احمد خاتمی: دانشگاه جای بازی‌های سیاسی نیست

نویسنده

به گزاری خبرگزاری تسنیم٬ احمد خاتمی٬ عضو هیات رییسه مجلس خبرگان در دیدار با اعضای تیم‌های اضطراری٬ امداد و درمان دفاع مقدس با اشاره به سخنان آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی تصریح کرد که دانشگاه «جای بازی‌های سیاسی نیست».

خاتمی گفت: «اگر دانشگاه سیاسی شود حرکت علم را متوقف کرده و خطر برای کشور ایجاد خواهد کرد. البته، دانشگاه باید سیاسی باشد و نظریه سیاسی بدهد ولی جای بازی‌ها و یارگیری‌های سیاسی و جناحی نیست».

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به موضوع حجاب و دین در دانشگاه گفت: «بینش زمان طاغوت به گونه ای بود که دانشجو باید حجاب را کنار می‌گذاشت و اگر می‌خواهیم آن رویکرد تکرار نشود باید به محیط‌های علمی و دانش توجه شود. بنابراین این خطر وجود دارد که چنین وانمود شود دانشجوی جدی و موفق آن دانشجویی است که پشت پا به دین بزند. این خطر هست که چنین وانمود شود استاد روشنفکر آن فردی است که پشت پا به اعتقادات مردم می‌زند و همه چیز را مسخره می‌کند».

خاتمی همچنین در باره ماهواره و استفاده از آن گفت: « این ابزار را خطرناک نمی‌دانیم چرا که می‌توانیم از طریق آن، معارف الهی و دینی را هم انتشار دهیم. با این ابزار بد نیستیم بلکه با محتوای برنامه‌های پخش شده از آن مخالف هستیم».