استشهادی ها و داعش

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

برای من یک سئوال جدی پیش آمده و آن اینکه وقتی در دوره احمدی نژاد خواهران و برادران حزب الله ده هزار نفرشان ثبت نام کردند که بروند خودشان را منفجر کنند و دشمنان کشور را از میان ببرند، حالا یک دشمن تمیز و مشخص پیدا شده که هم دشمن جمهوری اسلامی است، هم شیعه را می کشد و هم می خواهد حکومت سوریه و عراق را تغییر دهند. این خواهران و برادران  هم که دارند زور می زنند مردم را به بهشت بفرستند، دعوای همه ائمه جمعه با رئیس جمهور هم این است که چرا نمی گذارد مردم بروند به بهشت. همه این برادران و خواهران هم که جامعه آرمانی شان همان سالهای جنگ با عراق است و سالها فکر می کردند « راه قدس از کربلا می گذرد.» من  جدا پیشنهاد می کنم که حالا که بحث میان ایران و آمریکا برای مقابله با داعش جدی است و دولت مالکی هم به عنوان دولت دوست ایران در خطر است، این جماعت استشهادی را بفرستیم بروند با داعش بجنگند. هم کمکی است به دولت مالکی، هم کمکی است به دولت بشار اسد، هم کمکی است به دولت روحانی و از همه مهم تر کمکی است به مردم ایران که از شر این برادران و خواهران حزب اللهی راحت شوند. فقط خواهش می کنیم قبل از اعزام به جبهه در کنار نوشتن وصیت نامه سیاسی عبادی شان، بدهی بانکها را هم برگردانند که بعد از شهادت حتما به بهشت بروند. این جوری هم مشکل سه دولت منطقه حل می شود، هم برادران بسیج بعد از 25 سال مانوور یک عملیات واقعی غیر از کتک زدن زن و بچه مردم برگزار می کنند و هم مشکلات بانکی کشور حل می شود. بقول برادران « کجایند آن شهیدان خدایی؟»

حمله به سخنرانی های روحانی

البته این خیلی خوب است که در ایران این قدر آزادی باشد که مردم در هنگام سخنرانی رئیس جمهور داد بزنند و اعتراض کنند، حتی این خیلی جالب است که طرفداران رئیس جمهور وقتی به طرفداری از او شعار می دهند که مثلا « روحانی مچکریم» آنها را دستگیر می کنند. البته در خیلی از موارد علت دستگیری این است که می خواهند مطمئن بشوند که طرف واقعا مچکر است و اگر هست برای چی و چطور تا حالا توانسته به راهش ادامه دهد؟

یعنی یک دارودسته عظیم الشان و جلیل القدر و بسیط الید وسط مجلس یا در دفتر کارشان در سپاه نشستند و هم بدهی بانک ها را پس نمی دهند و هم دلواپس همه چیز هستند جز پس دادن بدهی شان به بانکها، بعد به جای پس دادن پول بانک حمله می کنند به سخنرانی ها و کنسرت ها، هشت سال اتوبوس اتوبوس و ساندیس ساندیس آدم آوردند پشت ماشین رئیس جمهوری دویدند که قرار بود « دزدگیر 88» باشد و « حامی پابرهنگان» باشد که دائم تهدید می کرد سند رو می کند و عکس نشان می داد و هی « بگم بگم» راه انداخته بود.

حالا همان جماعت ساندیس- اتوبوسی به سخنرانی رئیس جمهور حمله می کنند، تازه یک سال انتخابش را ندیده. البته اگر این رئیس جمهور هم اگر همان دو ماه اول دو تا هاله نور در نیویورک دیده بود و لباس کارگران شهرداری را پوشیده بود، الآن خیلی اوضاعش بهتر بود. به هر حال در تهران طرفداران روحانی را به اتهام طرفداری از دولت دستگیر کردند، در آمل هم با گاز اشک آور به سخنرانی و طرفداران رئیس جمهور حمله کردند. لابد هفته بعد با کاتیوشا می خواهند به وزارت خارجه حمله کنند. حالا خوب است همه نهادها و رهبر طرفدار دولت هستند، ببینید اگر طرفدارش نبودند چه می کردند.

داداش! شما به جای حمله به مردم برو بدهی بانکی ات را بده. لامصب صاحابش هم که هشت سال می گفت بگم بگم بگم، حالا که فهرست بدهکاران بانکی منتشر شده یک کلمه حرف نمی زند. لال شد رفت.  

نهادهای ملی و کار حزبی

رئیس جمهور امروز گفته است که « نهادهای ملی نمی توانند کار حزبی انجام دهند.» البته منظورش از نمی توانند همان نباید است. یعنی نهادهای ملی نباید کار حزبی انجام دهند. البته بعید می دانم منظورش از نهادهای ملی سپاه و بسیج باشند، چون آنها که اصلا خودشان حزب دارند، یعنی کلا تنها حزب کشور هستند و اصولا همان کاری را می کنند که احزاب در دنیا می کنند، یعنی نامزد معرفی می کنند و بعد از او حمایت می کنند و به او رای هم می دهند، فقط فرق شان با بقیه دنیا این است که انتخابات را هم خودشان برگزار می کنند و اگر از نتیجه خوششان نیامد کودتا هم می کنند. اصولا سپاه با همه چیز فرق می کند. صدا و سیمای ملی هم که نمی تواند یک نهاد حزبی باشد، یعنی نمی تواند طرفدار احزاب مخالف باشد، اصلا صدا و سیما مستقل است مثل قاضی های کشور و مثل قاضی مرتضوی که مستقل بود و همه احزاب کشور را نابود می کرد. مجلس هم که نهاد ملی نیست، بلکه خانه ملت است و نمایندگان مجلس اصولا تا وارد مجلس نشده اند، هیچ وقت کار حزبی نمی کنند، و بعد که نماینده شدند هیچ کار غیر حزبی نمی کنند. من فکر کنم رئیس جمهور داشته برای خودش حرف می زده اشتباها رسانه ای شده است.

برخورد سلبی با ماهواره

وزیر کشور گفت: « برخورد سلبی با ماهواره جواب نمی دهد.» البته این جمله را همین جوری الکی نگفته، حداقل بیست سال سابقه دارد. یعنی بیست سال هی جمع کردند دوباره پهن شده. واقعا حکمتی در این حرف است. تا همین نیم ثانیه قبل اسپایدرمن ها همه بالای دیوار و راپل مردم بودند. البته وزیر کشور توضیح نداده که بقیه برخوردهای سلبی هم جواب نداده، مثلا برخورد با مواد مخدر، مشروبات الکلی، موسیقی، زنان، حجاب، مد لباس و سایر قضایا و مثلا همین جنبش سبز کدام یکی جواب داده که این یکی باید جواب داده می شد؟ بقول ابطحی والا به مولا.