چپ لوچ

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

مشکل استان خوزستان حل شد و دیگر مساله ای به نام استاندار برای این استان مشکلی ندارد. آقای « ناصر سودانی» که از نام خانوادگی اش معلوم است که نماینده اهوازاست، چون سودانی است، اعلام کرد که مشکل استاندار خوزستان حل شد و بزودی رئیس شرکت فاضلاب خوزستان به نام محمد جعفر حجازی، که ایشان هم از اسمش که حجازی است معلوم است که خوزستانی است، استاندار جدید خوزستان شد. قرار است استاندار جدید خوزستان همان سیاستهایی را که برای اداره شرکت فاضلاب خوزستان پی می گرفت، در اداره استانداری خوزستان هم پی بگیرد.

اندیشه های بلند رئیس جمهور

من بچه که بودم، منظورم سن بیست سالگی است، تعجب می کردم که این لنین چطور 47 جلد مجموعه آثارش منتشر شده است؟ فکر می کردم عجب مخی بود این یارو. بعدا که کتاب های اصلی لنین مثل دولت و انقلاب و این چیزها را خواندم دیدم از این خبرها نیست، شما یک مسلسل داشته باشید، با یک عالمه پول و یک مشت شارلاتان گرسنه، طبیعی است که از یک موجود 165 سانتی یک مجسمه می سازند بطول 3 متر، فقط مشکلش این است که وقتی مجسمه را می خواهی برداری باید کلی زحمت بکشی. حداقل نمی کنند یک مجسمه کوچولو درست کنند که راحت بشود برش داشت. واقعا هرچی فکر می کنم می بینم این اعضای مرکز نشر آثار احمدی نژاد باید با چه بدبختی اول ماسک بزنند جلوی دهان شان که بوی بد نیاید، بعد دستکش بپوشند، بعد باید آثار احمدی نژاد را قبل از نشر تمیز کنند و جمع کنند توی یک ظرفی که کاملا محفوظ باشد. و حالا نمی دانم چه اصراری است که این آثار را پخش کنند. خوش تان می آید صبح بلند شوید و ببینید آثار احمدی نژاد صاف چسبیده روی در خانه یا روی شیشه خانه تان؟ یکی از اعضای مرکز نشر آثار الفنون گفت: « احمدی نژاد یک چریک متعهد به جبهه فقرای دنیاست.» البته من این جمله را بطور کلی قبول دارم و دلایلی هم برای آن دارم:

اول: احمدی نژاد چریک است، چون درست وقتی انتظار نداری حمله می کند.

دوم: احمدی نژاد متعهد است، برای اینکه متخصص نیست.

سوم: احمدی نژاد طرفدار فقراست، دلیلش هم این است که دائما در حال تولید فقیر است.

چهارم: احمدی نژاد متعهد به فقرای دنیاست، چون عملا برای فقرای ایران که کاری نمی کند.

یک سووال، چهار جواب

آقای رئیس جمهور گفته است: « آفریقا فقیر نیست، مظلوم است.» منظور از این عبارت کدام یک از گزینه های زیر است:

اول: آفریقا چون مظلوم است، به همین دلیل ثروتمند است و ما نباید ناراحت باشیم که فقیر است؟

دوم: هرکسی مظلوم باشد، فقیر نیست و فقرا همه شان ظالم اند؟

سوم: مردم یک کشور یا یک قاره نمی توانند در آن واحد هم فقیر باشند هم مظلوم؟

چهارم: زیاد مهم نیست، روی حرف های این رئیس جمهور نباید فکر کرد؟

اشتباه نگیرند

البته آنها هم هزار تا مصیبت و دردسر دارند، اما تومنی هفت صنار قیمت شان با این برادران هجمه گر و متجاوزاللهی خودمان فرق دارند. آنها با ملت خودشان مشکل ندارند، این برادران حزب الله ما مشکل شان با ایرانی هاست، وگرنه اگر مثل بیادی و کاشانی ول شان کنید وسط کنسرت جاز و راک وسط پاریس و لندن و تورنتو، تا صبح بیدار می مانند و حالی می کنند، اساسی. یک عضو مرکزیت حزب الله لبنان گفت: « کاری نکنید مردم حزب الله لبنان را با گروههایی به نام حزب الله در ایران اشتباه بگیرند.»

سخنگوی قوه قضائیه: حکم هاله اسفندیاری در 3 روز آینده صادر می شود.

