انتقاد از رهبر بهتر از چاپلوسی است

نویسنده
نازنین کامدار

» علی مطهری در واکنش به حملات کارناوالی

پس از اوجگیری حملات به علی مطهری به دلیل افشاگری هایش در باره نقش احمدی نژاد در حوادث ۱۴ خرداد، رجا نیوز در گزارشی تحلیلی با عنوان “مطهری فتنه گر…“، او را “عامل فتنه” خطاب کرد و مدعی توهین وی به رهبرجمهوری اسلامی شد. علی مطهری نیز با انتشار یادداشت دیگری در تابناک به توهین ها، از جمله “عامل فتنه” و “خواص بی بصیرت” نامیدن اش، از سوی افراطیون پاسخ داد و انتقاد از آیت الله خامنه ای را بهتر از چاپلوسی از وی دانست.

علی مطهری در یادداشت خود می نویسد: “منظور من از کلمه «آقایان» کسانی است که در یک سال گذشته از اصل کلی بیان شده توسط رهبر گرانقدر انقلاب سوء استفاده کرده و می کنند و با فرصت طلبی و تطبیق آن اصل کلی بر مصادیق دلخواه خود، در صدد حذف همه رقبا و مخالفان خود از صحنه انقلاب هستند”.

وی می افزاید: “این اصل کلی حرف درستی است و کسی نمی تواند منکر آن باشد و البته صرف مطرح شدن بحث توسط ایشان در این زمان نشان می دهد که برای آن در زمان ما مصداق یا مصداق هایی وجود دارد. اما شاهد بوده ایم که در یک سال گذشته یک باند قدرت پرست با تمسک به این اصل کلی بر آن بوده است که افراد صالحی را که نقش موثری در فتنه اخیر نداشته اند به صرف اینکه منتقد آنها بوده اند از صحنه انقلاب خارج کند و البته به خاطر آگاهی بخشی و روشنگری های امثال این بنده هنوز نتوانسته است و به فضل الهی نخواهد توانست. به تعبیر استاد مطهری، انقلاب فرزند خور نیست، غفلت ماست که باعث می شود انقلابیون راستین به حاشیه رانده شوند. پس روشن است که مقصود تعریض به رهبری نبوده است.این گروه که در صدد مصادره انقلاب برای خود و حذف فرزندان راستین انقلاب اسلامی است و میانگین سنی آنها هم از 30 سال تجاوز نمی کند باید آرزوی قطع پیوند میان ما خانواده شهید آیت الله مطهری با رهبر انقلاب را به گور ببرد. رهبر عزیز انقلاب، ما را از دوران کودکی می شناسند و یک بار جمله ای به این مضمون فرمودند که یکی از بخت های آقای مطهری این است که فرزندان ایشان در جمع آوری و حفظ اصالت و نشر آثار ایشان این قدر جدی هستند”.
وی در ادامه می نویسد: “سخن من اساسا متوجه ایشان نبود اما این کاسه های داغتر از آش باید بدانند که خود رهبر گرانقدرمان از انتقاد استقبال می کنند و از افراد متملق و چاپلوس بیزارند و افراد حر و آزاده را قدر می شناسند”.

وی در ادامه با تاکید مجدد بر نقش احمدی نژاد در سازماندهی اتفاقات ۱۴ خرداد، می افزاید: “این اولین اعتراضی بود که در یک جمع عمومی نسبت به نوه امام صورت می گرفت. البته سخنران قبلی هم از چند راه به افزایش التهاب کمک کرد”.

منظور وی از “سخنران قبلی” محمود احمدی نژاد است.

وی در ادامه با انتقاد از سایت های وابسته به افراطیون و در واکنش به “بی بصیرت” نامیده شدن اش از سوی این سایت ها می نویسد: “آری، اگر بصیرت آن چیزی است که امثال آیات الهی چون حضرات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، جوادی آملی، امینی، استادی، مظاهری و ری شهری ندارند ولی امثال رسایی و روانبخش و کوچک زاده دارند من از نظر بصیرت کور مادرزاد به دنیا آمده ام و شفا یافتنی هم نیستم و مرگ را بر چنین بصیرتی ترجیح می دهم”.
ساعتی قبل از انتشار این یادداشت، سایت رجا نیوز که  پیش از این سید حسن خمینی را به “ابوجهل” تشبیه کرده بود، با “عامل فتنه” نامیدن فرزند آیت الله مطهری نوشته بود: “علی مطهری در یادداشت موهن خود صراحتاً به «مردم»، «رئیس جمهور» و حتی «مقام معظم رهبری» اهانت کرده و نشان داده‌اند که مرض حقد چگونه می‌تواند چشمِ دل را کور و گوش دل را کر کند. زشت‌ترین و زننده‌ترین بخش یادداشت مطهری را باید پاراگراف نهایی وی دانست؛ جایی که می‌نویسد:«آقایانی که اصرار بر شبیه‌سازی حوادث امروز با حوادث صدر اسلام دارند…»، زشتی این کلام وقتی روشن می‌شود که خواننده بداند که چه کسی در روز 14 خرداد اقدام به «شبیه‌سازی حوادث امروز با حوادث صدر اسلام» کرد. آری، همه مردم مؤمن و ولایتمداری که روز جمعه در حرم امام  حضور داشتند، می‌دانند که مقام معظم رهبری چندین بار در خطبه اول نماز جمعه با تشبیه مقاطعی از تاریخ معاصر و حوادث اخیر به حوادث صدر اسلام و خصوصاً نحوه برخورد علی با طلحه و زبیر، فلسفه برخورد قاطع نظام با فتنه‌گران و اوباش آنان را تبیین کردند”.

