حمله هواداران جلیلی به ستادهای انتخاباتی و سخنرانی ها

نویسنده
نازنین کامدار

» لباس شخصی ها وارد کارزار شدند

با وجود آنکه فضای انتخاباتی در شهر های کشور با فضای سال ۸۸ در همین روزها قابل مقایسه نیست و حجم تحرک هواداران نامزدها در مقایسه با انتخابات های پیشین بسیار پایین است، هواداران سعید جلیلی که از وی به عنوان “احمدی نژاد ثانی” نام برده می شود، در دو شهر به مراسم سخنرانی رقبای انتخاباتی اصولگرای وی حمله کردند و موجب اخلال در مراسم شدند.

بنا به گزارش رسانه های داخلی، روز گذشته هواداران جلیلی در بوشهر مراسم سخنرانی محسن رضایی را به اغتشاش کشیدند و در قم نیز سخنرانی ولایتی از سوی فردی که به اعضای ستاد جلیلی نزدیک بوده برای دقایقی مختل شده است.

درباره درگیری های بوشهر بین هواداران رضایی و جلیلی، سایت فرارو می نویسد: “در گیری فیزیکی هواداران رضایی و جلیلی در بوشهر با دخالت نیروی انتظامی روبه رو شد. شماری از هواداران جلیلی در حالی که پوسترهای او را در دست داشتند و شعارهای هماهنگی سر می دادند ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه دوشنبه شب به سمت ستاد مرکزی رضایی در میدان امام خمینی بوشهر حرکت کردند که با نزدیک شدن به هواداران رضایی، درگیری میان دو طرف روی داد. درگیری دوم نیز در ساعت ۱ و ۳۰ دقیقه بامداد سه شنبه نیز میان هواداران دو کاندیدا روی داد که نسبت به درگیری نخست، شدیدتر بود و مدت زمان بیشتری طول کشید.این درگیری شدید تنها با دخالت نیروی انتظامی به پایان رسید و هواداران دو کاندیدا متفرق شدند.محسن رضایی و سعید جلیلی دو کاندیدای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری آینده هستند”.

سایت عصر ایران هم درباره اخلال در مراسم علی اکبر ولایتی در قم نوشته است: “کمتر از ۱۵ دقیقه از سخنرانی ولایتی نگذشته بود که فردی که در جلوی مراسم نشسته بود بلند شد واعتراضات نامفهومی را بیان کرد که بلافاصله مسئولان انتظامات کنارش آمدند و آن فرد را به آرامش دعوت کردند. اما بعد از گذشت پنج دقیقه آن جوان بار دیگر ایستاد و این بار با صدای بلندتر، نظم و آرامش جلسه را بهم ریخت تا اینکه مسئولان انتظامات این بار وی را از جلسه خارج کردند.بعد از اینکه آرامش جلسه بهم خورد، ولایتی بعد از بیان چند جمله کوتاه با گفتن «السلام علیکم و رحمه الله و برکاته» به سخنان خود پایان داد. اما بعد از چند ثانیه به توصیه رئیس ستاد انتخاباتی اش در قم چند جمله‌ای در مورد شهر قم هم سخن گفت. ولایتی بار دیگر با گفتن «السلام علیکم و رحمه الله و برکاته» به سخنانش پایان داد و با همراهی اطرافیانش از محل سخنرانی خارج شد”.

گفته می شود هواداران سعید جلیلی در بیرون از محل سخنرانی نیز شعارهایی بر علیه ولایتی مبنی بر سازش کار بودن او سر داده و سوار بر موتور سیکلت های خود جو اطراف محل سخنرانی را متشنج کرده اند.

