روحانی: دولت مساله محیط زیست را دنبال می‌‌کند

نویسنده

حسن روحانی٬ رییس‌جمهوری٬ در نشست شورای اداری استان اردبیل٬ گفت که “محیط زیست امروزه معضل بسیار بزرگی در توسعه کشور است چراکه توسعه کشور بدون توجه به محیط زیست، ما را به توسعه پایدار نمی‌رساند، عدم توجه به محیط زیست نیز توسعه کشور را به‌کلی متوقف کرده و معضلات فراوانی را برای کشور ایجاد می‌کند”.

به گفته روحانی دلیلی خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌هایی نظیر دریاچه ارومیه “سدسازی‌”هایی بوده که در دولت‌های گذشته انجام شده است. 

روحانی همچنین اضافه کرد: “چیزی که بنده از اول دولت به آن تأکید کردم و جزو نخستین مصوبات این دولت است و شخصا آن را دنبال می‌کنم مساله دریاچه ارومیه است، البته گله‌مندی استان‌های دیگر را شامل شده است”.

به گفته وی “مشکل دریاچه ارومیه معضلی است که سرنوشت ۱۴ الی ۱۵ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اگر این دریاچه خشک شود طوفان نمک تمام مزارع و باغات این منطقه را خشک می‌کند و زندگی مردم را دچار بحران خواهد کرد؛ مسئله محیط زیست، مسئله بسیار مهمی است که دولت آن را به‌جد دنبال می‌کند، البته بودجه و امکانات ما محدود است ولی علی‌رغم این مشکلات با تمام توان این مساله را دنبال می‌کنیم”.