نفی هولوکاست هیچ کمکی به فلسطینی ها نمی کند

نویسنده

یک وکیل عرب- اسرائیلی برنامه ریزی کرده است که ماه آینده به ایران سفر کند و پیامش را در قالب یک سخنرانی در یک کنفرانس رسمی اعلام کند. پیام او این است که مسلمانان باید اهمیت واقعی هولوکاست را ارج بنهند.

خالد محمد، که اولین موزه هولوکاست جهان عرب را در ناصریه تاسیس کرده است، برای شرکت در کنفرانس مروری بر هولوکاست: دیدگاه های جهانی، تهران روز 11 و 12 دسامبر، دعوت شده است.

آقای محمد، دیروز درباره ایراداتی که به اظهارات محمود احمدی نژاد، رئیس جمهورایران، و زیر سووال بردن هولوکاست توسط او دارد را چنین بیان کرد: “واقعی بودن هولوکاست را نفی نکنید و نسبت به آن بی اعتنا نباشید… با این کار به مردم فلسطین کمکی نکرده اید. شما به اهداف آنان آسیب می رسانید.”

آقای محمد، بعد از فرستادن نسخه هایی از مقالاتش درباره رنج هایی که یهودیان در جنگ جهانی دوم متحمل شدند برای تعدادی از رابطان ایرانی که به عنوان تصحیحی بر گفته های احمدی نژاد فرستاده بود، به این کنفرانس دعوت شد.

او همچنین نمایشگاه خصوصی کوچکی در طبقه اول خانه اش از هشتاد عکس با شرح شان که به عربی ترجمه کرده است، متعلق به “یاد واشم” ، موزه رسمی اسرائیل به یاد بازماندگان هولوکاست در اورشلیم، برپا کرده است. بروشوری که برای این نمایشگاه نوشته است، حس همدردی را برا می انگیرد و راستین بودن این واقعه وحشتناک را نشان می دهد.

او می گوید که قصد دارد با رئیس جمهور ایران مصاحبه ای ترتیب بدهد و سعی می کند تا نقطه نظرات او را تغییر بدهد. او می گوید که چهار ماه پیش، نسخه ای از متابش را با عنوان “فلسطینی ها و دولت هولوکاست” را برای آقای احمدی نژاد فرستاده است.

او به دیوار موزه اش نوشته ای چسبانده است: “فلسطینی ها تنها ملتی در جهانند که به یهودیان پناه داده اند و سرزمینشان را بعنوان تقاص گناهان نازی ها، داده اند.”

اما آقای محمد معتقد است که درک اعراب از هولوکاست قدم مهمی در جهت بوجود آمدن صلح پایدار میان فلسطین و اسرائیل است. او علاقه مند است که درباره این موضوع بحث کند که فلسطینی ها نمی توانند از یهودی ها انتظار داشته باشند که آنها رنج فلسطینی ها را که در جنگ سال 1948 از خانه های خود رانده شده اند، ارج می نهند؛ مگر اینکه در ابتدا این نکته را درک کنند که چیزی که او می خواهد از آن آگاهشان کند، “فاجعه یزرگتری است به نام هولوکاست که برای یهودیان اتفاق افتاده است.”

او با این گفته احمدی نژاد هم موافق نیست که گفته است که اسرائیل باید به اروپا منتقل بشود زیرا این اروپایی ها بودند که در قبال شان مقصرند. او می گوید: “اسرائیل یکی مسائل عمده در این جهان است و شما نمی توانید با فشار دادن یک دکمه، به زمان قبل از تشکیل دولت یهود بروید.”

آقای محمد، خودش را آماده کرده است تا در زمان اقامتش در ایران، با انتقاد های شدیدی در مورد نظراتش، مواجه شود؛ به همین دلیل قسمت هایی از قرآن را که در آن با یهودیان همدردی شده است را می خواند. او می گوید در قرآن به یهودی هایی که قربانی ظلم فراعنه مصر بودند و فرزندانشان را می کشتند و زنانشان را به اسارت می گرفتند، اشاره شده است.

آقای محمد در ماه می سال گذشته تصمیمش را در مورد برپا کردن این موزه که وب سایتی هم دارد آشکار کرد. او این کار را در کنار شغل وکالت و با بودجه اولیه 2400 پوند آغاز کرد که موجب تمسخر دوستان مسلمانش، بی تفاوتی شهردار ناصریه و شکاف عمیق میان او و برادرش شد.

او می گوید: “مردم می گویند که من دیوانه ام که این موضوع را در زندگی اولویت قرار داده ام. آنها باید بفهمند که من در جهت اهداف فلسطین کار می کنم. جهان مصیبت ما را (اخراج فلسطینیان از خانه هایشان در سال 1948) نادیده خواهد گرفت، اگر ما هولوکاست آنها را انکار کنیم.”

آقای محمد با تاکید بر کشته شدن شش میلیون یهودی در هولوکاست در وب سایتش، می گوید: “ما معتقدیم که اعراب هیچ اطلاعی از هولوکاست ندارند و به همین دلیل اکثریت عرب ها آن را انکار می کنند.”

منبع: ایندیپندنت، 18 نوامبر 2006