رونمایی از حزب الله سایبر

نویسنده
نازنین کامدار

» افزایش کنترل امنیتی فضای مجازی

در پی افزایش فشارها بر روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای در کشورکه به گفته ناظران سیاسی با هدف کنترل امنیتی جامعه در آستانه انتخابات صورت می گیرد، دیروز از نسخه اینترنتی “حزب الله” به نام “حزب الله سایبر” نیز رونمایی شد.

گردانندگان این پایگاه تهدید کرده اند که مخالفان را مورد “رصد و برخورد” قرار خواهند داد.
بنا به گزارش ها و عکس های موجود در سایت “حزب الله سایبر”، این عوامل امنیتی و نظامی، در هر استان همایش هایی هم برای شناسایی و برخورد با معترضان در فضای مجازی و در ذیل پروژه امنیتی موسوم به “جنگ نرم” برگزار کرده اند.رونمایی از این جریان اما پس از آن صورت گرفت که دیروز خبرگزاری های حکومتی از انتشار اطلاعیه ای با عنوان “حزب الله سایبر” در محکومیت حوادث مجلس خبر دادند.


در پایگاه این جریان و در بخش “درباره ما” آمده است: “حزب الله سایبر، تشکلی خودجوش از میان نامهای آشنای فعالین سایبری ولایتمدار است که آزمایش خود را در روزهای سخت و پیچیده ی فتنه ۸۸ و همچنین جریان های حاشیه ساز دولت، با موفقیت به سرانجام رساندند و انشاالله در آینده نیز با توکل بر خداوند کریم و توسل به ائمه اطهار و همچنین تبعیت تام از فرامین امام خامنه ای از میان ظلمت فتنه های آخرالزمان سربلند خارج شده و انشاالله دوشادوش هم در مطلع الفجر، مهدی فاطمه را یاری دهیم”.


این تشکل همچنین با انتشار فراخوانی برای جذب نیرو در جهت کنترل فضای مجازی، از برگزاری نمایشگاهی در این ارتباط خبر داده و نوشته است: “حزب الله سایبر با همکاری انجمن بازی سازان انقلاب اسلامی، اقدام به برگزاری نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی نموده است. این نمایشگاه برای اولین بار در کشور و از تاریخ ۲۵ بهمن لغایت ۳ اسفند ماه سال جاری در مصلی بزرگ امام خمینی برگزار خواهد شد. لذا از کلیه نیروهای انقلابی فعال و علاقمند در حوزه سایبر دعوت می گردد، ضمن بازدید از غرفه های مختلف و متنوع نمایشگاه از توانمندی های فعالین این حوزه آگاهی یابند.لازم به ذکر است این نمایشگاه در شش بخش: معارف اسلامی و اهل بیت علیه السلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جنگ نرم، بیداری اسلامی و بخش سبک زندگی اسلامی ایرانی برگزار خواهد شد.افرادی که تمایل به شرکت در این نمایشگاه دارند می‌توانند از هم اکنون با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی ما نسبت به ثبت نام اقدام نمایند”.


این تشکل امنیتی فضای مجازی، درباره حوادث سیاسی روز کشور هم اظهار نظر کرده و در بیانیه ای در باره حوادث روز یکشنبه مجلس، اقدام به تهدید رسانه ها و فعالان رسانه ای کرده و نوشته است: “از رسانه های پایبند به ارزش های انقلابی خصوصا رسانه های مجازی خواستاریم؛ اگر چه اطلاع رسانی شفاف و دقیق و سریع از وظایف ذاتی رسانه های حقیقت طلب بوده و هست، اما گاهی با چاشنی بصیرت می توان حقیقت را با تحلیل ها و حذف زوائد و برخی حاشیه های به دور از متن، آن چنان بیان کرد که بذر افشانی تفرقه و اختلاف تلقی نشده و روباه پیر مکار، انگلیس خبیث و شاگردانش را شادمان نسازد. لذا امید است در این اتفاق و اتفاقات مشابه با محکوم کردن یکپارچه اختلاف افکنی ها، به سران قوا و مسئولین کشور ثابت شود که نمی توانند با موج سواری و سوء استفاده از رسانه ها و خصوصا رسانه های مجازی در لحظه های حساس نزدیک به انتخابات، فضای آرام و عقلانی کشور را به یک فضای هیجانی و غبارآلود مبدل سازند”.


حزب الله سایبر افزوده است: “خطاب به بنگاه شایعه پراکنی انگلیس خبیث و سایر رسانه های داخلی و خارجی ضد انقلاب می گوییم؛ شادمانی تان از این چنین اتفاقاتی بسیار کوتاه و گذراست، چرا که درست یک هفته پس از این ماجرا خیل چند ده میلیونی مردم ایران از روی لنز های فریبکارانه دوربین هایتان گذشته و حماسه ای دیگر خواهند آفرید تا مجبور شوید با حسرت فراوان سر جایتان بنشینید. به ملت بزرگوار ایران اسلامی و امت حزب الله عرض می نماییم؛ چنان که تا کنون چشم ها و گوش هایمان به لسان مبارک ولی مان، حضرت امام خامنه ای بوده است، پس از این نیز چنین خواهد بود. دنیا در فتنه ۸۸ در حیرت ماند که چگونه امت اسلامی واسطه خواص را کنار زد و بی واسطه با امام خویش پیوند خورد و این پیوند و بیعت پایدار ان شاء الله در روز ۲۲ بهمن، به شیوه ای شگرف و الگوساز برای همه ملت هایی که چشم امیدشان به این مرز پرگهر است، نمودی دگرباره خواهد داشت”.


 حزب الله سایبر، لوگوی خود را با کپی از لوگوی جبهه مشارکت ساخته، با این تفاوت که به جای کبوتر صلح موجود در آرم جبهه مشارکت، اسلحه و کلمه “حزب الله” را جایگزین کرده است.


گفتنی است، حزب الله سایبر در حالی در آستانه انتخابات اعلام موجودیت کرده که در حوادث پس از انتخابات نیز، عوامل امنیتی سایتی به نام “گرداب” را با هدف شناسایی و برخورد معترضان راه اندازی کردند.


هم اکنون به نظر می رسد، نهاد های امنیتی که از بروز آنچه که “فتنه بزرگ ۹۲ “می خوانند، بیمناک شده اند، پیش دستی کرده و فعالیت های امنیتی و اطلاعاتی خود را در فضای مجازی افزایش داده اند.