تهدید هاشمی رفسنجانی در رسانه دولت

نویسنده
نازنین کامدار

» در پی انتشار پیام تسلیت به خاندان موسوی

انتشار پیام تسلیت علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئس مجلس تشخیص مصلحت نظام به مناسبت درگذشت پدر میرحسین موسوی خشم حامیان و رسانه های وابسته به دولت را  برانگیخت و موجب شد تا هاشمی بار دیگر در کانون حملات آنان قرار گیرد.

در  پیام هاشمی رفسنجانی که خطاب به “خاندان موسوی” منتشر شد از میر حسین موسوی که هم اکنون در بازداشت خانگی به سر می برد و حتی اجازه شرکت در مراسم خاکسپاری پدر خود را هم نداشت، به عنوان “ فرزند خدوم و برومند” یاد شده بود.

این پیام تسلیت کوتاه که روز پنجشنبه گذشته منتشر شد، با واکنش های وسیعی در محافل حامی حکومت مواجه شده است و حتی روزنامه ای مانند کیهان آن را نشانه عدم مرزبندی هاشمی با “جریان فتنه” دانسته اند.

 روزنامه کیهان درباره پیام هاشمی می نویسد: “عجله آقای هاشمی رفسنجانی در صدور پیام تسلیت خطاب به میرحسین موسوی نشان می دهد وی همچنان به عدم مرزبندی با فتنه 88 اصرار دارد. گفتنی است هاشمی رفسنجانی به دلیل عدم مرزبندی جدی با جریان فتنه و اطلاع از عدم رویکرد اکثریت قریب به اتفاق اعضای مجلس خبرگان، ترجیح داد در انتخابات اسفندماه 89 هیات رئیسه این مجلس کاندیدا نشود”.

کیهان همچنین با  وجود اظهارات فرزندان میرحسین موسوی و برخی از شرکت کنندگان در مراسم خاکسپاری مدعی شده است که موسوی و زهرا رهنورد “بدون هیچ مانعی” در مراسم تشییع و خاکسپاری شرکت کرده اند.

 علاوه بر روزنامه کیهان، جهان نیوز، ارگان نزدیک به بسیج دانشجویی نیز در گزارش اصلی خود با عنوان “درباره پیام تسلیت آیت الله هاشمی به خاندان حاج میر اسماعیل موسوی”،  نفس انتشار پیام را “نه عجیب و نه دور از انتظار” دانسته اما مشکل را در “محتوای پیام” تشخیص داده است.

جهان نیوز نوشته: “تعریف و تمجید از میرحسن موسوی در متن پیام تسلیت پدرش اگر با هدف ایجاد فرصت بهره برداری برای مخالفان نظام و انقلاب نبوده پس چه هدفی دیگری را دنبال کرده است.چه دلیلی دارد که در متن پیام تسلیت بجای فرد فوت شده، از زحمات فرزند تقدیر و تشکر شود.آنهم پس از ماهها خیانت های آشکار میرحسین به نظام و انقلاب و حتی خانواده و پدر خود”.

این سایت می افزاید: “رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از انتخابات خبرگان مواضع صریحی علیه فتنه گرفتند و علاقه مندان به انقلاب و سوابق وی این موضع گیری دیرهنگام را به فال نیک گرفتند. با این حال برخی اینطور تحلیل کردند که این مواضع بی ارتباط به انتخابات خبرگان که تا آنروز وی از کاندیداتوری آن کناره گیری نکرده بود، نیست.در هر صورت جای شکر گذاری داشت. اما پیام تسلیت جدید آقای هاشمی مجددا بر مواضع مبهم وی در خصوص جریان فتنه افزود و مشخص نیست که آیت الله هاشمی با مبهم و غبارآلود نشان دادن موضع خود در قبال فتنه چه هدفی را دنبال می کند”.

در همین حال دیگر حامیان دولت در وبلاگ ها با ادبیاتی تند تر به هاشمی رفسنجانی حمله کرده اند و فردی به نام مجید بذر افکن که خود را “دکتر تاریخ” و “پژوهشگر و معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی” با 29 سال سن معرفی کرده در مطلبی که در وبلاگ خود با عنوان “تاملات” منتشر کرده، و سایت رجانیوز نیز آنرا باز نشر داده است، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به “حصر خانگی” تهدید کرده و در ذیل عنوان “آقای هاشمی تو هم دلت حبس خانگی می خواهد، بسم الله!” نوشته است: “عجیب است که باید به این سرعت بعد موضع گیری های دیرهنگام و پشمکی شما پس 25 بهمن 89 خداوند لطف و عنایتش را دوباره شامل حال ملت بکند تا رگه های بغض و نفرت شما نسبت به حرکت کنونی جمهوری اسلامی بیرون بریزد. این بار به اسم تسلیت به مناسبت فوت مرحوم میراسماعیل موسوی. چقدر خوشحالیم که تنش همچنان باقی است، نه اینکه التهاب و ناآرامی در مملکت امر مطلوبی است. بلکه اثبات کینه های شتری نسبت به حرکت اصیل انقلاب که ممکن است طی رونمایه های لطیف و ظریف مدتی پنهان بماند، به مدد لطف خداوند رونمایی می شود. بلکه خوشحالیم آنانی که از دو دندان زدن شما نسبت به فتنه، عروسی گرفته بودند و بزدلی و بی عرضگی شان را در محکومیت تو و امثال تو، چندروزی پنهان کردند؛ دوباره به چه کنم چه کنم می افتند و مجبورند در برابر خیانت جدید شما موضعی داشته باشند”.

این فرد که نامش به عنوان سردبیر سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی و دکتر و استاد دانشگاه می آیددر انتهای مطلب خود آورده است: “بلاشک ناخدای مملکت ما، حضرت آقاست و حکم آن است که او فرماید. باقی همه طفیلی حضرت ایشان. اما بدین نوشته نه به شما، به کسانی که ممکن است در دلشان جرأتی پیدا کنند هشداری است، تا بدانند، امت حزب الله کینه و نفرت خود را از سران فتنه و هواداران فتنه و سکوت کنندگان فتنه از خاطر نبرده و نمی برد.آقای هاشمی رفسنجانی شما هم اگر دلت حبس خانگی می خواهد بسم الله!”

 درهمین ارتباط سایت شبکه ایران که به سردبیری علی اکبر جوانفکر و با بودجه دولتی و در دل سازمان انتشاراتی ایران، زیر نظر دفتر احمدی نژاد سامان گرفته است پیام هاشمی رفسنجانی را “خوش رقصی برای فتنه” نامیده و نوشته است: “این خوش رقصی هاشمی در تجدید بیعت با سران فتنه در حالی صورت گرفت که پروژه سواستفاده از مراسم تشییع جنازه پدر موسوی با شکست مواجه شد و اتاق فکر جریان سبز باید برای از بین نرفتن این فرصت به زعم خودشان عالی سوژه سازی می کردند و چه سوژه‌ای بهتر و مناسب‌تر از هاشمی رفسنجانی برای احقاق این امر!”