سه هزار امام زمان زندانی

نویسنده
نیما فرح آبادی

» آمار جنجالی کارشناس فرقه‌های نوظهور

یک کارشناس مسائل دینی در جمهوری اسلامی از وجود سه هزار امام زمان زندانی در زندان های ایران خبر داد. مهدی غفاری در عین حال “ناآگاهی مردم” را دلیل وجود این امام زمان های دروغین عنوان کرد. سایت مرکز خبر حوزه که زیر نظر حوزه علمیه قم اداره می شود از غفاری به عنوان “کارشناس فرقه های نوظهور” نام برده است.

او در جمع مبلغان ماه رمضان افزود: “افراد گرفتار در دام تفکرات فرقه ای افرادی هستند که نه تنها در برنامه های مذهبی شرکت نمی کنند بلکه دیگران را افرادی گمراه می دانند.”

این کارشناس فرقه های نوظهور بر “ضرورت آگاهی بخشی به جامعه در مقابله با گسترش مدعیان دروغین” تاکید کرد.

مقام های جمهوری اسلامی در سال های گذشته مکررا بر ضرورت مبارزه با آنچه فرقه های عرفانی نوظهور و تقلبی می نامند تاکید کرده اند هرچند بسیاری از منتقدان بخصوص در طیف روشنفکران دینی، خود حکومت را متهم به گسترش و دامن زدن به این فرقه های خرافی می دانند.

تاکنون آماری از مدعیان دروغین امام زمان توسط مقام های رسمی اعلام نشده و تعداد ۳ هزار زندانی برای نخستین بار است که عنوان می شود.

سه نوع امام زمان دروغی

پیش از این روزنامه رسالت، که به حزب موتلفه اسلامی و جناح راست سنتی نزدیک است در گزارشی، مدعیان دروغین امام زمان را به سه دسته تقسیم کرده بود.

بر اساس این گزارش، “اکثر مدعیان دروغین صاحب الزمان(عج) همواره توجه ویژه ای به قشر زنان دارند و به نظر می آید در اکثر مواقع نیز در برآورده کردن اهداف خود نیز موفق بوده اند.”

“فردی به نام «ف.م» که در یکی از روستاهای شهری در نزدیکی تهران سکونت دارد مدعی ملاقات با ائمه اطهار شده وبا طرح این ادعا توانسته گروهی از زنان و البته مردان ساده لوح را به دور خود جمع کند. این فرد با حضور در محافل زنانه و طرح ادعای خود از زنان می خواهد تا به سمتی که اونشان می دهد و مدعی است یکی از ائمه در آنجا حضور دارد، سلام کنند. او با طرح این ادعا که بسیاری ازامام زادگان را در عالم رویا می بیند از مردم می خواهد برای ساخت آن امامزادگان به او پول پرداخت کنند و با ادعاهای خود مبالغ هنگفتی را هم جمع آوری کرده است که تا به حال مشخص نیست با آنها چه کرده است.”

گزارش روزنامه رسالت، دسته دوم مدعیان دروغین امام زمان را افرادی عنوان می کند که “ادعاهای عجیب وغریبی ارائه می کنند. این دسته اغلب ازنقاط ضعف عاطفی، روانی، اجتماعی و اقتصادی مردم استفاده می کنند.”

“به عنوان مثال شخصی به نام «ع.ر» با ارسال نمابری به برخی از مراکزدولتی وخصوصی مدعی شده است که به راز طول عمرپانصد ساله دست یافته است. وی درنمابرخود با طرح این ادعا که نیروها و قابلیت های فوق تصور در اختیارقدرت های بزرگ دنیا بوده و او با آنان در ارتباط است مدعی شده که در ازای دریافت هزینه های مربوطه راز طول عمر را فاش می کند. هزینه های فهمیدن این راز، سربه میلیاردها تومان گذاشته و این در حالی است که نمابر مربوطه از نظراملایی و دستوری دارای غلط های بسیار فاحش است و نشان از بی سوادی این فرد دارد.”

این روزنامه دسته آخر مدعیان را “فرقه های انحرافی” عنوان کرد و در تشریح آنها نوشت: “این دسته ازمدعیان دروغین به مراتب خطرناک ترازسایر مدعیان هستند چرا که آنها علاوه برسوء استفاده ازمریدان خود باعث بدعت ها و انحرافات خطرناک دردین می شوند که زمینه را برای بدبینی به عقاید دینی به خصوص دربین جوانان فراهم می آورند.”

 

ارتباطات با امام زمان

 

ادعاهای مربوط به زندانی بودن مدعیان دروغین امام زمان و وفور آنها در ایران در شرایطی عنوان می شود که ادعای ارتباط با امام زمان از طرف مسئولان حکومتی به کرات بیان می شود.

یکی از افرادی که روحانیون ارشد حکومت همواره بر رابطه خوب او با امام زمان تاکید می کنند رهبر جمهوری اسلامی است.

به عنوان مثال، کاظم صدیقی، امام جمعه تهران در تیرماه امسال گفته بود که علی خامنه ای با امام زمان دیدار داشته ولی او را نشناخته است.

او در گفت و گویی با ماهنامه “پاسدار اسلام” وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به نقل از “یکی از آقایان روحانیون” که در “مدرسه حجتیه قم حجره داشت” مدعی ارتباط و دیدار آیت الله خامنه ای با امام دوازدهم شیعیان شد.

رییس دادگاه انتظامی قضات از قول این روحانی گفت: “آقای خامنه‌ای گوهر پاکی است… به همین دلیل مکرر خدمت حضرت تشرف داشته است، ولی نشناخته.”

 به گفته برخی از روحانیون نزدیک به جناح حاکم، صدیقی همین مدعیات را در مراسم فاطمیه که هر ساله از سوی دفتر آیت الله خامنه ای برگزار می شود در حضور خود وی مطرح کرده بود.

آیت الله مهدی احدی از روحانیون حکومتی و مدرس حوزه علمیه قم در فروردین ماه سال گذشته گفته بود: “جناب آقای صدیقی شب فاطمیه روی منبر در بیت ایشان (بیت رهبری) که آقای رییس جمهور نشسته بود، آقای هاشمی بود، سران مملکتی بودند، قوه قضاییه، همه بودند. آقای صدیقی روی منبر این مطلب را گفت و آن را نتوانست تمام کند. همین که خواست تمام کند فریاد گریه جمعیت و حضار بلند شد. دیدند این جمعیت بسوی آقا دارند حمله می کنند که به عنوان تبرک به ایشان دست بزنند. آقا را بردند و دیگر نتوانستند جمعیت را اداره کنند…”

محمدتقی مصباح یزدی نیز در شهر مشهد گفت تنها کسی که می شود او را به “انبیای الهی” تشبیه کرد “امام راحل و مقام معظم رهبری است.”