تبدیل سران فتنه به نجس‌های سیاسی

نویسنده
حسین محمدی

» در سخنرانی فرمانده سپاه فجر مطرح شد

تنها سه روز پس از درخواست رفع حصر از میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد در مراسم روز دانشجو، یک فرمانده سپاه در شیراز از موسوی و کروبی و خاتمی با عنوان “نجس‌های سیاسی” یاد کرد.

 غلام‌حسین غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر، در سخن‌رانی در جمع هادیان سیاسی سپاه فجر گفت: “میرحسین موسوی، کروبی و خاتمی نجس سیاسی هستند و تطهیر هم نمی‌شوند، مگر این‌که درحضور مردم اظهار پشیمانی کنند”.

 وی به علی مطهری، نماینده مجلس نیز، اشاره کرد که در ماه‌های اخیر چندین بار پیگیر پرونده حصر شده است. به گفته غیب‌پرور: “برخی‌ها مثل علی مطهری دشمن نیستند اما درخط دشمن حرکت می کنند. آقای مطهری ازکسانی حمایت می‌کند که تا مرفق دست‌شان به خیانت به انقلاب و مردم آلوده است و باید به خیرخواه بودن اظهارات وی شک کرد”.

 سخنان غیب‌پرور پس از آن بیان شده که سر دادن شعارهایی در حمایت از موسوی و کروبی در روز دانشجو و درخواست آن‌ها از روحانی برای رفع حصر، با اعتراض رسانه‌های مختلف اصول‌گرا مواجه شده. اصول‌گرایان عکس‌های مختلفی از دانشجویان را منتشر کرده‌اند که پوسترهایی از خاتمی و دست‌نوشته‌هایی در حمایت از موسوی، کروبی و رهنورد در دست دارند.

 در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی ایران، حسن روحانی در پاسخ به شعارهای دانشجویان نظیر “پیام ما روشنه، حصر باید بشکنه” و “هزار روزه گذشته، موسوی برنگشته”، گفت: “راه ما و مسیر ما همانی است که از روز اول به شما وعده دادیم. عهد ما با شما شکستنی نیست”.

 هم‌زمان در ابتدای هفته جاری وب‌سایت کلمه - نزدیک به میرحسین موسوی - نوشت که این کاندیدای معترض به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ به رسیدگی نکردن به وضعیت درمانی زهرا رهنورد، همسرش، معترض است.

 به گزارش کلمه ماموران امنیتی در سه هفته گذشته “با کارشکنی”، مانع از رسیدگی پزشکی به زهرا رهنورد شده‌اند و موسوی در ملاقات خانوادگی اخیر، به شدت نسبت به “بی‌توجهی و اهمال” نسبت به این وضعیت اعتراض کرده‌است.

 کلمه همچنین نوشته بود که ماموران امنیتی از تحویل دادن برخی از کتاب‌هایی که خانواده موسوی هر بار برای میرحسین موسوی و رهنورد تهیه می‌کنند، خودداری می‌کنند. ماموران می‌گویند که ابتدا کتاب‌ها را بررسی و مطالعه می‌کنند و سپس آن‌هایی را که صلاح بدانند در اختیار میرحسین موسوی و زهرا رهنورد قرار می‌دهند.

 پیش از این تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، نیز در گفت وگویی با روز، خبر داده بود که تغییر کلی و معناداری در شرایط حصر پدر او به وجود نیامده و وی هم‌چنان با مشکلات جسمی دست و پنجه نرم می‌کند.