ایران علیه حذف کشتی لابی می کند

نویسنده

» گزارش گاردین از تصمیم جدید کمیته بین المللی المپیک

روز سه شنبه هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک توصیه کرد ورزش کشتی از بازی های المپیک سال 2020 که در یکی از شهرهای استانبول، توکیو یا مادرید برگزار خواهد شد حذف شود.

اما در ایران، جایی که کشتی به طور جدی دنبال می شود، تصمیم کمیته حاکم بسیاری را متعجب و شوکه کرده است ، تا جایی که باعث شد رئیس کمیته ملی المپیک کشور بگوید علیه این تصمیم دست به لابی خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی مهر محمد علی آبادی گفته است: “این تصمیم ضربه بزرگی به ورزش کشور خواهد زد.”

رئیس کمیته ملی المپیک گفته “کشتی یک از محبوب ترین و برترین ورزش های کشور است”، و افزوده وی اعتراض ایران به تصمیم کمیته بین المللی المپیک را پیگیری خواهد کرد.

در جریان مسابقات المپیک سال 2012 در لندن؛ ایران با کسب سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز پس از روسیه و ژاپن بیشترین مدال های کشتی را به خود اختصاص داد. بیش از نیمی از 60 مدالی که ایران در تاریخ مسابقات المپیک کسب کرده در رشته های کشتی و تکواندو بوده است.

به خاطر عملکرد خوب ایران در کشتی، ایران در رده بندی المپیک لندن در جایگاه هفدهم قرار گرفت که موفق ترین کارنامه حضور ایران در تاریخ مسابقات المپیک محسوب می شود.

اما اگر تصمیم کمیته بین المللی المپیک ماه سپتامبر در شهر بوینس آیرس تصویب شود، ایرانی ها باید به دنبال سرمایه گذاری در رشته های ورزشی دیگر باشند.

مارک آدامز، سخنگوی کمیته بین المللی المپیک می گوید: “این آخر ماجرا نیست، صرفا یک پیشنهاد است.”

منبع: گاردین