موسوی و کروبی کجا هستند؟

لیلا طیری
لیلا طیری

» اخبار ضد و نقیض در مورد رهبران جنبش سبز

منزل میرحسین موسوی تحت نظر نیروهای امنیتی قرار گرفته و تمام راههای ارتباطی نخست وزیر زمان جنگ با خارج  قطع شده است. همزمان لباس شخصی ها برای دومین شب پیاپی در مقابل منزل مهدی کروبی تجمع کرده و خواستاراعدام او و سایر رهبران جنبش سبز شده اند. در چنین شرایطی گفته های ضد و نقیضی در مورد انتقال موسوی و کروبی به نقطه ای دیگر و مرخص کردن محافظان آنان مطرح شده است.

به گزارش خبرنگاران “روز” از تهران بعد از انتشار پیام میرحسین موسوی که از تظاهرات 25 بهمن به عنوان “پایداری خیره کننده مردم” یاد کرده بود، منزل او به طور کامل توسط نیروهای امنیتی تحت کنترل قرار گرفت و امکان هرگونه ارتباط  موسوی و رهنورد با بستگان و نزدیکانشان، سلب شد.

بستگان آقای موسوی می گویند هیچ اطلاعی از شرایط فعلی او و خانم رهنورد ندارند و فرزندان آنها نیز موفق به دیدار با پدر و مادر خودنشده اند.

بی خبری از وضعیت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در حالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه با سر دادن شعارهایی در صحن علنی مجلس خواستار اعدام وی و کروبی به عنوان “سران فتنه” شده بودند.

همزمان گزارش ها از تجمع نیروهای لباس شخصی و بسیج در مقابل منزل مهدی کروبی حکایت دارد. وب سایت سحام نیوز، تریبون حزب اعتماد ملی، از تجمع کنندگان به عنوان “اراذل و اوباش” یاد کرده و گزارش داده است: “از ساعت 9 شب تعدادی از اراذل و اوباش با تجمع درب منزل مهدی کروبی اقدام به برهم زدن نظم عمومی و سلب آسایش همسایگان نموده اند. گروه دیگری از این اراذل در ساعت 12 به گروه اول تجمع کنندگان پیوسته و شروع به سر دادن شعارهایی در حمایت از رهبری و توهین به آقایان کروبی، موسوی، خاتمی و هاشمی و حتی بیت امام خمینی نمودند”.

براساس این گزارش تجمع کنندگان شعارهای تندی برعلیه هاشمی رفسنجانی و بیت ایت الله خمینی از جمله سید حسن خمینی و سید یاسر و سید علی سر میدهند:

” تا هاشمی کفن نشود؛ این وطن وطن نشود”  و “موسوی و کروبی؛ اعدام باید گردند” شعارهایی است که از سوی تجمع کنندگان در مقابل منزل مهدی کروبی سر داده می شود.

تا لحظه تنظیم این گزارش همچنان این افراد در مقابل منزل مهدی کروبی حضور داشتند.

مهدی کروبی نیز با انتشار پیامی خشونت های صورت گرفته در روز 25 بهمن را محکوم کرده و خطاب به حاکمان جمهوری اسلامی هشدار داده بود: ضمن محکومیت شدید برخوردهای خشن و غیر انسانی و غیر اسلامی هشدار می دهیم که تا دیر نشده است پنبه ها را از گوش هایتان خارج کنید و صدای مردم را بشنوید.

در حال حاضر هیچ خبری از وضعیت مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در دست نیست. اما شایعات گوناگونی به گوش میرسد از بازداشت میرحسین موسوی گرفته تا انتقال مهدی کروبی به خانه امن و ….حکایت دارد؛ شایعات تایید نشده ای که  بر نگرانی ها و التهابات جامعه افزوده است.

یورش به منزل حسین کروبی

همزمان با بی خبری از وضعیت رهبران جنبش سبز، خبرها از یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی حکایت دارد.

حسین کروبی به وب سایت سحام نیوز گفته است: نیروهای امنیتی که حدودا 20 نفر بوده اند 

پس از مراجعه به منزل من، علی رغم اینکه کسی در منزل نبوده است اقدام به شکستن درب منزل نموده و وارد ساختمان شده اند. این افراد متاسفانه با تخریب اموال و بر هم زدن آسایش عمومی و نیز و با ایجاد رعب و وحشت در ساختمان مسکونی ، اسباب ناراحتی و وحشت را در میان همسایگان فراهم کرده اند.