تقریبا مطمئن هستم همین روزها هاله اسفندیاری آزاد می شود. جواد لاریجانی گفت: « هاله اسفندیاری در سلامت کامل است و به زودی آزاد می شود.» سخنگوی قوه قضائیه هم که هنوز اجازه نداده است هاله اسفندیاری وکیل بگیرد، اعلام کرد که تا سه روز دیگر حکم وی صادر می شود. و وقتی حکمش صادر شد، بعدا می تواند از خودش دفاع کند و برای دفاع اگر دلش خواست می تواند وکیلی را که زندانی نباشد، انتخاب کند که بعد از آن مرحله، احتمالا به وکیل مدافعش تفهیم اتهام می شود و او را زندانی می کنند و قوه قضائیه اعلام می کند که آیا هاله اسفندیاری دستگیر شده است یا اینکه اصلا چنین شخصی وارد ایران نشده است.

دس دسی صداش می آد، صدای کفش پاش می آد

کیهان دیروز هم در ستون نامه های خوانندگان( برادر حسن شایانفر خواننده اصلی کیهان است.) موج حمله به خاتمی را در داستان دست دادن با خانمها را کمی کمرنگ تر کرد. البته ابطحی جان، مسوول ثابت و دائم و غیرقابل تعویض مواضع آقای خاتمی ماجرا را تکذیب کرد و صادق خرازی هم هر نوع دست دادن در هر نوع ایتالیا را تکذیب کرد. در همین راستا آگاهان تذکر دادند که اگر آقای خاتمی در محل واقعه مثلا دو تا سنگ از زمین برداشته بود و زده بود توی سر خانمهایی که به استقبالش آمده بودند، طبعا نه تنها کسی اعتراض نمی کرد، بلکه الآن به عنوان چهره برجسته دنیای اسلام هم شناخته شده بود و البته اگر با لگد زده بود توی دماغ شان که دیگر حرف نداشت.

ممکن نیست، نخواهیم کرد

خوبی سیاستمداران ایرانی این است که با وجود اینکه از هر ده تا پیش بینی شان، دو تایش هم درست از آب درنمی آید، ولی اینقدر اعتماد بنفس دارند( پرروی سابق) که بازهم وقتی پیش بینی می کنند، یک درصد هم جای خطا و احتمال عدم وقوع نمی گذارند. اسدالله بادامچیان، رمان نویس سوررئالیسم جادوئی و شاعرنوپرداز معاصر گفت: « تشکیل مثلث خاتمی، کروبی و هاشمی از سوی اصلاح طلبان ممکن نیست.» از طرف دیگر بهزاد نبوی هم گفت: « هرگز با طیف مقابل اصلاحات ائتلاف نخواهیم کرد.»

جمهوری اسلامی بله، نه، تاحدی؟

در راستای پیشرفت های داهیانه و روزانه رئیس جمهور اندیشمند و بیست جلدی کشورمان که بزودی اندیشه هایش صحافی خواهد شد، صندوق بین المللی پول اعلام کرد که رشد اقتصادی ایران با 4 پله نزول در مکان 23 خاورمیانه قرار گرفت. فعلا کشورهای آذربایجان، افغانستان و سودان بیشترین رشد اقتصادی در منطقه را دارند و لبنان و جمهوری اسلامی موریتانی کمترین رشد اقتصادی را در منطقه مرتکب می شوند.

چپ لوچ

فرض کنید که شما سه تا خواهر دارید و دو تا خواهر زاده و چهار تا خاله و یک عمه که خبر دارید که اینها در ایران در همین روزها چه مصیبتی می کشند. وفرض کنید کسی را هم دوست دارید به اسم دانیل اورتگا که هم او را طرفدار ملتش می دانید و هم تا حدی او را آدم شریفی می دانید و مطمئنا می دانید که هرچه باشد دروغگو نیست. این آقای اورتگا هم یک همسر عزیز دارد که این همسر محترم با یک روسری در تهران سخنرانی کرده که اگر همان روسری سر آبجی شما باشد، او را یا کتک می زنند یا پلیس بازداشتش می کند و این همسر محترم آقای اورتگا می گوید: « زنان ایرانی مظهر زنان انقلابی هستند.» و نکته مهم اینکه منظور خانم اورتگا از زنان انقلابی ایرانی همان زنانی است که توی سر خواهر و مادر ما می زنند، شما به این موجود محترم چه جوابی می دهید؟