در ادامه این مطلب آمده بود: “مردم در 9 دی و 22 بهمن همه حرف خود را زدند و داغ تسلیم و کج‌روی را بر دل امثال آقای مطهری نشاندند و بحمدالله چهره امثال آقای مطهری امروز برای مردم ما شفاف و روشن شده است؛ اما سخن در این است که تا کی باید به بیماردلانی چون آقای مطهری (الحقد داءٌ دویٌّ و مرضٌ موبئ)، فرصت داد که با هزینه کردن از بیت المال به تخلیه روانی و تسکین امراض درونی خود بپردازند؟ آیا عزمی در نمایندگان مجلس برای برخورد قاطع با چنین گستاخانی وجود ندارد؟ آیا ریاست محترم قوه قضائیه که توهین کنندگان به رئیس مجلس را آنطور توبیخ و تهدید کرد، قصد ندارد جلوی اهانت کنندگان به مردم، رئیس جمهور و مقام معظم رهبری را بگیرد؟”

همزمان یک نماینده افراطی مجلس نیز در ادامه کارناوال ایرنا در حمله به علی مطهری مدعی شد که او” پشیمان” شده و در توضیح این ادعا افزود: “چهره مطهری نشان دهنده این بود که وی متوجه اشتباه خود شده و فهمیده که عجولانه موضعگیری کرده است”.

از سوی دیگر شیخ شجونی، روحانی تندرویی که به دلیل رفتارها و ادبیات اش بارها مورد انتقاد قرار گرفته و از حامیان سرسخت احمدی نژادست، در گفت و گو با ایرنا ـ رسانه رسمی دولت ـ  درباره علی مطهری گفت: “مطهری باید تحقیق بیشتری بکند و این تهمت را که به رییس جمهوری زده است، پس بگیرد. علی مطهری با این حرکت خودش نمی تواند سید حسن را به جایگاه اولی برگرداند و از اینکه گفته است تقصیر رییس جمهوری است صد در صد دروغ می باشد.”

 

اصولگرایی و احمدی نژاد گرایی

دیروز همچنین با وجود ادعای “بررسی اخراج علی مطهری از فراکسیون اصولگرایان”، سایت الف، نزدیک به احمد توکلی و برخی از چهره های اصلی فراکسیون اصولگرایان، در دفاع از مطهری یاداشتی با عنوان “اصولگرایی یا احمدی نژاد گرایی؟” منتشر کرد.

سایت الف نوشته است: “اگر دفاع از اصول گرایی با حذف مطهری و امثال ایشان ممکن می شود (و به تعبیر دیگر با اقدامات سلبی)، باید پرسید این چه نوع اصول گرایی است؟ اساسا این اصولگرایی است یا احمدی نژاد گرایی؟ این چه اصولی است که کوچکترین نقدی درون آن به حذف می انجامد؟ این چه اصول گرایی است که اول و آخرش به رئیس جمهور ختم می شود؟ این چه گفتمانی است که انتقاد درون مجموعه خود را بر نتابیده و خود را بی نیاز از نقد می داند؟  گناه مطهری هم نه دفاع از سران فتنه (بخصوص که او رسما از آنان با عنوان عوامل فتنه انتخاباتی 88 نام می برد) که انتقاد از برخی رفتارها و کردارهای رئیس جمهور است”.
سایت نزدیک به احمد توکلی می افزاید: “آنچه که امروز مجددا شاهد آن هستیم، اصول گرایی نیست، رئیس جمهور گرایی است (کما اینکه معتقدیم اگر دیگری هم رئیس جمهور می شد، باز اکثریت مجلس خود را پشتیبان مطلق او می کرد و مجلس لزوما دلبسته گفتمان شخص آقای احمدی نژاد نیست. بلکه شرط اول حمایت اکثریت مجلس از دولت اصطلاحا اصولگرا بودن است و شرط دوم رئیس دولت بودن) و مجلس بهترین نیروهای خود را قربانی دفاع بی چون و چرا از رئیس دولت می کند”.