پیغمبر دزدان

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

باستانی پاریزی کتابی دارد درباره قارانی کرمانی شاعر و طنزسرای ایرانی که معروف است به پیغمبر دزدان. زمانی که محمدرضا رحیمی به نقل از یک سوری گفته بود: “اگر بنا باشد پیامبری در روزگار ما بیاید شبیه احمدی نژاد خواهد بود.” هم خودش می دانست که به گفته محسنی اژه ای “ یک و نیم میلیارد تومان” رشوه گرفته است. هم مجلسی ها می دانستند و هم قوه قضائیه. در واقع احمدی نژاد پیغمبر دزدان بود. محسنی اژه ای جرائم معاون اول نزدیکترین دولت به رهبری را شامل گرفتن “رشوه”، “پولشوئی”، “مشارکت با شبکه اختلاس” و “تحصیل مال نامشروع” دانسته است. عملا جز توزیع شیشه و کوکائین و جیب بری به نظر می رسد که دولت احمدی نژاد همه خلاف ها را انجام داده است. محسنی اژه ای هم گفته است که “احمدی نژاد از همان ابتدا مخالف بررسی پرونده رحیمی بود.” یعنی همان زمانی که پیغمبر مذکور قصد داشت همه مفسدین اقتصادی را رسوا کند، این کار را به کمک کسانی می خواست بکند که خودشان بیشترین فساد مالی را داشتند.

اگر تصویر کابینه دکتر محمود را کنار هم بگذاریم تفاوت زیادی با فهرست مجرمین تحت تعقیب پلیس بین الملل نخواهد کرد. فقط یک شماره زندانی روی گردن شان کم دارند که با همین فرمان اگر اوضاع پیش برود، احتمالا به همان عکس های شماره دار هم خواهیم رسید. متهم اصلی پرونده فساد سه هزار میلیاردی یعنی همان آقای خدامراد احمدی معاون وزیر دوره احمدی نژاد هم که قرار بود برای ده سال در زندان باشد، دو روز قبل در مجلس ختم مادر احمدی نژاد حضور داشت. و هرگز از یاد نبریم که این دولتی که حداقل چهار وزیرش در بزرگترین فساد مالی تاریخ ایران و بزرگترین فساد مالی ده سال اخیر جهان یعنی پرونده بابک زنجانی شرکت دارند، همان کابینه ای هستند که مجلس اصولگرایان مثل آب خوردن به تک تک دزدانش رای اعتماد داد. البته رای اعتماد را نداد، بلکه فروخت. بقول پیرموذن نماینده اردبیل نمایندگان مجلس بین پنج میلیون تا ۹۰ میلیون تومان از رحیمی پول گرفتند. اکثریت غالب مجلس یعنی ۱۷۰ نفر از نمایندگان مجلس از رحیمی پول گرفتند و اتفاقا پولی که گرفتند عملا رشوه است. یعنی یک خلاف مالی که مجازات آن زندان است.

ادوارد راژینسکی نویسنده کتاب “استالین” که مهم ترین پژوهش را درباره استالین کرده است، از او نقل کرده است که در تمام دوران مبارزه کمونیستی از ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۷ که استالین یکی از محورهای اصلی مبارزه حزب علیه حکومت تزاری بود، به گفته استالین کارآمد ترین و موثرترین کسانی که در مبارزه انقلابی نقش داشتند، خلافکاران بودند. نه خلافکاران سیاسی، بلکه خلافکاران اجتماعی. دزدها، جیب برها، کلاهبردارها و افرادی شبیه این. این افراد قابل اعتماد ترین اعضای گروه می توانند باشند که هرگز در کارشان هم تردید نمی کنند. مثل آب خوردن دروغ می گویند، خودشان را به هر شکلی درمی آورند و مسئولیت هر خلافی را هم می پذیرند.