براساس این گزارش نیروهای امنیتی در منزل حسین کروبی مستقر شده اند. حسین کروبی سه هفته پیش نیز به دادسرای اوین احضار و تحت بازجویی قرار گرفته بود.

فاطمه کروبی: رفتارهای کودکانه خللی در انتخاب راه همسرم ایجاد نمیکند

همزمان با این اتفاقات، فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: “دیگر پذیرفته ام که حقی برای زیستن نداریم”.

خانم کروبی با اشاره به نامه قبلی اش به رهبر جمهوری اسلامی نوشته است: در خلال حملات اوباش در شبهای رمضان به مقام رهبری نامه‌ای نوشتم که اختلاف شما با همسرم چه ارتباطی با حق زیستن ما دارد؟ اما امروز پذیرفته‌ام که در نظامی که بیشترین نقش را در دوران مبارزه و شکل گیری آن داشتیم، دیگر حقی برای زیستن ساده هم نداریم.

او سپس به حصر خانگی مهدی کروبی اشاره کرده و توضیح داده است: از پنج شنبه در حصر کامل نیروهای امنیتی هستیم که به نحوی که فرزندانم را نیز به منزل راه نمی دهند، تلفن های ارتباطی  همگی قطع می باشد، از ادامه درمان این حق اولیه ام نیز ممانعت بعمل آمده و نیروهای امنیتی دیشب همزمان با حمله اوباش شبانه با شکاندن درب آپارتمان فرزندم محمد حسین بدون حضور او به منزلش یورش بردند.

خانم کروبی تاکید کرده است که: “این رفتار های مذبوحانه، غیر انسانی و البته کودکانه که هیچ خللی در انتخاب راه همسرم ایجاد نمی کند”.

او با اشاره به رفتار روز دوشنبه نمایندگان مجلس، خطاب به علی لاریجانی نوشته است: بدنبال نطق جنابعالی در جلسه دیروز و شعارهای  جمعی از وکلای منتخب حاکمیت که به جای تقنین به صدور حکم اعدام دو یار صدیق امام پرداختند، خبر سازماندهی عده ای اوباش و مزد بگیر را در جهت حمله به محل سکونت دریافت کردیم. حضور پلیس امنیت و نیروی امنیتی حسب ظاهر مانع از این امر در اوایل شب شد. لیکن در ساعت 1:30 بامداد تا ساعت 2:45 این گروه سازماندهی شده به منطقه وارد شده و از یکسو  به فحاشی و هتاکی به اینجانب، همسرم، مهندس موسوی، آقایان خاتمی و هاشمی پرداختند  و از سوی دیگر شعارهایی در حمایت از رهبری و حاکمیت سر دادند.

خانم کروبی که خود سابقه نمایندگی در مجلس پنجم را دارد افزوده است: آنچه بیشتر موجب تاسف است توسل این اراذل به شعائر دینی و مذهبی و خواندن دعای فرج در خاتمه اوباش گری است. آیا توسل به این شیوه های ابداعی و بدوی که قرن هاست نمونه ای  از آن در جوامع غیر متمدن هم دیده نشده، نباید سران حاکمیت را به این واقعیت رهنمون کند که نکند عده ای ماموریت دارند ضربه کاری به اسلام و باورهای دینی مردم وارد نمایند.

همسر مهدی کروبی افزوده است: این سوال برایم مطرح است که  آیا این محرومیت نیز به ساکنین و همسایگان محترم این منطقه تسری پیدا کرده است؟ براستی در این نظام نباید همسایگان محترم این منطقه از شر عده ای مزدور در نیمه های شب هم در امان باشند؟ آقای کروبی همان مرد ثابت قدم دوران مبارزه و فردی که امام او را دوست خوب خود و مجاهد صف اسلام نامید، بارها اعلام کرده است که آماده محاکمه در هر دادگاه علنی و پرداختن هرهزینه ای برای اصلاح ویرانی های امروز این نظام است. پس آزموده را آزمودن خطاست.

خانم کروبی در خاتمه خطاب به علی لاریجانی تصریح کرده است: موجب امتنان است معیار های قانونی برای این رفتار های مذبوحانه، غیر انسانی و البته کودکانه که هیچ خللی در انتخاب راه همسرم ایجاد نمی کند را جهت اطلاع اینجانب و تنویر افکار عمومی معین نمائید.