سایت جرس نیز درباره بر هم خوردن نظم جلسه سخنرانی علی اکبر ولایتی در گزارشی با عنوان “شتری که در خانه همه می خوابد” نوشته است: “در پی موضع گیری قاطع علی اکبر ولایتی در برابر مدعیات سعید جلیلی در خصوص برنامه اتمی و سیاست خارجی، این بار لباس شخصی ها به طور سازمان یافته به سخنرانی مشاور عالی رهبری در قم حمله کرده و در نتیجه اغتشاش این نیروها، وی ناچارا سخنان خود را در نیمه راه به والسلام علیکم رساند و مانند سخنرانی پنج ماه قبل علی لاریجانی، نیمه تمام به تهران بازگشت”.

دو روز قبل نیز هواداران سعید جلیلی و نیروهای لباس شخصی، آنطور که سایت “کلمه” گزارش داده در شیراز به ستاد انتخاباتی حسن روحانی و محمدرضا عارف حمله کرده بودند.

سایت کلمه در این باره نوشته است: “در پی حمله نیروهای خودسر به برخی ستادهای عارف و روحانی کاندیداهای نزدیک به اصلاح طلبان در شیراز، رییس ستاد جوانان و برخی دیگر از اعضای این ستادها برا ی توضیحاتی احضار شدند.بنا به اخبار رسیده به جرس و همچنین گزارش ندای سبز آزادی تعدادی از نیروهای لباس شخصی و خودسر حامی جلیلی به ستادهای انتخاباتی حسن روحانی و محمدرضا عارف در شیراز حمله ور شده اند.پس از این حمله ٬ نیروهای امنیتی اداره اطلاعات شیراز از برخی از اعضای ستاد روحانی و رییس ستاد جوانان آن خواسته اند که برای برخی از توضیحات به اداره اطلاعات شیراز مراجعه کنند”.

سایت گویا هم از جولان موتورسواران و لباس شخصی های حامی جلیلی در میدان بهارستان خبر داده و نوشته: “از ظهر دیروز در ضلع غربی مجلس شورای اسلامی در مقابل درب ورودی ایستگاه مترو میدان بهارستان پرچم بزرگ زرد رنگی با آرم حزب الله لبنان نصب شده که در آن از سعید جلیلی حمایت شده است. همچنین گروهی از بسیجیان منطقه سرچشمه و پامنار پوسترهایی بین مردم پخش می کنند که روی آن تصاویری از سید حسن نصرالله، علی خامنه ای و سعید جلیلی چاپ شده است. در طی روزهای اخیر حامیان جلیلی بارها در تبلیغات وی از پرچم های حزب الله لبنان، بحرین و فلسطین استفاده کرده اند. دانشگاه امام صادق وابسته به سپاه پاسداران از بزرگترین پایگاه های تبلیغاتی اوست. همچنین گروهی از لباس شخصی ها و بسیجیان با موتورهای بی پلاک در طول شبانه روز به صورت دسته ای در خیابان های تهران با فریاد « یا الله حزب الله» و «مرگ بر منافق» اقدام به تبلیغ این کاندیدا می کنند”.

بنابراین گزارش، محل اصلی سازماندهی نیروهای لباس شخصی هوادار جلیلی در تهران در خیابان سعادت آباد است که دانشگاه امام صادق در آن قرار دارد. رفت و آمد مکرر موتورسوارانی که پوشش یک دستی دارند و در ایران به لباس شخصی ها شهرت دارند، موجب تعجب عابران و همسایگان شده است. مسجد دانشگاه امام صادق محل اصلی تجمع و توجیه این نیروهاست تا برای روزهای پس از انتخابات به کار گرفته شوند.

گفتنی ست هواداران جلیلی که سخنرانی های اصولگرایان را بر هم می زنند و در خیابان ها ایجاد رعب و وحشت می کنند در بهمن ماه گذشته هم در قم سخنرانی علی لاریجانی را بر هم زدند و حتی با انتقاد آیت الله خامنه ای هم رو به رو شدند.

این نیروها، بنا به گزارش محرمانه کمیسیون امنیت ملی از اعضای گروه های بصیرت افزایی جبهه پایداری بودندو پس از شناسایی برای مدت کوتاهی بازداشت ولی با دخالت مقامات بلندپایه بسیج آزاد شدند.