کروبی از تجاوزگفت، حامیان دولت خشمگین شدند

نویسنده

» تهدید به برخورد قضایی

تنها یک روز پس از آنکه مهدی کروبی، کاندیدای معترض انتخابات ریاست جمهوری درنامه ای به هاشمی رفسنجانی در مورد  تجاوزبه زندانیان سئوال کرد، حسن سبحانی نیا نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس به خبرنگاران گفت اگر این اتهامات ثابت نشود باید با عوامل خاطی به شدت برخورد قانونی شود. وی افزود: “انتشار این گونه مطالب بدون ارجاع به مراکز قانونی و ذی‌صلاح و عدم ارائه مستندات یک اقدام خلاف قانون بوده و در صورتی که این اتهامات ثابت نشود دستگاه قضایی باید با عوامل انتشار آن به شدت برخورد کند.”

 

اگرمستند دارید اقدام کنید

سبحانی با اشاره به اینکه چنین ادعاهایی “مورد سوءاستفاده رسانه‌های مخالف نظام قرار می‌گیرد” فزود: “طرح برخی مسائل بدون ارائه اسناد معتبر از سوی کروبی و هیچ فرد دیگری جایز نیست. اگر این افراد مستنداتی درباره ادعای خود دارند باید از طریق مراجع قانونی و ذی‌صلاح اقدام کنند و نباید به انتشار چنین مطالبی بپردازند.”

او همچنین با مقایسه مورد قتل نوجوان 12 ساله گفت: “ به طور مثال در ماجرای اعلام قتل نوجوان 12 ساله ایرانی به نام علیرضا توسلی ضمن افشای کذب بودن این خبر مردم متوجه شدند که برخی رسانه‌های داخلی و خارجی مخالف نظام چگونه با سؤاستفاده از برخی ادعاها به جنگ روانی علیه ایران می‌پردازند.”

مهدی کروبی درنامه خود به هاشمی رفسنجانی گفته بود که بسیاری از خانواده های زندانی وکسانی که از زندان آزادشده اند به وی مراجعه کرده وگفته اند که مورد آزار واذیت جنسی قرارگرفته اند به نحوی که دربرخی موارد بدن آنها صدمه دیده است. وی در این نامه آورده بود: “برخی افراد به دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده‌اند که منجر به ایجاد جراحات و پارگی در سیستم تناسلی آنان گردیده است. از سوی دیگر افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشیانه تجاوز کرده‌اند به طوری‌که برخی دچار افسردگی و مشکلات جدی روحی و جسمی گردیده‌اند و در کنج خانه‌های خود خزیده‌اند… اینجانب به خاطر اسلام و در رأس آن امام راحل و این همه فداکاری‌ها و شهادت‌ها و به قصد قربت الی الله، به‌رغم آنکه در شأن من نیز نمی‌باشد و به رغم همه مشغله‌ها و گرفتاری‌ها و به‌رغم آنکه می‌دانم به حیثیت اینجانب لطمه خواهد خورد، آماده‌ام مسوولیت تحقیق و بررسی جهت تعیین صحت و سقم این حوادث و اخبار رسیده را بر عهده گیرم و تعهد شرعی می‌نمایم بدون حب و بغض و با رعایت کمال انصاف به بررسی و ارائه گزارش بپردازم.”

 

عملکرد بنیاد شهید را فراموش کرده اید؟

اما خبرگزاری فارس که آتش توپخانه هواداران دولت  به شمار می رود با انتشار نامه انجمن اسلامی دانشجویی ده دانشگاه کشور کروبی را مورد شدید ترین انتقادات قرارداده و نوشته است اگر آنچه که وی گفته شایعه است، سابقه وی در بنیاد شهید واقعیت است. این اتهام هنگام نامه نگاری کروبی وروزنامه کیهان در روزهای قبل از انتخابات توسط حسین شریعتمداری در یکی از سرمقاله های این روزنامه مطرح شده بود.

نویسندگان این نامه نوشته اند: “جناب شیخ مهدی کروبی، چگونه بر اساس تعدادی شایعات که می‌گویید به گوشتان رسیده به وضعیت بازداشتگاه‌ها اعتراض می‌کنید و خود را برای بررسی این وضعیت خیالی داوطلب می‌کنید، درحالیکه عملکردتان درباره زندان بنیاد شهید در دوران ریاستتان که بر هیچ کس پوشیده نیست، را فراموش کرده‌اید؟ آقای کروبی امیدواریم این حمایت‌های شما از سنخ توجیهاتی که برای 300 میلیون شهرام جزایری یا چند روز بعد برای وضعیت مسکن خود آوردید، نباشد. امیدواریم امام راحل و نصیحت ها و هشدارهایشان را به یاد آورید.”

