شاهمرادی: راه مقابله٬ فیلترینگ نیست

نویسنده

حسین شاهمرادی٬ دبیر شورای فرهنگ عمومی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تصریح کرد که راه مقابله با تاثیر «بد» شبکه‌های اجتماعی٬ فیلتر کردن آن‌ها نیست. او راه‌حل را در برنامه‌ریزی برای «سوار شدن» بر موج «شبکه‌های اجتماعی» دانست.

شاهمرادی گفت: «در حال حاضر رسانه‌های گروهی مانند صداوسیما، ایسنا، ایرنا و … نسبت به شبکه‌های اجتماعی نقش کمتری در مخابره‌ی مطالب مختلف به مردم ایفا می‌کنند. این درحالی است که شبکه‌های اجتماعی با قدرت بیشتری در عرصه حضور دارند و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه آن‌ها را فیلتر بکنیم و چه فیلتر نکنیم، مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد».

وی در ادامه افزود: «راحت‌ترین راه این است که شبکه‌های اجتماعی را ببندیم و البته می‌بینید که چنین عملکردی هیچ وقت تاثیری نداشته است. سخت‌ترین راه و بهترین برنامه هم این است که بتوانیم این موضوع را هدایت کنیم و سوار بر موج شبکه‌های اجتماعی شویم و بتوانیم در این تلاطم اقیانوس مواج حرکت کنیم که جلو برنده باشیم. اگر بخواهیم مقابل این موج عظیم بایستیم غرق می‌شویم. این درحالی است که ما پیشینه مذهبی و ملی قدرتمندی داریم که می‌توانیم به وسیله آن قایقی بر روی این موج بسازیم تا حتی سرعت این موج ما را به جلو هدایت کند. شورای فرهنگ عمومی باید بتواند برای این موضوع تدبیر بیاندیشد».