تعداد مجرمین کابینه احمدی نژاد به جرائمی مانند “جعل سند”، “پولشویی”، “کلاهبرداری”، “سرقت اموال دولتی”، “دادن و گرفتن پول زیرمیزی”، “مشارکت در انفجار و ترور” و خلاف هایی که معمولا گروههای مافیایی می کنند، بیش از آدمهای سالم اش است و در واقع به نظر می رسد که یک گروه مافیایی تصمیم گرفتند که پول کلانی به دست بیاورند، زریبافان گفته “برویم بانک مرکزی را بزنیم.“، مشائی گفته “برویم ستون های تخت جمشید را قاچاق کنیم و بفروشیم به موزه های خارجی.“، رحیمی گفته “برویم قاچاق ارز و طلا کنیم.“، بهمنی گفته “برویم دلار و یوروی تقلبی چاپ کنیم.” و سرآخر احمدی نژاد گفته “اصلا برویم جمهوری اسلامی را بدزدیم بفروشیم.” به نظر من اگر به کارهایی که کابینه احمدی نژاد کرد توجه کنیم، با چنین تفسیری بیشتر قابل توجیه است تا با یک گرایش ایدئولوژیک و سیاسی. منتهی یک مشکلی وجود دارد. مشکل این است که این کار اینقدر خطرناک است که هیچ کلاهبرداری جرات انجامش را ندارد. و یادمان باشد که بزرگترین کلاهبرداران و موفق ترین جنایتکاران دنیا مثل آلکاپون و هیتلر و استالین از قضا آدمهای باهوش و بی شعوری بودند، فقط اعتماد به نفس شان خیلی بالا بود و جرات داشتند مزخرفاتی که به ذهن شان می رسد صریحا بگویند، در واقع ترکیب زرنگ بازی، بی شعوری و اعتماد به نفس بودند. دقیقا سه ویژگی احمدی نژاد. و نکته مهمی که چرا حکومت نمی تواند این افرادی که هشت سال سرش را کلاه گذاشتند به راحتی مجازات کند، این است که رهبران کشور اگر به این موضوع اعتراف کنند، قبل از هر چیزی حماقت خودشان را پذیرفته اند و این خیلی سخت است که بروی برج شهیاد را از کسی بخری و بعدا برای هر کسی که ثابت کنی در مقابل خرید این برج پول دادی و هر چه بیشتر سند و مدرک نشان بدهی، بیشتر به ریش ات می خندند. و هیچ چیز بدتر از ریشی نیست که مورد خنده قرار بگیرد.

 

حداد عادل و لیاخوف

حداد عادل گفته است “پولی که نمایندگان مجلس گرفتند کاری عادی بوده است.” بعد توضیح داده که خیلی طبیعی است که نامزدهای انتخابات از جریان سیاسی طرفدارشان برای هزینه های انتخاباتی پول بگیرند. در همین راستا یک دزد سه روز قبل دستگیر شد. از قضا این دزد با استدلال های حداد عادل آشنایی فراوان داشت.

قاضی: شما متهم هستی که دویست میلیون تومان از طلافروشی دزدیدی. چه جوابی داری؟

حداد عادل: من بدون دلیل این پول را ندزدیدم، پول را لازم داشتم و در طلافروشی هم پول بود. من که خلافی نکردم، تمام پولی را هم که دزدیدم برای خرید مبل و ماشین و خانه صرف کردم. رسید همه آنها را هم دارم.

قاضی: ولی شما حق نداشتی این پول را بدزدی، قبول داری که این کار خلاف است…

حداد عادل: اصلا قبول ندارم. در همین سال گذشته حداقل سه هزار دزدی در تهران انجام شده که خبرش همه جا هست. اصلا خیلی از اعضای فامیل ما دزد هستند. اصلا دزدی در کشور ما خیلی عادی است. من معتقدم کاری که کردم کاملا طبیعی و عادی بود.

قاضی: دزدی خلاف قانون است. براساس ماده ۲۶۸ تا ماده ۲۷۲ قانون مجازات. شما خلاف کردید و به خلاف تان رسیدگی خواهیم کرد.

حداد عادل: اگر جرات دارید مرا مجازات کنید. من هم فهرست همه دزدانی که در سال گذشته دزدی کردند منتشر می کنم تا معلوم شود که من خلافی نکردم.

قاضی: اتفاقا ما دنبال فهرست آن دزدها هستیم. پولی که شما دزدی کردید حرام است و خلاف….

حدادعادل: ممکن است این پول حرام باشد، یعنی آن طلافروش با کلاهبرداری آن را به دست آورده باشد. ولی من نمی دانستم کدام پول حرام است و کدام حلال. من فقط پول را از کشو برداشتم. من خلافی نکردم. دزدی کردم، کنسرت موسیقی که نرفتم، نامحرم را که نگاه نکردم. یک دزدی ساده بود بخاطر اینکه لازم داشتم. می فهمید؟

یعنی واقعا این حداد عادل نمی فهمد چه حرفی می زند؟ منظورش بطور مشخص این است که چون در مجلس قبلی هم نمایندگان رشوه گرفتند، اشکالی ندارد. یعنی آن مردک الدنگ کجاست که این مجلس را به توپ ببندد؟ ای لیاخووووووووف!

