سند جدیدی از تجاوز به زندانیان

نویسنده

» حکم جلب فرزند کروبی در واکنش به افشاگری های پدر

مهدی کروبی، نامزد معترض به انتخابات 22 رداد اعلام کرد که در جلسه کمیته ویژه قوه قضائیه سه سند ارائه کرده و دو مورد گزارش شفاهی داده است.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به اظهارات ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه که اظهار داشته بود کروبی هیچ سند و مدرکی ارائه نکرده و تنها اظهاراتی را بیان داشته که مورد بررسی قرار می گیرد، یک سند تازه از تجاوز به یکی از بازداشتی های حوادث اخیر در زندان منتشر کرد که این سند مربوط به گزارش پزشکی قانونی از وضعیت جسمی یک مرد است.

بر اساس سندی که کروبی منتظر کرده است پزشکی قانونی گواهی کرده که در هر دو طرف باسن و ناحیه خارجی مقعد این فرد، کبودی مشاهده می‌شود و نامبرده از ناحیه مقعد، اظهار تالم می‌نماید.

سیاه‌ شدگی و تورم زیر چشم راست، کبودی و تورم زیر چشم چپ، خراشیدگی ساعد راست و بازوی راست و چپ، سوختگی درجه دو سطحی مدور در ناحیه مچ دست راست، سر، ناحیه پس سر گردن، شانه دست چپ، پشت دست راست و چپ موراد دیگری است که در گواهی پزشکی قانونی ذکر شده است :

کرویی این سند را سایت سهام نیوز، ارگان حزب اعتماد ملی منتشر کرده و  اعلام کرد:  من در این جلسه سه سند ارائه کردم. نخست فیلم اظهارات همین فردی که تحت تاثیر تهدید های نماینده مرتضوی ناپدید شده است را ارائه کردم، دومین سند بنده درباره آزار یک خانم بود و سومین سند هم درباره یک آقایی بود که پس از دستگیری بلای بسیاری بر سر او آورده بودند که یک سی دی و نظر پزشک قانونی درباره ایشان را نیز ارائه کردم. البته در این جلسه دو مورد هم گزارش شفاهی دادم.

کروبی به بیان جزئیات دیگری از آنچه در این جلسه مطرح شده است پرداخت و گفت:  در این جلسه من از آقای مرتضوی و نماینده ایشان نیز گله کردم. به آقایان گفتم که هرچه نماینده آقای دری نجف آبادی رفتاری مناسب با فرد بازداشت شده ای که مورد آزار قرار گرفته بود داشت نماینده آقای مرتضوی به گونه ای تهدید آمیز با این فرد صحبت کرد و به نظر می رسد که آقای مرتضوی و نماینده ایشان به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند.

این نامزد معترض به انتخابات 22 خرداد سپس به تشریح موارد شفاهی توضیح داده شده در جلسه کمیته ویژه قوه قضائیه پرداخته و گفت: گزارش بنده درباره ماجرای ترانه موسوی بود که گفتم خانواده این دختر از زمانی که این ماجراها پیش آمده دیگر حتی دختری را که همراه ترانه بوده اند به منزلشان راه نمی دهند و شما به عنوان افرادی حکومتی باید با مراجعه به نزد خانواده این فرد اصل ماجرا را پیگری کنید و به بیمارستان امام خمینی کرج مراجعه کرده و نظر پزشک را درباره جراحاتی که روی بدن این دختر قرار داشت دریافت کنید و علاوه بر آن یک گزارش دیگر هم ارائه کردم.

دبیر کل حزب اعتماد ملی با انتقاد از کمیته ویژه مجلس گفت: برخلاف سخنان آقای رییسی در این جلسه چندین سند و گزارش ارائه کردم.

او توضیح داد: شاید تعریف سند در نزد این آقایان متفاوت از آنچه هست که ما تعریف می کنیم. شاید از منزل این دوستان سند یعنی اینکه دوباره درگیری پیش بیاید و افراد را بازداشت کنند و چشمهایشان را ببندند و در محل هایی خاص یا داخل ماشین مورد شکنجه و آزار قرار دهند و کسی این ماجرا را رویت کند و گزارش دهد که این چنین اتفاقی نمی افتد و یا اینکه چند شاهد عادل از کهریزیک چنین گزارش دهند هرچند که از نظر برخی هیچ شاهد عادلی در این بازداشت گاه وجود ندارد و همه کسانی که در این زندان بوده اند جز ارازل و اوباش و جاسوس و عامل بیگانه اند و یا اینکه کسانی هستند که فریب خورده اند که حرفشان برای این آقایان قابل قبول نیست.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در عین حال افزود که اسناد دیگری در این خصوص در اختیار دارد که چنانچه لازم باشد آنها را منتشر می‌کند تا این دوستان بدانند که از این به بعد باید چگونه رفتار کنند.

کروبی گفت: من اسنادم را از بازداشت شدگانی که مورد آزار قرار گرفته اند تهیه کردم ما نظر پزشکی درباره بازداشت کسانی که مورد آزار قرار گرفته اند دریافت و از آنها فیلم تهیه کرده ایم که هنگامی که به این جلسه رفتم یک سی دی را به همراه اسامی و آدرس این افراد به این کمیته تحویل دادم و دیگر نسخه آن را در نزد خودم نگه داشتم و البته هنوز برخی از اسناد و فیلم ها را به آنها نیزارائه نکرده ام.

