ایران غنی سازی اورانیوم را متوقف نمی کند

نویسنده

» مقاله ای از یو اس ای تودی

ایران می گوید  برای رآکتور تحقیقات پزشکی، به اورانیوم بیست درصد نیاز دارد که بسیار پایین تر از حد مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی است. اما مقامات آمریکایی از اینکه ایران به سمت غنی سازی بیشتر برود، ابراز نگرانی می کنند.

ایران ادعا های آمریکا و متحدانش را در مورد اینکه این کشور در تلاش برای تولید سلاح اتمی است همواره رد کرده است.

روز دوشنبه خبرگزاری رسمی ایرانا از قول فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که ایران به غنی سازی اورانیوم 3.5 درصد در تاسیاست اتمی نطنز ادامه خواهد داد اما فعالیت های غنی سازی اورانیوم 20 درصد را در تاسیسات زیرزمینی فوردو انجام می دهد.

ایرنا به نقل از عباسی گفت که ایران از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته  مدارکی را که بر اساس آن متهم به برنامه های  اتمی شده ارائه کند تا این سازمان بتواند این مدارک را بررسی کند.

وی در ادامه گفته: “این ادعا ها باید محدود بشوند و دیگر ادامه پیدا نکنند. ما موظف نیستیم به هزاران اتهامی که به برنامه های اتمی کشورمان زده می شود، پاسخ بدهیم.”

آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید ایران به تلاش برای پیگیری اطلاعات اعضای این آژانس که نشان می دهد احتمالا دست به آزمایش های هسته ای زده ، ادامه می دهد.

ایران “برخی کشور های استکباری” – که منظورش آمریکا و متحدانش است- را متهم می کند که اطلاعات و گزارش های غلط به آژانس بین المللی انرژی اتمی می دهند.

یو اس ای تودی، 29 اوت