 

پنج پرونده فساد مالی

اسدالله بادامچیان گفته که: “پرونده مفاسد اصولگرایان در نهایت به پنج عدد می رسد.” انگار دارد مسابقه می دهد. مثلا اگر تعداد پرونده های اصولگرایان از بقیه بیشتر یا کمتر باشد فرقی می کند. از این گذشته، الحمدالله والمنه قوه قضائیه حداقل در ۲۵ سال اخیر همیشه تحت سیطره اصولگرایان بوده و جز پرونده ناتمام مهدی هاشمی که در حوزه ای بیرون از اصولگرایان صورت گرفته، هیچ پرونده فساد مالی در کشور وجود ندارد که اصولگرایان پشت آن نباشند. از داستان فاضل خداداد بگیر که گنده لات شان رفیقدوست ها بودند، تا پرونده جزایری که از مقبره حافظ شیرازی تا بیت رهبری به همه رشوه داده بود، تا پرونده خاوری که زیر بلیت جهرمی کبوتر حرم بیت رهبری اداره می شد، تا پرونده رمضانی و برج سازان و رحیمی و زنجانی و خداداد مرادی و آریا و بقیه که همه شان سروته شان دست اصولگرایان بود. الحمدالله والمنه جز پرونده کرباسچی که بخاطر هدیه دادن ۶۰ سکه طلا به پنج سال زندان محکوم شد حتی در یک پرونده مالی هم اصلاح طلبان حضور نداشتند. اگر داشتند الآن دو هزار برابر خطاهای شان محکوم می شدند.

البته بادامچیان بطور کلی دچار آلزایمر شدید است. اصلا یادش نیست سه روز قبل چه اتفاقی افتاده، ولی یادش هست که سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۰ چه چیزهایی رخ داده. دیروز گفته که “امروز دارودسته بنی صدر از اصلاح طلبان حمایت می کنند.” بگو بنی صدر دارودسته اش کجا بود؟ نزدیک ترین آدم به بنی صدر در تمام زندگی اش سلامتیان بود که سی سال است جواب سلامش را نمی دهد. کلا روی کره زمین بنی صدر سی تا رفیق دارد که آنها هم مثل خود او سوزن شان روی سال ۱۳۶۰ گیر کرده و کلا خبری از سی سال اخیر ندارند. خود بنی صدر هم که گاهی از پشت ابر بیرون می آید و دو تا فحش به خاتمی می دهد و می رود جیش بوس لالا.

 

باحجاب و حزب اللهی

فکر کنید مسلمان ترین و حزب اللهی ترین دولت بعد از انقلاب ایران که دولت احمدی نژاد بود، نصف وزرایش دزد از آب درآمدند و نصف دیگرش تروریست. مجلس اسلامی هم که امام زمان لیست اعضایش را بقول امام جمعه تهران امضا کرده بود، صد و هفتاد نفر شان دزد از آب در آمدند. مهم ترین قاضی مورد نظر رهبری یعنی سعید مرتضوی هم که منتظر است برود زندان. چهار میلیون معتاد داریم، ۲۰۰ میلیون لیتر مصرف مشروبات الکلی و سن روسپیگری هم که زیر شانزده سال است… بازرگان، بنی صدر، موسوی که یکی شان مرحوم ملحد است یکی تحت تعقیب و دیگری در حصر است. خاتمی هم که ممنوع التصویر است، هاشمی هم که ممنوع الوجود است. معاون اول احمدی نژاد هم که دیروز بخاطر فساد مالی رفت زندان. یعنی جمهوری اسلامی از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۲ توسط منحرفین و ضدانقلابیون و فتنه گران اداره شده است. انتظار داشتید جمهوری اسلامی با این سابقه چه دسته گلی به سر مسلمین بزند؟ آقای علیرضا پناهیان از متفکران جدید معاصر گفته است: “وجود باحجاب و حزب اللهی در ایران کنونی معجزه است.“، از قضا چقدر این جمله ایشان درست است. درست تر این است که بگوییم “مسلمان ماندن بعضی از مردم در ایران امروز معجزه است.” کدام دیوانه ای با این کارنامه دولت دینی حاضر است به این دین اعتقاد داشته باشد؟ مگر این که واقعا خدا خودش معجزه کند.