تجمع دانشجویان بابل در اعتراض به اسیدپاشی

نویسنده

به گزارش وب‌سایت کلمه به نقل از دانشجونیوز٬ جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در اعتراض به اسیدپاشی به زنان در اصفهان تجمع کردند.

طبق این گزارش شعارهایی مانند «حق زن از امنیت/ اسید پاشی و جنایت» و «مجلس، دولت/ حمایت حمایت» سر داده و از مسوولان خواستند که عاملان اسیدپاشی‌ها را هرچه سریع‌تر شناسایی کنند.

یکی از دانشجویان در سخنرانی خود خشونت‌ علیه زنان را به «گفتمانی» که آن‌ها را در جایگاه پایین‌تری نسبت به مردان قرار داده مرتبط دانست و گفت: «چنین گفتمانی مدت هاست که در جامعه وجود دارد و جنایات اخیر نه موضوعی جدید، که تنها صورت افراطی این عقاید هستند».

در بیانیه‌‌ فعالان سیاسی دانشگاه که در این تجمع خوانده شد٬ آمده است: «فاجعه عمیق تر می شود وقتی که بعد از گذشت حدود یک ماه از این واقعه هنوز عاملان آن دستگیر نشده اند و اخبار ضد و نقیض از تعداد قربانیان، نشانه ای از عدم توجه مسئولان به واقعه است. چطوراز سیستمی که در شمارش قربانیان دچار سردرگمی می شود می توان انتظار داشت تا مسئله را به درستی پیگیری کند؟ کندی روند پیگیری و تاخیر مسئولین در واکنش نشان دادن، بیان کننده کم اهمیت بودن این موضوع در ذهن شان است و حس امنیتی را که شایسته ی شهروندان است بیش از پیش از آنها گرفته و درعوض به مجرمانی منتقل می کند که می پندارند اعمالشان با واکنش سریع و قاطعی مواجه نخواهد شد».