادعای اعتراف «فرد بازداشتی» پس از تکذیب اولیه و گذشت یک سال از آن زمان را نشان دهنده وجود شرایط غیرعادی و فشارهای روحی و روانی و وضعیت سلول‌های انفرادی در “زندان‌های…….. است.”

یک : اظهار نظر رسمی سازمان عفو بین الملل در مورد افراد دستگیر شده و اعدام شده و مدفون شده مخالف جمهوری اسلامی در سال‌های ۶۵ تا ۶۸ است که به صورت گروهی بعد از چندهفته از کلیه اقدامات و افکار و نظرات و اعتقادات و عادات و آداب و رسوم و سایر متعلقات چندین و چندساله خودشان، اظهار ندامت و پشیمانی کردند و با آغوشی باز و لبی خندان و قلبی به آرامش دریاها در مقابل جوخه های اعدام دست جمعی قرار گرفتند و در عرض سه ماه کلا اثری از آثارشان باقی نماند.

دو : اظهار نظر رئیس سازمان گزارشگران بدون مرز، در مورد افراد دستگیر شده پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ ایران است که به صورت دست جمعی و خودش جوش تصمیم گرفتند همه با هم بعد از تکذیب اولیه و گذشت فقط چند ماه در دادگاه علیه خودشان و هر کسی که می شناختند شهادت بدهند.

سه : اظهار نظر دکتر احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران و اعضای سایر کمپین های دفاع از حقوق بشر است در مورد زندانیان سیاسی و عقیدتی، اقلیت های مذهبی، روزنامه نگاران، فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، کارمندان، کارگران، سینماگران، هنرمندان، نویسندگان و اعضای شوراهای صنفی ( همینطور ادامه دهید…)، دانشجویان، دانش آموزان، خانه داران، عابران پیاده و اعضای خانه سالمندان در ایران، که روزانه در حال اظهار ندامت و پشیمانی هستند و به صورت بالقوه مجرم شناخته می شود، … البته با رافت اسلامی مورد عفو موقت قرار گرفته اند، چون زندان ها فعلا پر است و اولویت نظام، رسیدگی به مشکلات اقتصادی است.

چهار: اظهار نظر رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران است، در مورد منصور ارباب‌سیر، که یک سال پیش به اتهام “طراحی و برنامه ریزی ترور سفیر عربستان و حواشی” دستگیر و اخیرا اتهاماتش را پذیرفته است.

طبیعتا انتظار که ندارید گزینه های اول تا سوم درست باشد؟… کار خوبی می کنید. انتظار نداشته باشید. چون اساسا تمام این نظرات، دروغ های شاخداری است که توسط دشمنان نظام و با تحریک استکبار جهانی و شیطان بزرگ و استعمار پیر ساخته و پرداخته شده و با فشار های رژیم صهیونیستی در رسانه های باز هم رژیم صهیونیستی و برای خوش آیند بازهم رژیم صهیونیست ابراز شده است و می خواهند چهره مقدس نظام اسلامی را خط خطی کنند.

در عوض گزینه چهارم اظهار نظر یکی از افراد انقلابی و متدین و پیرو ولایت با درجه ذوب پایین است که تازه اخیرا هم در سفری که به بلاد کفر و استبداد، آمریکای جهانخوار داشته، با هموطنان خودفروخته اش مواجه شده و مورد مواجهه قرار گرفته و همین مواجهه نشان دهنده عمق مظلومیت و صداقت و راستگویی و وفاداری و… اوست.

آن هم در مورد چه کسی… ؟ منصور ارباب‌‌سیَر، موجودی نازنین که یک ایرانی-آمریکایی ۵۶ ساله است و از بد حادثه در کورپوس کریستی شهری در ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا زندگی می کند و در تگزاس به کار فروش اتومبیل‌های دست دوم اشتغال داشته و همینطوری از روی انسان دوستی می خواسته یک و نیم میلیون دلار ناقابل را یواشکی بدهد به یک مامور مبارزه با مواد مخدر آمریکا که در در کارتل لوس زتاس، از برادران قاچاقچی ساکن مکزیک هم عضو بوده… همین

در عوض فقط می خواسته “عادل الجبیر” سفیر عربستان در آمریکا را در یک رستوران با سایر مهمانان به خرج خودش بفرستند آسمان… که ضمن رسیدن به ملاء اعلی مقادیری هم تحقیقات فضایی بکند.

