تقدیر مکارم از احترام روحانی به رای مجلس

نویسنده

یکی از مراجع تقلید قم گفت: من خوشوقت شدم که رئیس‌جمهور محترم گفت به رأی مجلس احترام بگذارید، واقعا اگر ما دموکراسی و قانون داریم باید احترام بگذاریم و معنی احترام این است که فرد بعدی باید اصلاحاتی در دانشگاه‌ها داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، وی گفته است: بدون شک دانشگاهیان اعم از استاد و دانشجو برای ما محترم هستند ولی دانشگاهی مطلوب است که چهار شرط داشته باشد. شرط اول این است که دانشگاه استقلال کامل داشته باشد، یعنی ابزار سیاسی این جناح و آن جناح نگردد، اگر خدای ناکرده دانشگاه‌های ما تبدیل به ابزار سیاسی برای یک جناح شد اعتبار و ارزش و کارآیی خود را از دست می‌دهد.

تاکید کرد: در اینجا لازم می‌دانم به این نکته حساس نیز اشاره کنم. همان طور که ملاحظه کردید اکثریت نمایندگان ملت وزیر علوم را نپذیرفتند، چرا؟ البته کارهای خوب کرده، اما کارهای نامناسبی نیز انجام داده بود. به او مهلت دادند تا اصلاح کند، متأسفانه نکرد. نمایندگان ملت گفتند حالا که این طور است شخص دیگری بیاید تا اصلاح کند.

وی اضافه کرد: اما این که شنیده شد بعضی در گوشه و کنار گفتند اگر دیگری هم بیاید باید همان خط را ادامه دهد، متأسفانه این نوعی لجاجت است. مگر می‌توان با لجاجت مملکت را اداره کرد. وقتی می‌بینیم نقاط ضعفی در کار بوده و اکثریت نمایندگان ملت انگشت روی موارد مختلف گذاشته‌اند باید بنشینیم و بررسی کنیم و اصلاح کنیم.