ماموریت‌ رحیم‌مشایی برای نابودی جنبش سبز

نویسنده
حسین محمدی

» افشای طرح‌های اصول‌گرایان برای جذب بدنه

منصور ارضی، مداح مشهور جمهوری‌اسلامی، در سخنانی بار دیگر زبان به انتقاد از اسفندیار رحیم‌مشایی گشود، اما این‌بار محمود احمدی‌نژاد را نیز بی‌نصیب نگذاشت. در همین حال، برخی از حامیان احمدی‌نژاد، با انتشار یک جزوه تحلیلی اعلام کردند سخنان رحیم‌مشایی با هماهنگی محمود احمدی‌نژاد بیان شده و در واقع برای حفظ نظام است.

منصور ارضی که یکی از مشهور‌ترین مداحان جمهوری اسلامی است، در حسینیه صنف لباس‌فروشان تهران با اشاره به برخی ادعاها درباره نزدیک بودن ظهور امام زمان، گفت: “نباید گول بخورید که بعضی‌ها مرتب می‌گویند که ظهور نزدیک است. اما کی؟ فقط خدا می‌داند و بس. مراقب باشید که گول نخورید”.

 وی همچنین با اشاره به انتشار میلیونی جزوه ها و فیلم ها در خصوص شرایط ظهور امام دوازدهم شیعیان افزود: “معلوم است که این‌ها از کجا آمده؛ به عنوان اینکه ظهور نزدیک است و طوری القا می‌کنند که انگار همین فرداست”.

وی مشایی را “ملعون یهودی‌صفت” خواند و با انتقاد از سخنان احمدی‌نژاد درباره رحیم‌مشایی، گفت: “تو، رییس دفتر رییس جمهوری یا بنگاه معاملات ملکی داری؟ این ملعون یهودی‌صفت الان دارد پول خرج می‌کند برای یک روزی که اگر بخواهد کاندید شود، آن هم با آن پرونده‌اش و متاسفانه آن آقا [احمدی‌نژاد] می‌گوید به او کاری نداشته باشید. ان شالله من به وقتش همه چیز را خواهم گفت”.

البته این نخستین بار نیست که ارضی به انتقاد از اسفندیار رحیم‌مشایی می‌پردازد. وی پیش از این هم مشایی را “آلت تناسلی در دولت” دانسته بود که “باید فکری به حالش کرد”.

ارضی همچنین پیش از این درباره سخنان رحیم‌مشایی گفته بود: “این آقایی که ادعای آسمانی بودن دارد از سلمان رشدی هم بدتر است. این فرد کارهایی که خاتمی و ابطحی در دوره گذشته با کمک هم نتوانستند انجام دهند، یک تنه دارد انجام می‌دهد”.

احمدی‌نژاد اما در پاسخ به اظهارات ارضی و درخواست برکناری مشایی، اعلام کرده بود که “مشایی قله‌ای است که باید شناخته شود”.

 هم‌زمان با سخنان منصور ارضی، یک حلقه سیاسی نزدیک به احمدی‌نژاد، با انتشار دومین بولتن تحلیلی خود، با نام کجا ایستاده‌ایم با اشاره به برخی جار و جنجال‌ها پیرامون مشایی، وی را “مامور ویژه احمدی‌نژاد برای فروپاشی جنبش سبز” نامیده که “عهده دار حاشیه‌سازی است؛ خود او چنین پتانسیلی داشته و دارد و احمدی‌نژاد هم از حاشیه سازی‌های او نگران نیست چون معتقد است این حاشیه سازی‌ها ولو به ضرر شخص احمدی‌نژاد باشد، به نفع نظام و در راستای از بین بردن پایگاه اجتماعی طرف مقابل است”.

این بولتن تحلیلی، همچنین اضافه کرده است: “چه شد که احمدی‌نژاد بعد از انتخابات به یکباره یاد کوروش افتاد و چه شد که حرف از ایرانی‌گری به میان آمد؟ کسی که رهبری در این حد روی او بسته بود که نظر او را به نظر خودش نزدیک‌تر می‌دانست، به یک‌باره منحرف شد؟ چرا احمدی‌نژاد در لبنان و سازمان ملل از کوروش چیزی نگفت؟ مشایی با این حاشیه سازی‌های بی‌حد و حصر و آزار دهنده‌اش چه می‌کند؟ و ماجرا از چه قرار است؟”

در این متن با اشاره به تحلیل احمدی‌نژاد و اطرافیانش مبنی بر اینکه “جریان راست سنتی در برخورد با مخالفان تاکنون به گونه‌ای عمل می‌کرده که همواره کاستی‌های دولت‌ها و نظام به حسابش واریز می‌شده است”، از استراتژی جدید آن‌ها و قصد احمدی‌نژاد برای جذب بدنه جنبش سبز آمده: “احمدی‌نژاد معتقد است او و برخی جریانات در دولت این امکان را دارند که تحت شرایطی بدنه‌ای که هنوز فتنه‌گران روی آن‌ها حساب باز می‌کنند را هم به زیر پرچم نظام بیاورند و اصلاح‌طلبان را فاقد پایگاه اجتماعی کنند. این شاکله طرح‌ریزی احمدی‌نژاد است. در این میان برآیند مشخص و قطعی نقش آفرینی رحیم‌مشایی برای حذف اصلاح‌طلبان است. احمدی‌نژاد به قدری مشایی را قابل اعتماد می‌داند که در این طرح‌ریزی بزرگ به او فرصت بازی کردن در جایگاه این نقش کلیدی را داده است”.

نویسندگان همچنین مدعی شده‌اند که احمدی‌نژاد جزییات این طرح را با چند تن از نمایندگان مجلس خبرگان هم در میان نهاده است.

این بولتن در بخش‌های بعدی خود، با اشاره به مساله فساد مالی محمدرضا رحیمی و دستور مسکوت ماندن آن از سوی آیت‌الله خامنه‌ای، به جریان‌شناسی اصول‌گرایان و تحلیل مواضع هاشمی‌‌رفسنجانی نیز پرداخته است.

این دومین بولتنی است که از سوی این گروه که خود را “عمار یاسر” می‌نامند، منتشر شده است. آنان در نخستین جزوه شان، موقعیت استخوان در گلو خود را جریان سوم اصول‌گرایی معرفی کرده بودند که: “ موقعیت ما اکنون موقعیت استخوان در گلو است. از این حیث که انتقاداتی داریم اما نمی‌خواهیم با طرح نادرست و غیرعقلانی انتقادات داشته‌های خود را هم از دست بدهیم. نمی‌خواهیم برای به دست آوردن نداشته‌ها، به داشته‌های خود آتش بکشیم و مسائل فرعی را اصلی کنیم”.

این جریان پس از سخنرانی رهبر جمهوری‌اسلامی در مردادماه سال گذشته، اعلام موجودیت کرد و خود را در سایت عماریون این‌گونه معرفی کرد: “این پایگاه قرار است یک قرارگاه تاکتیکی و استراتژیکی برای جنگ نوین و هوشمند با صهیونیسم جهانی در فضای سایبر باشد”.

در دیگر سایت وابسته به این جریان نیز، با ذکر نام برخی از “خواص بابصیرت”،  افرادی  چون حبیب‌الله عسگر اولادی، آیت‌الله مهدوی کنی، علی اکبر ناطق نوری، مرتضی نبوی، حسین طائب، محمدرضا نقدی و… در زمره خواص بابصیرت شمرده نشده‌اند. برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که این جریان در بسیاری از شهرستان‌ها مشغول فعال کردن تشکیلات خود است.