فارسی، پسند غول رسانه ای

نویسنده

» مقاله ای از نشنال

بن فلاناگان

نیوز کورپوریشن، متعلق به روپرت مرداک، قرار است دو کانال ماهواره ای به زبان فارسی تاسیس کند که از طریق دوبی و با مشارکت رسانه های محلی این کشور، پخش می شود.

روپرت مرداک ، شبکه فارسی زبانش با عنوان فارسی وان علاقه مند است  و دو کانال فارسی زبان دیگر در ماه های آینده به امپراطوری رسانه ای اش افزوده می شوند.

این دو کانال، از طریق شرکت بی ام ای که شبکه مشترک بین نیوز کورپوریشن و موبی گروپ، در دوبی و افغانستان راه اندازی می شود.

بی ام ای، در سال 2009 برنامه های فارسی وان را پخش کرد و قرار است دومین کانال فارسی را به عنوان زمزمه، از ماه ژوئیه به روی آنتن بفرستد.

زید محسنی، مدیرعامل بی ام ای، می گوید: “روز نهم ژوئیه کانال زمزمه، افتتاح می شود. این شبکه بیشتر مورد توجه مخاطبان زن قرار می گیرد.”

بی ام ای که در استودیو سیتی در دوبی قرار دارد، قصد دارد بعد از ماه رمضان تعداد شبکه های فارسی زبان خود را به سه برساند.

آقای محسنی گفت که شبکه سوم هم در راه است. این شبکه مورد توجه مخاطبان مرد قرار خواهد گرفت. ما بعد از اینکه مطمئن شدیم که همه چیز آماده است، این شبکه را در اواسط ماه سپتامبر روی آنتن می فرستیم.

ماهواره یوتل ست هر سه کانال را به سرتاسر ایران و بخش های دیگری در آسیا و اروپا و خاومیانه و شمال آفریقا می فرستد.

این دو کانال هم مثل فارسی وان مجانی است و درآمد خود را از پخش آگهی های بازرگانی به دست می آورد.

آقای محسنی گفت: “هدف ما همه نقاط جغرافیایی فارسی زبان است. بزرگترین منطقه ایران است و بعد افغانستان و تاجیکستان، ازبکستان و امارات متحده عربی. این کشور هابزرگترین بازار ما هستند.”

نشنال، 3 ژوئیه