درون زندان انصافا خوب است!

نویسنده

» اعتراف گیری تلویزیونی از ابطحی و عطریان فر

به دنبال واکنش های گسترده به نمایش اعترافات اجباری سیدمحمدعلی ابطحی و محمدعطریان فر در جلسه صد نفره دادگاه، برنامه “بیست و سی” تلویزیون جمهوری اسلامی بار دیگر این دوسیاستمدار را که طی چهل روز گذشته در زندان انفرادی به سر برده اند به جلوی دوربین آورد تا بگویند تحت فشار نیستند.

 دربخشی از این از این برنامه تصویری از سعیدحجاریان به همراه محمدعطریان فر نشان داده شده که با هم گفت وگو می کردند. هرچند سخنی از حجاریان پخش نشد.

خبرنگار برنامه بیست وسی که شب گذشته در زندان اوین برگزار می شد، تلاش می کرد که وضعیت زندانیان را عادی جلوه دهد اما محمد عطریان فر درچند نوبت مطالبی را گفت که عملا نشان می داد وی در چه وضعیتی است. او به صراحت و در بینابین حرف های خود گفت که “قاطی کرده” و “به هم ریخته است”.

او همچنین در پاسخ به پخش بخش هایی از مصاحبه عطاالله مهاجرانی در شبکه بی بی سی فارسی که گفته بود این عطریان فر آن عطریانی نیست که می شناخته گفت که اگر مهاجرانی هم هم اکنون در ایران بود همین وضعیت را داشت: “اقای مهاجرای از طریق بنگاه خبرپراکنی بی بی سی سخن می گوی، شاید نمی تواند از مبانی خودش سخن بگویند. با شناختی که از آقای مهاجرانی دارم اگر در ایران بود مشابه من فکر می کرد. فضای موجود جغرافیای مناسبات فیمابین حجم عملیات حقیقی وحقوقی که در جریان بوده وروابط سیاسی داخل ایران برای برادر عزیز آقای مهاجرانی از فاصله چهارهزار کیلومتر وبایک بعد زمانی وبعد تاریخی وبا یک دسترسی اندک از طریق سایت های اینترنتی کفایت نمی کند. اگر شما هم ایران بودید مثل من فکر می کردید.”

 او گفت که با “امرعظیمی” مواجه شده است. او گفت: “من ریخته ام به هم. تغییر کردم. این تغییر ناشی از یک حقیقت مسلم است که بنده را نسبت به آن متنبه کرده است”. عطریان فر گفت “برادرانی” که با وی دمخور بوده اند دوست وی بوده اند.

ابطحی هم گفت که با بازجویش دوست بوده و وی را فردی “اهل فهم و شعور” یافته است. او همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص مصرف دارویی که وی را به هپروت می برد - که پیش از این توسط خانواده وی مطرح شده بود-  گفت که طرح این موضوع توهین به ملت است. ابطحی همچنین گفت: آن کاغذهایی که اینجا نوشتم را به من بدهید که روی وبلاگم منتشر کنم. ابطحی در بخشی از برنامه گفت که در زندان به او بد نگذشته است. وی اظهار داشت” در درون زندان انصافا خدمات و رفتار و گفت و گو ها، بسیار خوب بود.”

لازم به ذکر است که در برنامه تلویزیونی دیروز، ابطحی و عطریانفر هر دو با لباس زندان به جلوی دوربین آورده شده بودند.