به گفته کروبی، علی مطهری نماینده تهران در مجلس نیز مستندانی مشابه اسناد وی دارد که مادر یکی از قربانیان تجاوز در اختیار وی گذاشته است.

او به نقل از علی مطهری گفت که از نظر عقلی صحت گفتار این مادر نزدیک به یقین بوده است.

کروبی تصریح کرد: به نظر می رسد که برخی از آقایان به دنبال ایجاد فضای تهدید و ارعاب هستند تا دیگر کسانی که مورد آزار قرار گرفته اند از بیان آنچه بر آنها گذشته منصرف شوند.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به ادعاهای اخیر روزنامه کیهان با تاکید بر اینکه دوستانمان در کیهان از قضایا پیش از آنکه واقع شوند آگاه هستند و می خواهند جنایاتی را که شده است پنهان کنند، گفت: این دوستانی که با گل به در منازل این افراد می روند و به آنها وعده پول و معالجه می دهند میخواهند که این قضایا را کتمان کنند ما که پولی نداریم به این دوستان بدهیم و اهل این مسائل هم نیستیم. ولی مثل اینکه این آقایان از تهمت و افترا و دروغ ابایی ندارند و قصد دارند تا از بودجه بیت المال به منافع ملی ضربه بزنند.

متن کامل گواهی پزشکی قانونی، سند جدید منتشر شده از سوی مهدی کروبی به شرح زیر است:

ریاست محترم کلانتری….

با سلام

احتراما، عطف به نامه شماره…… مورخ 2/6/88 آقای……. فرزند…. معاینه شد. 1- سیاه شدگی و تورم زیر چشم راست 2- کبودی و تورم زیر چشم چپ 3- سائیدگی در سمت چپ ناحیه پس سری 4- خراشیدگی ( حارصه ) ساعد راست و بازوی راست و چپ 5- سائیدگی عمیق ( دامیه ) بطور دور تا دور مچ و پای راست و چپ که می تواند در اثر تماس با جسم سخت قابل انعطاف نظیر طناب حادث شده باشد 6- دو ناحیه جراحت ( حارصه) جداگانه خلف ساق پای راست 7- خراشیدگی ( حارصه ) گونه چپ 8- سوختگی درجه دو سطحی مدور در ناحیه مچ دست راست، سر، ناحیه پس سر گردن، شانه دست چپ، پشت دست راست و چپ جمعا به میزان دو درصد ( 2%) سطح بدن 9- کبودی در هر دو طرف باسن و ناحیه خارجی مقعد مشهود است که در اثر اصابت جسم سخت، ضایعات ( یک تا هفت و 9 ) حادث و جسم داغ ضایعات بند 8 حادث شده اند ضمنا جراحات موازی و متعدد و سطحی در ناحیه خلف ران راست و ناحیه باسن راست و چپ مشهود است که در خصوص نحوه حدوث ان تحقیقات قضائی و انتظامی کمک کننده است، ضمنا نامبرده از ناحیه معقد اظهار تالم می نماید که جهت معاینه بررسی لواط و… نیاز به معرفی نامه در این خصوص می باشد ضمنا شکستگی در استخوان گونه راست ندارد.

 

حکم جلب فرزند کروبی

همزمان با انتشار این سند تازه از سوی مهدی کروبی، خبرگزاری فارس از حامیان نزدیک محمود احمدی نژاد، از صدور حکم جلب علی کروبی فرزند مهدی کروبی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر داد.

خبرگزاری فارس اتهام فرزند کروبی را فعالیت های سواقتصادی عنوان کرده و نوشته است: شرکت پرشین تله‌کام قرار بوده در قبال دریافت “مبلغی هنگفت” بخشی از کارهای تبلیغاتی شرکت ایرانسل را انجام دهد که به علت عملی نشدن این تعهد، شرکت ایرانسل از علی کروبی به اتهام “تصرف غیرقانونی بیش از دو میلیارد تومان” شکایت کرده است

این خبرگزاری، مسئول شرکت “پرشین تله‌کام” را براساس اعترافات اولیه یکی از کارمندان این شرکت، علی کروبی معرفی کرده است.

 

تکذیب خبر فارس

سایت سحام نیوز، ارگان رسمی حزب اعتماد ملی که مهدی کروبی دبیرکل آن است در واکنش به خبر خبرگزاری فارس اعلام کرد که علی کروبی هیچ سهمی در شرکت پرشین تله کام ندارد و این شرکت بر اساس قرارداد قانونی منعقده با شرکت ایرانسل یکی از بزرگترین توزیع کنندگان محصولات شرکت ایرانسل میباشد.

بر اساس این گزارش ارتباط فی مابین این شرکت با شرکت ایرانسل، ارتباط تجاری در قالب خرید و فروش و توزیع محصولات ایرانسل می باشد، لذا هیچگونه رابطه تبلیغاتی بین دو شرکت وجود ندارد و اختلاف موجود دو شرکت ناشی از مسایل مالی بدلیل قراردادهای تجاری است که از طریق مراجع ذی ربط و مذاکرات فی مابین در حال رسیدگی است

سهام نیوز همچنین تصریح کرده است که این شرکت هیچگونه ارتباطی با ستاد های انتخاباتی هیچیک از کاندیداها نداشته و صرفاً در امر تخصصی مرتبط به خرید، فروش، توزیع و خدمات پس از فروش محصولات ایرانسل در چهارچوب اساسنامه فعالیت دارد.