اعتصاب کارگران کارخانه وابسته به قرارگاه خاتم‌الاوصیا

نویسنده

حدود  ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک در اعتراض به خودداری کارفرما از تمدید قرارداد کار رییس نهاد کارگری این واحد تولیدی دست از کار کشیده و تولید را متوقف کردند.

 

قرارداد کار «علی درخشنده‌بخت»، رئیس شورای اسلامی کار واگن پارس تا پایان آذر ماه اعتبار داشته است. به گفته کارگران درخشنده‌بخت تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده در شورای اسلامی کار واگن پارس عضویت دارد و از مصونیت نمایندگی برخوردار است بنابراین کارفرما حق اخراج او را ندارد.

 

بر اساس این گزارش، کارفرما در ادامه تغیبرات خود به تازگی مدیر انتظامات واگن پارس را با وجود آنکه دو ماه به پایان قرارداد کارش باقی مانده بود از کار منفک کرده است و یک نظامی بازنشسته را جایگزین او کرده است.

 

کارگران گفته‌اند این تغییر مدیریتی در واگن پارس به قصد اعمال محدودیت بیشتر بر کارگران و ایجاد جو پلیسی در کارخانه است.

 

به گزارش ایلنا  کارگران واگن پارس اراک یکبار در شهریور ماه امسال و باردیگر در تاریخ ۵ مهر ماه و به مدت یک هفته در اعتراض به تعویق سه ماهه حقوق و عملکرد بد مدیران کارخانه دست از کار کشیده‌ بودند. آخرین اعتراض صنفی کارگران واگن پارس در پی پرداخت بخشی از مطالبات، استعفای مدیر داخلی کارخانه و وعده‌های مثبت کارفرما پایان یافت.

 

لازم به ذکر است قرارگاه خاتم الاوصیا سهامدار اصلی کارخانه واگن پارس اراک است و تعیین کارفرمای این واحد تولیدی بر عهده این قرارگاه نظامی قرار دارد.