نشریه ای که واقعا شناخته شده است

نویسنده

farahkarimi500.jpg

به عقیده شما روز تا چه حد به اهدافی که از ابتدای تاسیس خود اعلام کرده رسیده است؟

آن وقت که شما این ایده را شروع کردید، حتی من خودم هم مطمئن نبودم که قابل اجرا هست یا نه. نمی دانستم که ممکن است در این مدت کوتاه با پشت کار و همت شما این سایت بتواند به این ترتیب روزانه منتشر بشود. باید بگویم که واقعا این سایت، نشریه خیلی معتبری شده است. منبع خبری خوبی است. چیزی که برایم خیلی جالب بود این بود که ایده ای که داشتید را توانستید در عمل پیاده کنید؛ در واقع، به آن ایده باور داشتید و بر اساس آن کار کردید و خود این خیلی با ارزش است.

به طور مشخص کدام ایده ها را مد نظر دارید؟

این که روابط خود با ایران را حفظ کنید. یعنی بتوانید طوری مطالب را چاپ کنید که با داخل ایران همکاری داشته باشید و با طیف های مختلف صحبت کنید و افراد نیز بتوانند با شما تماس بگیرند. شما خارج کشور هستید که این مساله، خود می تواند شما را به سمت رادیکالیسم براند، ولی این طور عمل نکرده اید و بر اساس باورهایی که داشتید این سایت را ادامه دادید. این خیلی با ارزش است و تجربه خیلی خوبی به شمار می آید.

من با توجه به روابطی که با ایرانیان در تمام دنیا دارم، می توانم بگویم که شما واقعا شناخته شده هستید. در ماههای گذشته که اطلاع رسانی در ایران خیلی سخت بوده و روزنامه های مختلفی توقیف شده اند، برای خیلی ها روز به صورت آلترناتیوی مطرح بوده است که توانسته اطلاع رسانی کند. این نیز اهمیت زیادی دارد. به علاوه، روز توانسته افرادی که در خارج و داخل کشور حرفی برای گفتن دارند و صاحب نظر هستند را جذب کند و مسائل آنها را مطرح کند. این مساله هم خیلی با ارزش است.

تا چه حد روز را بی طرف می دانید؟

به نظر من شما خط خاصی را انتخاب کرده اید که من هیچ مساله ای با انتخاب یک خط خاص در یک رسانه ندارم. چون در رسانه های مختلف احتیاج به تنوع در خطوط فکری داریم. شما هم خطی را انتخاب کرده اید که حمایت از اصلاحات در ایران است، که من مساله ای با آن ندارم. فقط باید مواظب باشید که خطوط فکری دیگر از دسترسی به تریبون روز استثنا نشوند. به نظرم باید همه جریان های فکری بتوانند به این تریبون دسترسی داشته باشند و دیدگاه های خودشان را مطرح بکنند.