نویسندگان این بیانیه همچنین با تهدید وی از “پاسکاری بین هاشمی و کروبی” سخن گفته اند: “البته که نظر ما بر این است که انتخاب ایشان می‌تواند نشان از تعریف یک بازی هماهنگ شده داشته باشد که قرار است توپ این میدان تنها بین مهدی کروبی و اکبر هاشمی پاسکاری شود، تا بلکه مرهمی باشد برای التیام چهره‌هایی که خود بر آن چنگ انداختید.  حال سوال ما اینجاست درست قبل از انتخابات، نامه سرگشاده شما به آقای هاشمی با محتوایی در اعتراض به ایشان مبنی بر سانسور شما و جمع شدن آنان بر محور آقای موسوی و استفاده از امکانات دانشگاه آزاد در راستای هدایت اهدافشان و رد صلاحیت‌های مجلس چهارم با تکیه بر گزارش‌های وزارت اطلاعات دولت ایشان و موضع‌گیری‌های صدا و سیما در زمان ریاست برادرشان و…، چه شد؟ آن نامه را فراموش کردید؟ نکند گمانه‌های ما حول اینکه از سنگر ایمن شما به شخصیت‌های نظام تیراندازی می‌کنند و متأسفانه شما هیچ اطلاعی از آن ندارید، صحت دارد؟ نکند نامه‌هایتان را خودتان نمی‌نویسید؟ شاید هم تاوان سنگین شکست، اینچنین شما را در تحلیل و مدیریت رفتارتان دچار بحران کرده است؟ “

 

بازداشت شدگان هموطنان ما را کشتند!

این گروه همچنین علت آنچه “آرای کم کروبی” نامیده اند را همراهی با افرادی مانند غلامحسین کرباسچی، دکتر سروش و عطاءالله مهاجرانی توصیف کرده اند: “در برخورد با برخی نماز اولی‌ها در جمعه 26 تیرماه؛ اگر برای نماز آمده بودند چرا چوب و چماق داشتند؟ اگر می‌خواستند نماز بخوانند چرا کفش‌هایشان را در نیاوردند؟ با وضویشان کاری نداریم؛ الله‌اعلم اما چرا در کنار رفیق شفیقشان و البته از جنس مخالف! نماز می‌گزاردند؟ شاید مقصودتان در نامه از آنانی که با اصول بدیهی اسلام آشناییت ندارند همین افراد است، اما انگار منظورتان را به آقای هاشمی بد رساندید مگر اینکه مخالف این نظر را داشته باشید.”

این بیانیه می افزاید: “در بی‌حساب و کتاب خواندن دستگیری‌ها؛ این بخش که هنوز شنیدن اعترافات این قماش از افراد شما را مجاب نکرده است که حساب و کتابی در دستگیری آنان در کار بوده برای ما هم سوال است و البته به این هم معترض هستیم که پس از اعتراف دردانه‌ها و دوستانتان، آقایان ابطحی و عطریانفر در پرده‌برداری از جلسه هم قسم شدن موسوی، خاتمی و آقای هاشمی، چرا بنا به این اعترافات آقایان خاتمی و موسوی به عنوان افراد دخیل در پیگیری اغتشاشات به دادگاه جهت ارائه پاسخ به سوالات مطروحه، شفاف‌سازی نقش خود و یا شاید هم فرصتی برای برائت و دفاع از این ادعاها به صحن دادگاه فرا خوانده نمی‌شوند؟ دیگر سخن در این خصوص اینکه مگر آنانی که امروز در بازداشتگاه هستند، کسانی نبودند که با هدایت جریانات برون مرز و گروهک‌های تروریستی تعدادی از دوستان و هموطنان ما را کشتند و شهید کردند؟ شما از اینان حمایت می‌کنید و نگران وضعیت اینان هستید؟ به راستی چرا؟ آنانی که امروز از بازداشتگاه به صحن دادگاه می‌آیند و اعتراف می‌کنند، خود می‌گویند اما انگار شما باورتان نمی‌شود که عامل انگلیس و فرانسه بودند. تاجبخش می‌گوید که چه کسانی کجا بودند، با چه کسی ارتباط داشتند، منابع مالیشان از کجاست، جالب است در این بین مهدی کروبی تنها کسی است که باورش نمی‌شود ضمن اینکه نامه هم می‌زند.”