پیش شرط های انتخاباتی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

به دنبال طرح دو پیش شرط توسط خاتمی برای نامزدی در انتخابات دهیمن دوره ریاست جمهوری، آگاهان گزارش دادند که سایر نامزدها نیز دست پس را پیش گرفته و علاوه بر دو شرط خاتمی، سه، چهار، پنج تا هفت شرط گذاشتند. منابع آگاه به این شبکه خبری اعلام کردند که شروط اعلام شده بر شوروشوق بی نظیر مردم که منتظر داغ شدن کوره های انتخابات و انداختن برخی از نامزدها بدرون آن هستند، افزوده است.

سید محمد خاتمی

پیش شرط اول این که بتوانم با ملت بر سر خواسته‌‏هایشان تفاهم کنم. به اعتقاد من خواست قلبی و تاریخی مردم ایران آزادی، پیشرفت و عدالت است در عین سازگاری این امور با دین و ارزشهای معنوی و فرهنگی و این همان گفتمان اصیل اصلاح طلبی است که در آینده تلاش می‌‏کنم به صورت مدون آن را به جامعه ارائه نمایم. اگر بر سر این موضوع بتوانم با جامعه به تفاهمی روشن دست یابم و این خواسته‌‏ها در میان اقشار مختلف جامعه جنبه خودآگاهی یابد به پیش شرط نخست خود دست یافته‌‏ام.

پیش شرط دوم نیز اینکه: با ساز و کارهای موجود تا چه حد امکان عملی کردن برنامه ها برای رئیس‌‏جمهوری فراهم است؟ اگر واقعاً امکان اجرای برنامه ها وجود نداشته باشد و موانعی بر سر راه قرار گیرند، ارائه بهترین و کامل ترین برنامه‌ به مردم نیز به منزله اغوا و فریب مردم است.

محمود احمدی نژاد

پیش شرط اول من این است که معاونت اجرایی ریاست جمهور اختیاراتی در حد رئیس جمهور داشته باشد، تا من بتوانم به مدیریت جهان بپردازم. و مجلس تعهد کند در صورتی که نتوانستم برای مدت یک سال به ایران سفر کنم، جلسه تصویب بودجه را در یک کشور دوست و برادر مثل توگو یا ولتای علیا تشکیل دهد.

پیش شرط دوم من نیز این است که مسائل اقتصادی کشور( از جمله عملکرد چند وزارتخانه اقتصادی که مانع اجرای سیاست های دولت هستند، مثل وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صنایع سنگین، وزارت صنایع، وزارت معادن و فلزان، وزارت نیرو، وزارت برنامه و بودجه، سازمان بهزیستی کشور و برخی موارد مشابه بطور کنترات به نیروهای توانای کشور بخصوص برادر محصولی و یا سایر برادران محصولی واگذار شود که کلیه نگرانی از بابت بی عدالتی برطرف گردد.

باقر قالیباف

پیش شرط اول من این است که مثل دفعه قبل آدم را دودره نکنند و اگر قرار است آمار خلاف همه منتشر شود آمار خلاف بقیه همه هم منتشر شود.

پیش شرط دوم هم این است که اگر قرار است یک روز قبل از انتخابات رای را به بسیج اعلام کنند، از همان اول ما در جریان باشیم.

مهدی کروبی

پیش شرط اصلی ما که همیشه اصرار داریم این است که اگر ما رفتیم به یک شهرستان و دیدیم میدان از جمعیت سیاه است، اولا عکسش جوری نباشد که توی آن کچلی بزند، و اعلام هم نکنند که فقط هشت هزار نفر آمده، چون یکی میدان خودش بیست هزار نفر است.

پیش شرط دوم هم این است که زنگ ساعت دار برای کلیه نامزدها تنظیم شده و اجباری شود.

علی لاریجانی

پیش شرط اول من این است که جمهوری اسلامی باید سر جای خودش باشد.

پیش شرط دوم من هم این است که من در موقعیت ریاست مجلس فعالیت می کنم حتی اگر رئیس جمهور باشم و دولت باید خودش را اصلاح کند، مگر اینکه لزومی به این کار نبیند.

عبدالله نوری

پیش شرط اول من این است که اصلاحات باید کاملا اجرا شود، بخصوص بخش های غیر اجرایی آن و ما باید کلیه هزینه ها را بپردازیم حتی اکگر رایگان باشد.

پیش شرط دوم من این است که اگر همه اصلاح طلبان جمع شدند و توافق کردند که من نامزد اصلاح طلبان باشم، من چون با اصل موضوع مخالفم به همین دلیل من استعفای خود را اعلام می کنم.

اکبر هاشمی رفسنجانی

پیش شرط اول من این است که ما هستیم، و رهبری هم باید باشند و روحانیت و مسوولان و یادگارهای امام و کمیته امداد و بنیاید شهید و دانشمندان نانوتکنولوژی همه باید باشند.

پیش شرط دوم من این است که من هستم و بقیه با آمدن شان اوقات یک ملت را تلخ نکنند.

هوشنگ امیر احمدی

پیش شرط اول من به عنوان نامزد ریاست جمهوری این است که ترجیح می دهم فعلا دو سه دوره ای آقای احمدی نژاد رئیس جمهور باشد.

پیش شرط دوم من هم این است که اگر کاری قرار است در ایران بشود چرا در آمریکا نشود؟ و اگر بناست کاری در آمریکا بشود چرا در ایران نشود؟

محسن رضایی

پیش شرط اول من یک منبع عظیم و پیش شرط دوم من سیل خروشان داوطلبان است و جز حضرت زهرا هم هیچ پشتوانه ای ندارم.

اکبر گنجی

پیش شرط اول من برای شرکت در انتخابات حذف نظام جمهوری اسلامی است.

پیش شرط دوم من هم این است که در آن صورت هم لزومی ندارد من شرکت کنم، چون دوستان هستند.


دوم دام دات کام و سایر برنامه ها

شروع کردم به گذاشتن برخی از کارهای قدیمی و جدید و منتشر شده و منتشر نشده در دوم دام. تقریبا هر روز حدود ده مطلب جدید اضافه می کنیم به این وب سایت و در حال حاضر همچون حماری نیکوخصال گیر کردم که مطالب انگلیسی را چطور در وب سایت فارسی بگذارم. و همین طور است بخش کتاب که از این هفته راه می افتد. دوست دارم خوانندگان کتابهای من نظرشان را به عنوان راهنمایی برای دیگران بگویند.

www.doomdam.com