زمزمه‌های برکناری ابتکار

نویسنده

در بهبود نیافتن وضعیت هوای اهواز٬ برخی از نمایندگان مجلس از عمل‌کرد معصومه ابتکار٬ رییس سازمان محیط زیست ایران انتقاد کرده و خواستار برکناری وی از سمت خود شدند.

محمد سلیمانی٬ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: «خانم ابتکار! دست از سیاسی‌‌کاری در این سازمان بردارید، محیط زیست مهم است و نیاز به توجه و فعالیت دارد، به خدا کار سیاسی در محیط زیست فایده‌ای ندارد و بهتر است به کار تخصصی در این حوزه بپردازید مانند وزیر بهداشت». وی همچنین مدیریت محیط زیست را «بسیار ضعیف و ناکارآمد» توصیف کرد و از رییس‌جمهوری خواست که وی را برکنار کند. الهام طیب‌زاده٬ دیگر نماینده‌ی تهران نیز ابتکار را ناتوان از ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست دانست که «باید استعفا دهد و فردی که توانایی دارد روی کار بیاید». وی عدم حضور رییس سازمان محیط زیست ایران در ااستان خوزستان در این ایام را نشانه‌ی «ضعف» او دانست. طیب‌زاده نیز به روحانی پیشنهاد داد که ابتکار را برکنار کند.
شهر اهواز روزها زیر هجوم ریزگردها قرار داشت و شمار بالایی از شهروندان به دلیل آلودگی هوا راهی بیمارستان‌ها شدند تا امروز هواشناسی اعلام کرد که وضعیت رو به بهبود است. مجید ملایانی٬ رییس روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان خوزستان نیز به ایرنا خبر داد که پروازهای فرودگاه اهواز از سر گرفته شد.