لواط در زندان های ایران

نویسنده

» گزارش ال موندو از:

بار دیگر شرایط اسفناک زندان ها و زندانیان ایرانی به موضوع مورد بحث و نگران کننده ای تبدیل شده. مهدی محمودیان، روزنامه نگار نزدیک به مهدی کروبی که محکومیت خود را در زندان رجایی شهر کرج می گذراند، نامه ای به رهبر انقلاب، علی خامنه ای، نوشته و در آن به خشونت ها و تجاوزهایی که به طور روزانه در این زندان اتفاق می افتد اشاره کرده است.

محمودیان در بخشی از نامه خود نوشته است: “در زندان رجایی شهر هر کسی که کمی زیبایی در چهره داشته باشد و احیانا زوری در بازو نداشته باشد و یا پول خوبی در حسابش نداشته باشد که به دیگران باج بدهد، هر شب به زور در سالن ها و سلول های مختلف برای تجاوز گردانده می شود.” او در این نامه تکان دهنده می نویسد: “هر مفعولی صاحبی دارد و از این بابت پولی بدست می آورد و بعد از چند وقت هم او را به دیگری می فروشد.”

این روزنامه نگار همچنین می نویسد: “در بندهای مختلف زندان رجایی شهر عمل لواط به صورت امری معمولی و قابل پذیرش در آمده است.” او در نامه خود به زندانی جوانی اشاره می کند که در یک شب ۷ بار مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و زمانی که به مسؤولان زندان شکایت می کند، به جای اتخاذ تدابیر لازم علیه متجاوزین وی، او را به سلول انفرادی می فرستند.  

محمودیان این نامه را در ماه سپتامبر برای علی خامنه ای نوشته، ولی محتویات آن تنها چند روز قبل به صورت عمومی منتشر شده است.

او به طور مستقیم خطاب به خامنه ای می نویسد: “اینجا در زندان رجایی شهر تحت امر شما، فرزندان و شهروندان کشور تحت امرتان، با قیمت ۲۵۰ هزار تومان [در حدود ۱۷۵ یورو] اجاره داده می شوند و در این سیستمی که شما مسئولیت آن را دارید هیچ دادرسی نمی یابند.”

این زندانی نزدیک به جناح اصلاح طلب که در ژوئن ۲۰۰۹ با انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد مخالف بود، از سپتامبر همان سال در زندان بسر می برد. او قبلاً نیز زندانی بوده و چند بار چنین گزارش هایی را نوشته است.

به عنوان مثال او در سال ۲۰۰۷ در نامه دیگری خطاب به خامنه ای، توجه وی را به وحشی گری های اتفاق افتاده در زندان کهریزک جلب کرد. رهبر انقلاب دو سال بعد، زمانی که چندین زندانی به جرم شرکت در حرکت های اعتراضی “جنبش سبز” پس از شکنجه های بیرحمانه کشته شدند، دستور تعطیلی این زندان را صادر کرد.

 

منبع: ال موندو، ۱۶ می