سیاست، خیابان و عشق

نویسنده
بهاره خسروی

» شرح

 

درگیری‌های خیابانی پس از خرداد 88، زنی جوان وآزادیخواه ، مردی میان‌سال با سابقه مبارزه سیاسی در سال‌های دور، مخفی‌گاهی که این دو را از خیابان جدا کرده و پای بحث‌های سیاسی نشانده وعشقی که در این میانه شکل می‌گیرد، سوژه‌ی جدیدترین فیلم “سپیده فارسی” است.

 

گل سرخ“، فیلمی 87 دقیقه‌ای که در یونان و با سرمایه فرانسوی‌ ساخته شده، اولین سفر جهانی خود را ، از بخش “سینمای امروز جهان” جشنواره حضور داردتورنتو آغاز می کند.

تفاوت نسل‌ها

داستان این فیلم یک روز پس از انتخابات سال 88 در ایران آغاز می‌شود. گروهی از معترضان جوان ایرانی، به دنبال درگیر‌یهای خشونت‌بار با پلیس، به آپارتمان مردی میان‌سال به نام “علی ” (واسیلیس کوه کلانی) پناه می‌ برند.

علی آنها رامی پذیرد. پس از پایان تظاهرات، یکی از آن‌ها که دختری جوان به نام “سارا” (مینا کاوانی) است، بازمی‌گردد تا تلفن همراه‌اش را که در خانه علی جا مانده پس بگیرد…

در ادامه بین سارا و علی، رابطه ای شکل می گیرد و بحث‌هایی که ناشی از تفاوت نگاه آن دو است به دنیا و تجربه های تاریخی متفاوت این دو نسل‌. علی، که در دهه ۶۰ به فعالیت و مبارزه سیاسی مشغول بوده، اکنون برای دورماندن از آن‌چه در خیابان‌ها در حال وقوع است، در خانه را بر خود بسته است. سارا اما کاملا درگیر موج اعتراض است و مصمم به ایجاد تغییر در جامعه.

خلاصه داستان

تهران. خرداد ۸۸.

خروش شهری که در موج سبز اعتراض به انتخابات مهندسی‌ شده می غرد.

خانه ای چون تنها مأوا.

زن و مردی از دو نسل مختلف.

تلفن همراه و کامپیوتر چون تنها وسیلهٔ ارتباط با دنیای آزاد.

آتش عشقی‌ که دو زندگی‌ را دگرگون خواهد ساخت

شناسنامه

کارگردان: سپیده فارسی/ محصول کشور: ایران، فرانسه، یونان/ سال تولید: 2014/ زبان: فارسی/ زمان: 87 دقیقه/ موسیقی: ابراهیم مالوف/ بازیگران: مینا کولانی، واسیلی کوه کلانی، شبنم طلوعی/ نویسنده فیلم‌نامه: جواد جواهری، سپیده فارسی