کشف لباس یک هنرمند ارزشی

علی رضا رضایی
علی رضا رضایی

» حرف روز

 خبر کشف خواهر “میریام کلینک” -یک فروند هنرمند ارزشی دیگر- تمام اخبار جام جهانی را تحت الشعاع قرارداد، بویژه که ایشان از دو جا دارد نشان: حزب اله لبنان و نظام تقریبا مقدس جمهوری اسلامی.

ایشان یک‌جوری از جمهوری اسلامی حمایت کرده اند خیلی ناجور.اگرهنرمند ارزشی داخلی سیگار به لب دارد و “آقا،آقا” می کند، این یکی خواهر کلا از شدت هیجان جامه برتن دریده و رویش یک پرچم جمهوری اسلامی پوشیده که بتواند راحت داد بزند:” ایران، ایران”.واله ما که رویمان نمی شود عکس های مخدره ارزشی را اینجا بگذاریم. اگر یک سری به سایت و فیس بوک ایشان بزنید، می بینید که آدم بین “ای‌ول، دمت گرم” و “اوا خدا مرگم بده” معطل می‌ماند. عکاس های سوپر ارزشی خواهر ارزشی لبنانی که همه جوره به طرفداری حزب اله لبنان معروف است، مسبوق به سابقه طولانی است. حالا چرا برای ایران دست به کشف لباس زده اند؟ تجربه نشان داده تمام کسانی که تا حالا با لباس از جمهوری اسلامی حمایت کرده‌اند، نتیجه ای نگرفته‌اند. بگذار حالا یک دفعه هم همه در حمایت لباس دربیاورند، بلکه اوضاع درست شد.

اما الآن در مورد این خواهرمان مشکل دوتا شده. همین الآن ما کلی امام جمعه محترم می‌شناسیم که دلشان می‌خواهد بزنند “میریام کلینک” را از “وسط” نصف بکنند، ولی اندوه لبنان دست و بال‌شان را بسته. آخر نمی‌شود که هم اندوه لبنان بکشد ما را هم اندوه “میریام کلینک” لبنانی. مشکل ما الآن این است که نمی‌دانیم وقتی داریم از اندوه لبنان می‌میریم، باید فقط از اندوه جنوب لبنان بمیریم، یا اندوه بقیه جاهای لبنان هم قبول است؟ الآن لبنانی‌ها خودشان دارند از اندوه ما می‌میرند، اصلاً الآن لبنانی‌ها خودشان یکی از دلایل اندوه ما هستند، بعد این خواهر “میریام کلینک” برداشته لخت شده پرچم جمهوری اسلامی را بسته به خودش، چه جور هم ناجور بسته.

اولش ما خیال می‌کردیم اگر رسایی به برزیل نرود، تمام مشکلات‌ ما در جام جهانی حل می‌شود. بدبختی که یکی دوتا نیست. اصلاً ما از همان مقدماتی جام جهانی مشکل داشتیم. آن‌روزی که تیم لبنان را چهار - هیچ بردیم، همین امام جمعه محترم مشهد آمد گفت یعنی اگر یک-هیچ می‌بردید لال از دنیا می‌رفتید؟ حتماً باید چهارتا به این بدبخت‌ها می‌زدید؟ حتماً باید به روی‌شان می‌آوردید که اندوه‌شان دارد می‌کشد ما را؟

آن قضیه گذشت، ما الآن همینطوری‌اش کلی نگرانی داریم که اگر وسط جام جهانی برزیل دیپلمات‌هایمان بروند استخر چه خاکی سرمان می‌شود. ببینید، ما اینهمه نگرانی خارج از زمین داریم، آن‌وقت باید با آرژانتین هم بازی کنیم. دیگر نگرانی برای آدم باقی نمی‌ماند که بگذارد برای داخل زمین. ما اگر همین نگرانی‌های بیرون زمین‌مان را حل کنیم، قهرمانیم.

تازه ممکن است ما بدشانسی بیاوریم و آرژانتین را هم ببریم. اگر ده تا مدل لبنانی برداشتند از خوشحالی لخت شدند پرچم جمهوری اسلامی را پیچیدند دور خودشان آن‌وقت چه خاکی سرمان بکنیم؟ بابا، خواهر من! ما اینهمه مدل از کشورهای مختلف داریم، حتماً باید لبنانی‌اش برای حمایت از ما لخت بشود که ما ندانیم باید محکوم کنیم یا صفا؟ چه بدبختی داریم ها!