امیر تتلو در لیست سیاه

نویسنده

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه‌ای از نقش امامان جمعه و قوه‌ی قضاییه در لغو کنسرت‌ها پرده برداشته و دادن مجوز به امیر تتلو را منتفی دانست.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه با روزنامه‌ی اعتماد گفته “علاوه بر لغو کنسرت‌ها توسط نیروی انتظامی، در برخی موارد مخالفت امامان جمعه باعث می‌شوند کسانی که دارای احساسات مذهبی هستند، جلوی برگزاری کنسرت‌ها در شهرستان‌ها را بگیرند.البته در برخی موارد هم قوه قضائیه وارد عمل می‌شود و اجازه برگزاری کنسرت نمی‌دهد.” در چند ماه اخیر ابتدا حجت‌الاسلام علم‌الهدی در نماز جمعه اززدن گردن مطرب ها گفت و کنسرت پرواز همای هم به دستور مقام قضایی لغو شد.

جنتی دربخش دیگری از صحبت‌های‌اش به ویدئو جدید امیر تتلو که توسط موسسه‌ای متعلق به وحید جلیلی تولید شده، اشاره کرده و با انتقاد از حضور خواننده‌ی زیر زمینی روی ناو نظامی، گفته “افرادی از این دست وقتی مجوز اجرای برنامه ندارند در هیچ کجا نمی‌توانند برنامه هنری اجرا کنند.” تتلو که در یک سال اخیر و پس از دستگیری توسط نیروهای امنیتی، در نامه‌های به سیدعلی خامنه‌ای و سردار سلیمانی خود را ولایت‌مدار و سرباز نظام معرفی کرده، با حضور روی ناوهای جنگی ارتش ویدئو خود به نام “انرژی هسته‌ای” را ضبط کرد. ترانه‌ای که توسط موسسه اوج و دلصدا- از زیر مجموعه‌های قرارگاه عماریون- تولید و در مدتی کوتاه توسط رسانه‌های تندرو و اصول‌گرا نظیر فارس و رجانیوز پخش شد. یکی از تهیه‌کننده‌گان این اثر که پیش از این بیلبوردهای ضد مذاکره با آمریکا را تهیه کرده، در همین باره نوشته ” اگر کسی مثل تتلو از گذشته خودش ابراز ندامت کند و برای ارزش‌ها بخواند، تا ابدالدهر به او شک داریم که برای چه و کدام منفعت ابراز ندامت کرده؟ آیا اگر چون اویی، برای رئیس جمهور محترم خوانده بود، زودتر به منافع شخصی‌ش نمی‌رسید تا این‌که برای انرژی هسته‌ای و شهدا بخواند؟!”

سینما و موسیقی موارد مناقشه‌برانگیز هستند که باعث اختلافات شدیدی بین دولت و نیروهای امنیتی و نظامی شده‌اند. این میان مجلس هم به ماجرا ورود کرده و پس از احضار مسئولان ارشاد  برای توضیح درباره‌ی اکران فیلم قصه‌ها به بررسی کلیپ تتلو هم پرداخته.