از برخورد با اوباش، تا زدن دختران

نویسنده

zanan474.jpg

انتشار عکس ها وفیلم های ویدئویی تکان دهنده از برخورد نیروهای انتظامی مجری طرح امنیت اجتماعی وبرخورد با آنچه بدحجابی می نامند در حالی ادامه دارد که یکی ازواحد های شورای امنیت ملی با ارسال نامه ای به روزنامه ها، آنان را انتقاد به طرح موسوم به امنیت اجتماعی منع کرده است.

به این ترتیب، انتقاد کردن یا بررسی زوایای طرحی که هم اکنون نگرانی بسیاری از زنان را درهنگام عبوردر مکان های پرتردد شهر مضاعف کرده است، ازدسترس مطبوعات به دور خواهند ماند. طی روزهای گذشته چند فیلم کوتاه تلفن همراه در مورد زنی درحال کشیده شدن روی زمین یا لگد زدن مامورین به یک دختر، همراه با عکسی شده است که کانون زنان ایرانی از چهره خون آلود دختری که بعداز تذکر نیروهای انتظامی درمیدان هفتم تیر مورد حمله آنان قرارگرفته بود، منشتر کرده است. فیلم ها وعکس هایی که با تلفن های همراه گرفته شده اند، طی هفته های گذشته با قرارداده شدن روی وب سایت هایی مانند یوتوب و وب لاگ های متعدد، انتشار گسترده ای پیدا کرده اند. به گونه ای که گزارش چند هفته پیش بی بی سی از تهران، فرانسیس هریسون گزارشگر این شبکه درتهران با یکی ازاین ویدئوهای تکان دهنده آغاز می شود.

سایت کانون زنان ایران که به مطالب حوزه زنان می پردازد درخصوص درگیری میدان هفت تیر نوشته است: “صبح و عصر(یکشنبه) در پی اجرای طرح مبارزه با بدحجابی تعدادی از ماموران وی‍ژه این طرح با دختران جوان درگیر شدند. به گفته شاهدان عینی، ماموران سعی در دستگیری و بازداشت این زنان داشتند و با مقاومت آنان چند تن از مردان حاضر در میدان هفت تیر نیز با ماموران به بحث پرداختند.”

یکی از مغازه داران میدان هفت تیر به کانون زنان ایران گفته است: “ماموران زن به سه دختر25 تا 30 ساله در باره حجابشان تذکر دادند، اما این تذکر با لحن تندی انجام گرفت که باعث برانگیختن واکنش آنها شد.”


یک پلیس زن سعی داشت با کشیدن دست یکی از دختران سعی در سوار کردن او به ماشین داشته باشد، اما او حاضر به سوار شدن نبود. مامور مرد هم با پای خود به ساق پای زن جوان زد. این ماجرا باعث دخالت مردم شد. این سه زن سرانجام توسط حاضران در میدان هفت تیر از صحنه خارج شدند و با یک ماشین سمند از صحنه دور شدند.

آنها در حالی سوار ماشین شدند که لباس هایشان در جریان درگیری پاره شده بود و دیگر حجابی بر سر نداشتند. یکی از رانندگان تاکسی خطی نیز در باره درگیری صبح دیروز در میدان هفت تیر به “کانون زنان ایران” گفته است: “امروز صبح هم ماموران با رفتار تندی دختر جوانی را به دلیل بدحجابی کشان کشان سوار خودرو نیروی انتظامی کردند و با خود بردند. فریاد های این دختر جوان اعتراض های مردم را نیز برانگیخت.”

به گفته او در درگیری بعد از ظهرمیان مردم و پلیس مادر و دختری که از سوی ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفتند در حالی که صورت خونیشان را به ماموران پلیس نشان می دادند در اعتراض به این نوع برخورد روسری خود را از سر برداشتند.” گفته می شود این مادر و دختر با موبایلشان مشغول فیلم برداری از برخورد خشن پلیس با زنان بودند.