سپاه نگران فساد مردم نگران اسید پاشی

نویسنده
فیروزه متین

» انهدام "بزرگترین گروه غیر اخلاقی" در اصفهان

در حالی که ماجرای اسیدپاشی های سازمان یافته به زنان در اصفهان، افکار عمومی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و همگان از ناتوانی و یا عدم تمایل نهادهای انتظامی و اطلاعاتی در این استان برای جلوگیری از تکرار این حوادث و بازداشت عاملان و آمران آن سخن می گویند،و بر اساس گزارش شبکه های اجتماعی قرار است به همین منظور روز چهارشنبه در اعتراض به بی تفاوتی حکومت نسبت به جان شهروندان در برابر دادگستری اصفهان تجمع کنند، سپاه این استان از انهدام “بزرگترین گروه ضد اخلاقی شبکه مجازی به دست عناصر سازمان اطلاعات سپاه صاحب الزمان” خبر داده است.

سردار غلام رضا سلیمانی، فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان دیروز گفته است: “خوشبختانه بزرگترین گروه ضد اخلاقی شبکه مجازی به دست عناصر سازمان اطلاعات سپاه صاحب الزمان شناسایی و منهدم شد. این گروه که دارای شش سرشاخه اصلی است که با راه اندازی محیط های ضد اخلاقی و مستهجن در شبکه های مجازی اقدام به عضوء گیری و اغفال دختران و پسران جوان می کرد. افراد این گروه با سرویس های جاسوسی هم مرتبط هستند.هر یک از این سرشاخه ها در حدود یک سال فعالیت خود بین ۳۰۰ هزار تا ۳۶۰ هزار عضو از سراسر کشور جذب کرده بود”.

 وی افزوده است: “مرکز سایبری سپاه صاحب الزمان پس از یک سلسله اقدامات فنی اطلاعاتی پیچیده این افراد را که در شبکه های تلفن همراه و شبکه های اجتماعی فعال بودند شناسایی کرد و همه شش سرشاخه شناسایی بدست عناصر اطلاعاتی در چندین شهرستان استان اصفهان دستگیر شدند. افراد دستگیر شده به اعمال مجرمانه خود در سایت های ضد اخلاقی اعتراف کرده اند. این گروه پس از هدایت جوانان برای اعمال منافی عفت، آنها را از فضای مجازی به حقیقی هدایت می کردند و برای آن ها مراسم دسته جمعی می گرفتند”.

او همچنین گفته: “به خانواده ها بر لزوم نظارت بیشتر بر فعالیت فرزندان در شبکه مجازی هشدار می دهیم. از فرستادن اطلاعات و تصاویر به گروه های مختلف که با عناوین مختلف عضو گیری می کنند خوداری کنند و از عضویت در آنها بپرهیزند”.

سپاه اصفهان در حالی مدعی انهدام یک گروه بزرگ ضد اخلاقی در فضای مجازی در اصفهان شده که همگان در انتظار اعلام بازداشت و معرفی عاملان و آمران اسیدپاشی های اخیر در این استان هستند.

انتشار سخنان فرمانده سپاه اصفهان و همزمانی آن با اعلام برگزاری تجمع اعتراض آمیز مردم این شهر در برابر استانداری، بسیاری از کاربران شبکه های مجازی انتشار این ادعاها را بی ارتباط با تلاش حکومت مبنی بر جلوگیری از این برنامه نمی دانند.

یکی از کاربران اصفهانی در فیسبوک، در اینباره نوشته است: “سپاه اصفهان، درست در روزی اعلام کرده که این گروه را متلاشی کرده که مردم درحال اطلاع رسانی برای تجمع روز چهارشنبه هستند. سپاه می خواهد مردم را بترساند و به آنها هشدار دهد که حواسش به فیس بوک و توئیتر و وایبر هست و اجازه نخواهد داد که آرمان های انقلاب یعنی فقر و تباهی و اسیدپاشی و… پایمال شود”.

برخی از کاربران دیگر نیز بر روی ادعای ارتباط افراد مورد اشاره فرمانده سپاه با سرویس های جاسوسی تمرکز کرده اند و سخنان وی را مشابه سخنان عباسعلی منصوری آرانی دانسته اند که اسیدپاشی ها را کار اسرائیل دانسته است.

ادعای سپاه اصفهان پیش از این هم توسط سردار کمال هادیان فر، فرمانده پلیس فتا تکرار شده بود: “چندی پیش هرکه در فضای فیس بوک تحت عنوان روسپیگری و… فعالیت می‌کرد را شناسایی کردیم و بیش از 135 صفحه در این خصوص شناسایی شد. پلیس فتا اطلاعات این صفحات را به پلیس امنیت اخلاقی داده است. با تعدادی از موارد برخورد شده و برخورد با دیگر موارد نیز در دستور کار پلیس امنیت اخلاقی است”.

او همچنین از کنترل شبکه های مجازی ای همچون واتس آپ و وایبر خبر داده بود.

گفتنی ست، اعلام چندین باره تسلط سپاه بر فضای مجازی پس از آن است که احمد خاتمی در نمازجمعه اخیر تهران گفت: “در دی ماه ۱۳۶۲ نشستی سه روزه در تل‌آویو برگزار شد که ماحصل این نشست قطع‌نامه‌ای برای مقابله با نظام اسلامی ایران بود، یکی از بندهای این قطع‌نامه تاکید دارد که برای توقف این نظام اسلامی راهی جز گسترش فساد، فحشا و اعتیاد در بین جوانان ایرانی وجود ندارد. دشمن در فضای مجازی در حال یک جنگ تمام عیار علیه ملت ایران است که خانواده‌ها می‌بایست در این جنگ فرزندان خود را تنها نگذارند و بر همه نیز واجب است که از این فضا در خدمت انقلاب استفاده کنند. خانواده‌های وظیفه دارند نگذارند آنچه که شهیدان با نثار خون خود سامان دادند به هدر برود و امتی که با بصیرت ۳۶ سال انقلاب اسلامی را حفظ کردند آگاه باشند که ماهواره و فیسبوک ابزار تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی دشمن است”.