تحریم، این بار توسط هانیول بین المللی

نویسنده

» گزارش واشنگتن پست از فشارهای اقتصادی بر ایران

گروه فشار آمریکا بر روی ایران این بار شرکت هانیول اینترنشنال را نشانه رفته است. هدف این گروه منع کردن این شرکت از فروش تجهیزات تکنولوژی امنیتی به ایران است.

محصولات هانیول در حفاظت و مراقبت از خط لوله های  نفتی و رآکتورهای اتمی مورد استفاده قرار می گیرد.

گروه اتحاد علیه ایران اتمی می گوید که فروش تکنولوژی امنیتی از طریق شرکت های نمایندگی انگلیسی ناقض تحریم های آمریکا است و این گروه تهدید کرد که درصورت ادامه این روند این شرکت را از  فهرست بازار سهام نیویورک  خارج خواهد کرد.

در مقابل شرکت هانیول پاسخ داد که وارد پروژه های جدید ایران نخواهد شد اما به قراردادهای خود با ایران طبق ضوابط آمریکا و اروپا، متعهد می ماند.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: “کنگره آمریکا باید قانونی مبنی بر منع کردن شرکت های واسطه آمریکا از کار کردن با ایران تصویب کند و شرکت هانیول هم همچنان که همه قوانین را در کشور هایی که در آن کار می کند، این قانون را رعایت خواهد کرد”.

سهام هانیول در بازار سهام نیویورک امروز با 5 دهم درصد افزایش به 45.49 دلار رسید.

 

هدف: صنایع نفت

گروه اتحاد برای مبارزه با ایران اتمی  که در نیویورک  است، بر شرکت های صنعتی فشار می آورد تا همکاری خود را با بخش انژی ایران قطع کنند. این گروه می گوید که تا کنون شرکت های اینگرسول، جنرال الکتریک، هانتسمن و کاترپیلار پذیرفته اند که قرار دادهای جدید با ایران منعقد نکنند.

مارک والاس طی نامه ای به مدیر عامل هانیول اعلام کرد: “شرکت هانیول با وجود حمایت کنگره آمریکا از تحریم صنایع نفت و گاز ایران، همچنان به همکاری خود با این کشور ادامه می دهد”.

گروه اتحاد برای مبارزه با ایران اتمی می گوید که شرکت هانیول در مورد تجارتش با ایران پرده پوشی کرده است.

در وبسایت این گروه نام 200 شرکت به چشم می خورد که متهم به ادامه همکاری با ایران هستند. آنها معتقدند که ایران به طور پنهانی در حال تولید سلاح اتمی و حمایب از تروریسم است.

این فهرست شامل شرکت هایی چون رویال داچ-شل، هیوولت-پاکارد و کوکا کولا می شود.

 

منبع: واشنگتن پست 8 آوریل