واکنش تند رسانه ها به توهمات سیاسی یک بسیجی

نویسنده
نازنین کامدار

» بخشدار احمدی نژاد تهدید به تجاوز به دختر اوباما کرد

در حالی که آمریکا خود را برای حمله به سوریه آماده می کند، رسانه های بریتانیایی و آمریکایی توجه ویژه ای به مطالب منتشر شده در ایران نشان می دهند. آخربن فصاسازی ها مربوط به یکی از مدیران سابق دولت احمدی نژاد است که تهدید کرده دختر اوباما را در صورت حمله آمریکا به سوریه خواهد دزدید و به وی تجاوز خواهد شد. ایرانیان حاضر در شبکه های مجازی به شدت نسبت به این نظر یک بسیجی ابراز نفرت کرده اند.

هفته پیش به دنبال انتشار نقل قولی از قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس مبنی بر دستور به گروه های شورشی در عراق برای حمله منافع آمریکا پس از آغاز جنگ در سوریه، روزنامه های بریتانیا و آمریکا به ان پرداختند اما اول این هفته روزنامه دیلی میل چاپ لندن به نقل از فردی به نام “علیرضا فرقانی”، بخشدار سابق کیش در زمان محمود احمدی نژاد، مدعی شد که وی تهدید کرده که دختر اوباما را در صورت حمله پدرش به سوریه می رباید و به وی تجاوز خواهد شد.

ادبیات نویسنده این مطلب که در یک وبلاگ منتشر شده، با خشم گسترده رسانه های معتدل و اصلاح طلب مواجه شده و در سبکه های اجتاعی نیز کاربران ایرانی نسبت به آن واکنش نشان داده اند و از الفاظ و گفته های این فرد اعلام برائت کرده اند.

علیرضا فرقانی که ۱۰ ماه و در سن سی سالگی بخشدار منطقه آزاد کیش بوده است، مطلب خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کرده است.

او در وبلاگ خود به نام “تک نوشته های تک” نوشته است: “خدا کنه اوباما خریت کنه و به سوریه حمله کنه که در این صورت :

۱- انتشار تمام نقاط ضعف تمام منافع آمریکا در تمام دنیا برای تمام مردم دنیا+آموزش ساده عملیات

۲- ظرف ۲۱ ساعت یک نفر از خانواده تمامی وزرای آمریکا + سفرای آمریکا + فرماندهان نظامی آمریکا در سرار جهان ربوده خواهد شد.

۳- در ۱۸ ساعت بعدی فیلم قطع عضو آنان در معرض دید همگان گذاشته خواهد شد + ارسال دستی فیلم

۴- باید به اوباما یادآوری کرد که اگر تو حروم زاده ای، در خاک آمریکا و دیگر نقاط جهان هم هستند حروم زاده هایی که به راحتی می تونن به ساشا (دختر اوباما) تجاوز کنن. فقط کافیست با آنان دوست شد و ارتباط برقرار کرد که شده.

۵- اوباما به سوریه حمله کن تا برای همیشه از صفحه روزگار محو بشین و افکار عمومی جهان حق بده که باید بهتون حمله و تجاوز می شد. لطفا حمله کن”.

سایت عصر ایران در این باره نوشته است: “برخی سایت های خبری آمریکا با تیترهایی چون «تهدید ایران به تجاوز به دختر اوباما در صورت حمله به سوریه» این مطلب را منتشر کرده اند و با جو سازی این موضع شخصی یک فرد در وبلاگ شخصی اش را به موضع ایران نسبت داده اند. وب سایت «دیلی کالر» با انتشار این خبر نوشت با توجه به اینکه فرقانی یک تحلیلگر و استراتژیست عضو قرار گاه عمار که به نوشته این وب سایت یک اندیشکده رادیکال در جمهوری اسلامی ایران است، سخنان و نظرات او را می توان انعکاس دهنده بخش هایی از نظام اسلامی درباره آمریکا دانست!”.

این خبر با واکنش تند سایت تازه تاسیس “بهار نیوز” که دیدگاه های اصلاح طلبانه دارد هم مواجه شده که آن را “متن بی‌ادبانه، شنیع و خشونت‌طلبانه فردی که خود را بخشدار سابق کیش (در دولت دهم) ‌معرفی کرده و نوشته خوشبختانه با روی کار آمدن دولت آقای روحانی در حال حذف کامل از فرهنگ سیاسی کشور عزیزمان است اما ظاهرا پسمانده‌های آن با اصرار ورزیدن بر ادامه این ادبیات لمپنی آن هم در عرصه دیپلماتیک و در فضای مجازی!، سعی وافر دارند همچنان به منافع ملی ایران و ایرانی چوب حراج بزنند. زشتی متن فوق آنچنان است که نویسنده در سطر اول مقاله بین‌المللی‌اش! چاپ آن را در رسانه‌های داخلی ممنوع اعلام کرده است! اما انتشار جهانی متن سخیفشان حتما برای کشور، نظام و همچنین ملت ایران منافع بزرگی در بر دارد که امیدواریم آقای بخشدار سابق در پست بعدی‌اش به مزیت‌ها و حسنات آنها بپردازد!”.

سایت بهار نیوز افزوده است: “جالب‌تر اینکه این فرد ۶ ماه پس از انتصابش پس از یک کتک‌کاری از این مسئولیت (بخشداری کیش) برکنار شده بود… در عین حال، همه این‌ها نشان دهنده عمق کار کارشناسی در دولت قبلی در انتصاب مدیران خود هم دارد!و سخن آخر اینکه واقعا باید سپاسگزار خداوند متعال باشیم که به ملت ایران یاری رساند که با اتمام دولت قبلی و به روی کار آمدن رییس‌جمهوری با ادبیات فاخر، بر دوره ادبیات سیاسی لمپنی نیز خط پایان و بطلان کشیده شد”.

منتشر شده توسط این بسیجی که خود را از “عماریون رهبر” می داند، با واکنش بینندگان وبلاگ وی نیز مواجه شده است.

در متن یکی از کامنت های این پست وبلاگی جنجال آفرین آمده است: “این متن هم از نظر ادبی و هم از نظر رعایت ادب سخیف و بی ارزش است و تهدیدهای آن غیر واقعی و غیر عملی، ایکاش حداقل ترجمه اش نمی کردید. حتی در صورت عملی بودنِ اقدامات ذکر شده، در کجای رفتار بزرگان دین شما، خانواده دشمن یا فرد خاطی مورد تعرض آن هم از نوع تجاوز قرار گرفته اند”.

بر اساس این گزارش، علاوه بر واکنش ها به این مطلب، بسیاری از کاربران ایرانی در صفحات خود در فیس بوک و توئیتر از ادبیات این فرد عذر خواهی کرده اند و از دیگر کاربران غیر ایرانی خواسته اند که گفته های این فرد را جدی نگیرند.