خانواده ام را تهدید کرده اند

نوشابه امیری
نوشابه امیری

» مازیار بهاری در مصاحبه روز:

مازیار بهاری،روزنامه نگار و نماینده نشریه نیوزویک در ایران که در جریان انتخابات 22 خرداد دستگیر شد و 118 روز را درزندان گذراند،در مصاحبه با روز خبر ازتهدید خانواده خود داد.به گفته وی ماموران امنیتی گفته اند: “به مازیار بگویید تند نرود،ممکن است حادثه پیش بینی نشده ای برای وی پیش بیاید.”

به گفته این روزنامه نگار سرشناس ایرانی،”یک آقایی” به خانواده وی در تهران زنگ زده و گفته است: “مازیار زیادی حرف می زند. فکر نکنید چون او در خارج از کشورست،دست ما به او نمی رسد.اگر همین طور ادامه بدهد ممکن است بدون پیش بینی قبلی،اتفاقی برای او بیفتد.”

آقای بهاری ادامه می دهد: “البته آن آقا گفته از دادگاه انقلاب تلفن می زنم ولی من حدس می زنم از سپاه بوده باشد چون من در تمام آن مدت، دست گروه دیگری نبودم.ضمن اینکه آنها در دوران زندان و حتی پس از آزادی هم تهدیدات مشابهی می کردند. از جمله شبی که می خواستم از تهران خارج شوم به من تلفن زدند وگفتند:مواظب رفتارت باش.ما هر وقت بخواهیم می توانیم تو را در گونی بگذاریم و به تهران برگردانیم.یادت باشد که حماس و حزب الله،دو شاخه سپاه قدس هستند و همه جا حضور دارند.”

همزمان با این تهدیدات،خبرگزاری فارس هم دیروز اقدام به انتشار مصاحبه ای از مازیار بهاری کرد که در دوران زندان وادار به انجام آن شده بود.پس از آن نیز،احضاریه دادگاه برای او فرستاده شد که براساس آن باید روز 12 اردیبهشت در دادگاه انقلاب حاضر شود.

همزمانی انتشار این مصاحبه ،ارسال حکم احضار و همچنین تهدید مستقیم خانواده وی باعث شده است تا مازیار بهاری به این نتیجه برسد که: “تصور می کنم کمپینی که ما برای آزادی روزنامه نگاران و نویسندگان ایرانی به راه انداخته ایم،موجب نارضایتی آقایان شده و به همین علت به تهدید روی آورده اند.”

مازیار بهاری بعد از این تهدید به پلیس انگلیس ـ محل اقامت اش ـ مراجعه کرده و آنان را در جریان این تهدیدات گذاشته است،چرا که به گفته وی: “آنها باید بفهمند که نمی توانند مردم را تهدید کنند.”

وی این تهدید را “جدی” می خواند و می گوید: “وقتی سپاه تهدید می کند،باید جدی گرفت و با آن برخورد کرد.”

مازیار بهاری،آن طور که به روز گفته،  روز12 اردیبهشت در دادگاه حاضر نخواهد شد هر چند هنوز هم نمی داند چرا وی را دستگیر و چرا او را آزاد کردند.او در همین ارتباط به رادیو فردا گفته بود: “اصلاً من هیچوقت نه به کسی توهین کردم و نه کلام زشتی را به زبان آوردم. حتی در نامه‌ای هم به آیت الله خامنه‌ای نوشتم، خیلی محترمانه از ایشان خواستم که به وضعیت روزنامه‌نگاران در ایران رسیدگی شود و اتفاقاتی را که توی زندان دارد می‌افتد، که برای خود من هم افتاده بود، یک بازنگری بشود. خیلی راحت باید بگویند که این تهدیدات چیست. به من می‌گویند که ما دستمان به تو می‌رسد. خب صد‌ در صد دست شما به من می‌رسد. حالا شما با من می‌خواهید چکار کنید؟ می‌خواهید مرا ترور کنید؟ یا می‌خواهید مرا گروگان بگیرید؟ اگر چنین چیزی هست، یعنی شما قبول می‌کنید که یک دولت تروریست هستید و دولت گروگانگیر هستید. یا اینکه مادر هشتاد وچهار پنج ساله مرا در ایران می‌خواهید تحت فشار بگذارید؟”

اتهاماتی که پیش از این به مازیار بهاری زده بودند عبارت بود از: “شرکت در تظاهرات غیرقانونی، گزارش تهیه کردن از تظاهرات غیرقانونی، پول گرفتن بابت تهیه گزارش، توهین به مقام رهبری ـ به خاطر اینکه او در  ایمیلش نگفته بود آیت الله خامنه‌ای  ـ  تهدید علیه امنیت ملی و جاسوسی رسانه‌ای”.