حالا می گویند قاضی جان کینان، رئیس دادگاه از او پرسیده است: “آیا این درست است که شما از حدود بهار تا پائیز سال ۲۰۱۱ با همدستانتان که مقامات نظامی ایران بودند، موافقت کردید که ترتیب ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا را بدهید؟” و او هم گفته است “بله، درست است”.

خب معلوم است این بند خدا را تحت فشار قرار داده اند بیاید این حرف ها را بزند. اصلا خیلی ها می گویند: “آقای ارباب سیر نحیف به نظر می رسید و ریش خاکستری داشت و مأموران او را تحت تدابیر شدید امنیتی و با دستبند به دادگاه آوردند و از آنجا خارج کردند.” در حالی که وقتی سید محمد علی ابطحی در دادگاه گفت: “بله، درست است” کلی اضافه وزن پیدا کرده بود و قدرت خدا از رافت اسلامی زیادی که در زندان بهش وارد کرده بودند، تمام موهایش هم شده بود مشکی پر کلاغی، ریخته بود روی شانه هایش. اصلا هم هی دستش بیخودی اینطرف و آنطرف نمی پرید و چشم هایش دور نمی زد… بیخودی شایعه درست نکنید… تازه خیلی ها هم از خوشحالی خودشان مننژیت گرفتند مردند، یا در مراسم ختم پدرشان از خوشحالی مردند، تا از تراس خانه، خودشان را همینطور خوشحال پرت کردند وسط خیابان، یا از خوشحالی دلشان طاقت نیاورد رفتند ترکیه و عراق و… قایم شدند، … که البته برای اینکه ریا نشود اینها را نمی گوییم… ولی بهزاد نبوی را که می شود بگوییم… عیسی سحر خیز، محسن آرمین، بهمن احمدی امویی… یکی از یکی قبراق تر و سرحال تر… همه شان شکل تازه داماد ها شده اند.

به نظر من هم به قول رامین مهمانپرست “این سناریوی مضحک در حالی توسط مقامات آمریکایی از یک سال پیش طراحی شد که علاوه بر تکذیب تمامی اتهامات توسط فرد بازداشت شده، برخی مسئولان و تحلیلگران سیاسی آمریکا نیز آن را غیر واقعی و به سناریویی هالیوودی تشبیه کردند.”

وگرنه چرا کسی در مورد فیلم “الماسی برای فریب” این حرف ها را نمی زند؟ فیلم درست کرده اند مثل هلو. آدم دلش می خواهد صبح و ظهر و شب بعد از غذا هی فیلم را بزند از اول و دوباره نگاهش کند… دل آدم باز می شود بس که کارگردان همینطور بدون تمرین و سناریو رفته است پشت دوربین و از زندگی اش فیلم گرفته. الحق سردار هم خیلی خوب بازی کرده، کاملا طبیعی، زیر پوستی، دقیق. اگر شماره کفش وزیر امور خارجه آمریکا را هم ازش بپرسید می داند… انگار همینطوری یک نفر را گذاشته اند پشت دوربین برایش سوفلوری کند.

“سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین با محکوم کردن نقض مکرر کنوانسیون‌ها و مقررات بین‌المللی ذیربط توسط دولت آمریکا، تلاش برای استفاده ابزاری از سیستم قضایی و طراحی سناریوهای سخیف و بی پایه و اساس در شرایط سیاسی جاری در آمریکا را اقدامی قابل تأمل دانست.”

بله… قابل تامل دانست. اتفاقا ما هم خیلی قابل تامل می دانیم. خیلی هم تامل کردیم. اصلا پیشنهاد می کنیم دفعه بعدی که سه تا از آن کوهنوردانشان آمدند برای عکاسی و پایشان رفت روی خط مرزی، بگیریمشان تا حساب کار دستشان بیاید، یک مدتی هم آنها به جای ما تامل کنند. چه معنی می دهند همش ما تامل کنیم؟ جاسوس بازی جاسوس بازی با مملکت امام زمان هم جاسوس بازی ؟…اصلا این بار باید به جای نفری نیم میلیون دلار، نفری سه میلیون دلار هم بدهند، تا آزادشان کنیم. پول که علف خرس نیست هی یک و نیم میلیون بدهیم آخرش هم طرف را بگیرند، اعتراف کند، همه چیز را ماست بمالند برود به زباله دانی تاریخ.